به گزارش ریاح نیوز، موتورسیکلتها در سراسر جهان فقط وسیلهای برای جابهجایی نیستند؛ آنها نماد آزادی و ماجراجویی، راهی برای فرار از ترافیکهای سنگین و ابزاری برای امرار معاش هستند. در ادامه کشورهایی معرفی میشود که بیشترین تعداد موتورسیکلت را دارند و چگونه این وسیله در زندگی روزمره مردم آن کشورها جا افتاده است.
هند؛ بیش از ۲۲۰ میلیون موتورسیکلت و اسکوتر
هند با اختلاف زیاد، بزرگترین بازار موتورسیکلت در جهان است. بیش از ۲۲۰ میلیون موتورسیکلت و اسکوتر در این کشور در حال استفاده است. برندهای داخلی در کنار برندهای بینالمللی همچون هوندا و یاماها نقش مهمی در تولید و عرضه دارند. موتورسیکلتها در هند نهتنها وسیلهای برای رفتوآمد، بلکه بخشی از اقتصاد خانوار و فرهنگ شهری هستند.

اندونزی؛ ۱۱۲ میلیون موتورسیکلت
اندونزی پس از هند، بزرگترین بازار موتورسیکلت در آسیا و جهان است و بیش از ۴۰ درصد جمعیت صاحب موتورسیکلت هستند. قیمت پایین، مصرف سوخت کم و قابلیت مانور بالا در ترافیک موجب شده است که موتورسیکلتها در این کشور بسیار محبوب باشند. گردشگران نیز از این وسیله برای گشتوگذار در شهرها و مناطق ساحلی استفاده میکنند. موتورسیکلتها در اندونزی بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره و امرار معاش هستند.

چین؛ بیش از ۸۵ میلیون موتورسیکلت
چین با بیش از ۸۵ میلیون موتورسیکلت، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرفکنندگان این وسیله در جهان است. برای بسیاری از مردم، موتورسیکلتها گزینهای اقتصادی برای رفتوآمد، تحویل کالا و امور کشاورزی هستند. زیرساختهای تولید گسترده و قیمت مناسب موجب شدهاند که موتورسیکلتها در چین بسیار رایج باشند.

ویتنام؛ بیش از ۵۸ میلیون موتورسیکلت
ویتنام یکی از بالاترین نرخهای مالکیت موتورسیکلت را دارد بهطوریکه بیش از ۵۸ درصد جمعیت این کشور مالک موتورسیکلت هستند که نشاندهنده وابستگی شدید مردم به موتورسیکلت در زندگی روزمره و حملونقل شهری است. این وسیله به بخش جداییناپذیر فرهنگ عمومی این کشور تبدیل شده است. خیابانهای شلوغ و ترافیک سنگین شهرهای بزرگ همچون هانوی و هوشیمین، موتورسیکلت را به وسیلهای ضروری برای رفتوآمد تبدیل کرده است.

تایلند؛ ۲۲ میلیون موتورسیکلت
تایلند با بیش از ۲۲ میلیون موتورسیکلت در ردیف بعدی قرار دارد. در شهرهای کوچک این کشور و مناطقی که زیرساختهای حملونقل عمومی ضعیف هستند، موتورسیکلتها نقش حیاتی در جابهجایی روزانه مردم ایفا میکنند، همچنین با رشد چشمگیر تجارت الکترونیک و خدمات تحویل غذا، وابستگی به موتورسیکلتها بیشتر شده و این وسیله به بخش جداییناپذیر زندگی شهری و اقتصادی کشور تبدیل شده است.

پاکستان؛ بیش از ۱۷ میلیون موتورسیکلت
پاکستان کشوری با جمعیت بالا و درآمد متوسط است که در آن موتورسیکلتها بهعنوان اقتصادیترین و در دسترسترین وسیله حملونقل شناخته میشوند. این وسیله نهتنها برای رفتوآمد روزانه کاربرد دارد، بلکه نقش مهمی در حمل کالا، خدمات پیک و عبور از کوچهها و خیابانهای باریک و نامناسب ایفا میکند. برای بسیاری از خانوادهها، موتورسیکلت ابزاری برای کسب درآمد و ادامه زندگی است.

مالزی؛ نزدیک به ۱۵ میلیون موتورسیکلت
موتورسیکلتها در مالزی بخشی جداییناپذیر از زندگی شهری شدهاند. با رشد سریع تجارت الکترونیک و خدمات تحویل غذا، تقاضا برای دوچرخههای موتوری بهشدت افزایش یافته است. در شهرهای پرترافیک، موتورسیکلتها بهعنوان راهحلی هوشمند برای عبور از شلوغی و یافتن جای پارک شناخته میشوند. برای بسیاری از مردم نیز، این وسیله نمادی از استقلال شخصی و سبک زندگی مدرن است.

عربستان سعودی؛ ۱۴.۲ میلیون موتورسیکلت
فرهنگ موتورسیکلتسواری در عربستان سعودی طی سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. علاقه روزافزون به ورزشهای موتوری، همراه با گرایش جوانان به تجربههای ماجراجویانه، موجب شده است موتورسیکلتها به نمادی از آزادی، هیجان و بیان شخصیت تبدیل شوند.

تایوان؛ ۱۴ میلیون موتورسیکلت
تایوان با بیش از ۱۴ میلیون موتورسیکلت، دارای بالاترین نرخ مالکیت موتورسیکلت در جهان یعنی حدود ۵۹.۸ درصد است. این آمار چشمگیر نشان میدهد که موتورسیکلتها نهتنها وسیلهای برای جابهجایی، بلکه بخش جداییناپذیر از زندگی شهری، اقتصاد روزمره و فرهنگ عمومی مردم تایوان هستند. خیابانهای پرتراکم، کمبود فضای پارکینگ و نیاز به تردد سریع این وسیله را به انتخاب اول شهروندان تبدیل کرده است.

برزیل؛ نزدیک به ۱۳ میلیون موتورسیکلت
برای بسیاری از گروههای کمدرآمد در برزیل، موتورسیکلتها وسیلهای حیاتی برای رفتوآمد و کسب درآمد محسوب میشوند، اما فراتر از کارکرد اقتصادی، جامعه موتورسواران در این کشور بسیار فعال و پرشور است. موتورسیکلتها در برزیل نماد آزادی، هیجان و تجربه فضای باز هستند و در فرهنگ حملونقل شهری جایگاه ویژهای دارند.

ایران؛ ۱۱.۷ میلیون موتورسیکلت
موتورسیکلتها در ایران نقش مهمی در زندگی روزمره مردم ایفا میکنند، بهویژه در شهرهایی که حملونقل عمومی محدود است. بسیاری از کسبوکارهای کوچک، پیکهای موتوری و کارگران روزمزد برای تأمین معاش خود به این وسیله وابسته هستند، همچنین در خیابانهای پرترافیک شهرهای بزرگ، موتورسیکلتها راهحلی سریع و مؤثر برای عبور از شلوغی محسوب میشوند.

پایان خبر/۱۱