به گزارش ریاح نیوز، محمد نورصالحی رئیس شورای شهر اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) در یک فرمان تاریخی، دستور تنظیم قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا را صادر کردند، بر این اساس در اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر مشارکت و افزایش نقش حضور مردم در اداره امور مرتبط با آنها تاکید دارد، اما به دلایلی در ۲۰ سال نخست انقلاب اسلامی، قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا محقق نشد و در نهایت نهم اردیبهشت ۱۳۷۸، نخستین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در کشور تشکیل شد. بنابراین در منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، هدف از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا پررنگ کردن نقش مردم در اداره امور است که نشان از اهمیت این قانون دارد.
وی با اشاره به دلایل محقق نشدن این قانون در کشور بهصورت کامل گفت: گستردگی سطح کشور و حجم بالای امور شاید از جمله دلایلی است که باعث شد در طول چند دهه گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا به آن کارکرد اصلی خود دست پیدا نکند اما به هر حال ظرفیتهای بسیار خوبی در این عرصه دیده شده است که باید در مسیر تحقق آن گام برداشت.
نورصالحی بیان کرد: در حال حاضر بهرغم تمام مشکلات و نواقصی که وجود دارد باید ظرفیت خوب شوراهای اسلامی شهر و روستا شناسایی و از آن به بهترین نحو برای ساماندهی امور مردم و بهبود اوضاع اداره شهر بهره برد.
وی با بیان اینکه شوراها باید حد و حدود مسئولیت خود را بدانند، گفت: بعضی اقدامات در فرایند زمان و با فرهنگسازی انجام میشود اما با وجود اینکه قانون، ظرفیتهای شوراها را مشخص کرده است، امکان استفاده بیشتر از این ظرفیتها با قوانین موجود، وجود دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: تحقق چابککردن دولت و سپردن امور به شوراها تمرکز بیشتری میخواهد، چراکه برخی از قوانین و تصمیمهایی که در مرکز گرفته میشود، تمام پهنه کشور را در بر میگیرد و همین باعث ایجاد مشکلاتی شده و تبعاتی به همراه دارد.
وی نیز گفت: باید بر اساس وضعیت و جمعیت شهرها و توان مدیریتی آنها، اداره امور شهرها، استانها و بخشها به شوراها داده شود، زیرا اداره امور و کار مردم بهتر انجام میشود.
نورصالحی در ادامه به تشریح عملکرد شوراها پرداخت و با بیان اینکه تعداد کل مساجد در شهرستان ۱۱۰۰ مسجد است، گفت: در سال ۱۴۰۱ به ۲۸۰۰ مراکز فرهنگی ۲۱ میلیارد تومان و به ۳۵۰ مسجد و مجموعه فرهنگی نیز ۱۸ میلیارد تومان کمک شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردها و اقدامات خوب این دوره مدیریت شهری، طرح شفافیت است که در این عرصه، میزان سهم و کمک به مراکز فرهنگی و مساجد، تاریخ و تعداد هیئت مدیره های مساجد مراکز فرهنگی شفاف مشخص شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در مورد کمک کردن به مساجد طبق قانون، حداکثر سقف کمکی مدیریت شهری به هر مسجد ۲۶۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین از شروط کمک مدیریت شهری به مساجد آن است که به هر میزان مبلغی که به مسجد کمک شود، هیئت مدیره موظف به تأمین سه برابر آن میزان کمکی از طریق مباحث و منابع مردمی است.
وی تصریح کرد: عرصه هزینه کرد کمکهای مدیریت شهری به مساجد در نقاط مشخص از جمله بهبود نما، نظافت درون مسجد، فعالیتهای عمرانی و ساخت و ساز سرویسهای بهداشتی است و در عرصههای دیگر امکان هزینهکرد وجود ندارد.
نورصالحی در ادامه بیان کرد: بودجه شورای اسلامی شهر اصفهان در سال گذشته هفت و نیم میلیارد تومان بوده، این در حالی است که میتوانست طبق قانون به ۹ میلیارد تومان رسیده باشد.
وی درباره جلسات مشترک شورای اسلامی شهر با نمایندگان مجلس اصفهان نیز گفت: سلسله جلساتی در راستای پیگیری مطالبات و رفع دغدغههای مردم اصفهان مثل جاری شدن زاینده رود، رفع آلودگی هوا و بحث کمک نمایندگان مجلس برای تأمین منابع ملی در شهر چون توسعه قطار شهری و راه اندازی موزه ملی شهر برگزار شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سلسله جلسات پارلمان شهری با نمایندگان مجلس شهر اصفهان دستاوردهای خوبی داشته است، گفت: دبیرخانه فرهنگی زاینده رود، انعکاس و بازتاب مطالبات مردم در زمینه جاری شدن زاینده رود را برعهده دارد.
