به گزارش ریاح، مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم ضمن تقدیر از این مجموعه بر حمایت فولاد مبارکه از افزایش تولید در مجتمع فولاد سبا تأکید کرد و گفت: اگرچه هیجانات بازار، شیوع بیماری کرونا و تحریم در دو سال اخیر، بازسازی و نوسازی خطوط تولید مجتمع فولاد سبا را با مشکلات دوچندان و تأخیر همراه کرد، اما خرسندم که کارکنان مجتمع فولاد سبا با عزم و اراده مثالزدنی بهصورت آفلاین به این اقدام مهم دست یافتند که باعث دلگرمی و تقویت روحیه بقیه گروه فولاد مبارکه است.
به نظر میرسد پس از بازسازی و نوسازی خطوط تولید، با مدیریت بهینه فرایندها، میزان تولید با ۳۳ درصد افزایش به ۵۰۰ هزار تن برسد که تمام حمایتهای فولاد مبارکه در تسریع سرمایهگذاری ارزی و ریالی در این بخش به کمک مدیران مجتمع فولاد سبا میآید تا همچنان این مجتمع نیز مانند دیگر زیرمجموعههای گروه فولاد مبارکه با قدرت تمام به اهداف از پیش تعیینشده دست یابد.
این مجموعه همواره در آرامش و به دور از حواشی اهداف خود را دنبال کرده و بهخوبی در مسیر تولید و توسعه قرارگرفته است.
احمد سعیدبخش معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم در خصوص پروژه جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا گفت: قبلا حمل قراضه و محصول از درب شاهد ذوبآهن با ترافیک بالایی انجام میشد که با احداث و بهرهبرداری جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا به طول ۴ هزار متر و عرض ۱۱ تا ۲۰ متر، هم مسیر کوتاهتر شده و هم ماشینهای حمل قراضه و محصول با خط تولید و انبارها تداخل پیدا نمیکنند.
توسعه رینگ پیرامونی مجتمع فولاد سبا و تردد آسان ماشینهای سنگین جهت حمل محصول و قراضه از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.
برای اجرای این پروژه ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، از مشخصات پروژه میتوان به یک پل بتنی به طول ۳۰ و عرض ۲۶ متر، دو میدان به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع، تونل تأسیساتی جهت عبور لولهها و کانال آب پساب و جانمایی نیوجرسی در کنار مسیر اشاره کرد.
در خصوص سیستم سیگنالینگ راهآهن مجتمع فولاد سبا و بهرهبرداری از آن نیز قبلا فرایند سیگنالینگ بهطور دستی صورت میگرفت و ۳۰ تا ۴۰ سوزنبان در بازۀ زمانی نیم ساعت باید مسیرها را مشخص میکردند تا قطار منحرف نشود. درحالیکه با سیستم جدید سیگنالینگ این کار در زمان ۳۰ ثانیه انجام میشود و با فشار چند دکمه روی مانیتور قطارها هدایت و مسیر صحیح آنها مشخص میشود.
افزایش ایمنی، جلوگیری از خطاهای انسانی و افزایش سرعت در فرایند عملیات از مزایای این طرح است، برای اجرای این پروژه ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده و سالانه ۷۷ میلیارد تومان صرفهجویی به همراه خواهد داشت.
حمید شجاعی مدیر اجرای پروژههای جنبی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص سومین پروژۀ بهرهبرداری شده مجتمع فولاد سبا هم گفت: پروژه سوم افتتاح ویدئووال جهت استفاده همکاران بخش انتظامات و حفاظت بود که بهمنظور افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی مجتمع فولاد سبا تعریف شده است.
در سال گذشته ۳۳ دوربین نظارتی نصب شده بود. البته در این راستا ۸۴ دوربین نصب شد که مابقی مربوط به دوربینهای فرایندی بود که تحویل همکاران در ناحیه فرایندی شد.
دوربینهای نظارتی وظیفه کنترل ترددها و حفاظت کل ناحیه مجتمع فولاد سبا را انجام میدهند، ویدئووال یک اتاق مونیتورینگ بزرگ است که کلیه مونیتورها در آن نصب شده و با تعدادی سیستم سوئیچینگ و سیستم ریموتکنترل امکان کنترل تمام قسمتهای مجتمع فولاد سبا بهطور همزمان وجود دارد و راهاندازی این بخش کمک شایانی به قسمت حراست میکند.
مصطفی عطاییپور مدیرعامل مجتمع فولاد سبا نیز در خصوص دلایل و نیاز راهاندازی سیستم سیگنالینگ راهآهن گفت: سیستم علائم الکتریکی در درجه نخست برای تأمین ایمنی کامل و تردد ایمن قطارها در مسیر ایستگاه راهآهن مجتمع فولاد سبا طراحی، نصب و راهاندازی گردیده است.
بهطورکلی طراحی سیستم علائم الکتریکی ایستگاه راهآهن مجتمع فولاد سبا در مقایسه با سایر ایستگاههای صنعتی که تلفیقی از سیستم الکترونیکی و رلهای و یا تماما رلهای است، کاملا بهروزرسانی شده و از تکنولوژی پیشروی بینالمللی در این زمینه استفاده شده است.
مدیرعامل مجتمع فولاد سبا در پایان حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در ناحیه مجتمع فولاد سبا و کاشت درخت در باغچه ذینفعان را مایه افتخار و انگیزه مضاعف کارکنان دانست و در همین راستا از معاونتهای توسعه، بهرهبرداری، ذینفعان و شرکای تجاری و نیز مدیران و همکاران مجتمع فولاد سبا که در تسهیل و اجرای پروژهها همکاری نمودند، تشکر کرد.
انتهای خبر/