وی نیز در ادامه گفت: اتفاقی که در سال گذشته در بستر خشک زاینده رود رخ داد، هشدار جدی به مسئولان کشور بود. البته ما موافق تجمعات نیستیم، اما باید تلاش کرد. مسئولان استان امروز بیش از هر زمان دیگر در زمینه جاری شدن زاینده رود پیگیر مسائل و تصویب پروژههای مختلف هستند.
نورصالحی با اشاره به سفرهای مختلف رئیس جمهور به اقصی نقاط کشور و پیگیری مشکلات شهرها و استانها گفت: نسبت به حذف شدن شهر اصفهان از برخی فرایندها به بهانه برخوردار بودن استان و شهر اصفهان معترض هستیم، بر سفر مسئولان به روستاها و شهرها برای رسیدگی به امور مردم تاکید داریم، اما این مهم باید برای همه رقم بخورد.
وی اظهار کرد: انتظار از شوراها و آنچه که در قانون آمده بسیار گسترده است، در این راستا بعضی کارها به خوبی انجام شده است اما در بعضی بخشها میتوانیم بیشتر از آنچه هست کار کنیم، البته قصد تبرئه خود را نداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه طی ۲۴ سال فعالیت شوراها کارهای خوبی انجام شده است، گفت: در ۲۱ ماه فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر در اصفهان ۱۲ طرح ارائه کردهایم و ۴۰۰ لایحه نیز به درخواست شهرداری داشتیم.
وی افزود: به طور میانگین اعضای شورا ۲٠٠ ساعت در ماه برای پیگیری امور شهر با شرکت در جلسات علنی، تلفیق، کمیسیونهای تخصصی و حضور در فرهنگسراها، مساجد و در بین مردم فعالیت میکنند.
نورصالحی با اشاره به بودجه ۲۲ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۲ و رشد ۵۸ درصدی آن نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته گفت: اگر چه توان هزینه کردن و اجرای پروژهها چهار برابر شده اما تورم و تأثیرگذاری آن بیشتر از این رشد بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش مهاجرتها به اصفهان، انتظار است کمکهایی برای ارائه خدمات بیشتر به مدیریت شهری شود، زیرا با توجه به مهاجرتها منابع برای مردم اصفهان کم میشود؛ اصفهان ۵٠٠ هزار نفر مهاجر از دیگر استانها دارد که نیازمند منابع هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل دوره ششم شورا سعی کردیم با نمایندگان مردم در مجلس به صورت منظم جلسه داشته باشیم، در این راستا تاکنون ۱۶ جلسه مشترک با نمایندگان برگزار شده است که امیدواریم این همافزایی منجر به اقدامات مثبت در شهر شود.
وی اظهار کرد: شورای ششم از ابتدای فعالیت ۵٠ هزار ساعت برای پیگیری و رفع مشکلات مردم و شهر وقت گذاشته است.
نورصالحی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده از سوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح شفافیت از مهمترین اقدامات انجام شده در این دوره است، همچنین در طول قریب به ۲۱ ماه گذشته اقداماتی همچون امضای تفاهمنامهای با شورای ملی سنپترزبورگ از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شد.
وی افزود: در این دوره از شورای اسلامی شهر در راستای پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردم در زمینه آب و زایندهرود، کمیسیون آب و مناطق کمبرخوردار تشکیل شد. بهرغم اینکه مدیریت زایندهرود و مسائل آب در دست مسئولان کشوری است اما برای پاسخدهی مناسب به شهروندان و پیگیری دغدغههای آنها در این دوره از شورا، دبیرخانه فرهنگی زایندهرود تشکیل شد که با اختصاص بودجه خوبی در زمینه امور فرهنگی و تبلیغی در زمینه حقوق و حق زایندهرود فعالیت میکند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا و آلایندههای شهر اصفهان نیز پیگیریهای مجدانه در این دوره از شورای اسلامی شهر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۳ شهرک صنعتی در اطراف شهر اصفهان فعالیت میکند که هیچکدام شعاع ۵۰ کیلومتری از شهر را رعایت نکردهاند در حالی که حدود ۹۰۰ کارخانه در آنها وجود دارد. فعالیت این کارخانهها، آلایندههایی برای شهر اصفهان داشته به طوری که این موضوع باعث شده است اصفهان به عنوان دومین شهر صنعتی کشور تلقی شود.
وی با بیان اینکه آلایندههای پرحجمی چسبیده به گوش شهر اصفهان وجود دارد، گفت: قانون انتقال پادگانهای نظامی و زندانها از شهر اصفهان در صدد اجرا شدن است اما باید قانون انتقال مراکز آلاینده نیز تدوین و به مرور این قانون اجرا شود.
نورصالحی افزود: اصفهان بهرغم آنکه حدود ۵.۵ درصد جمعیت کشور را داراست اما ۱۰ درصد از جمعیت نخبگان کشور را درون خود جای داده است که این ظرفیت میتواند اصفهان را به قطب صنایع پیشرفته و شرکتهای دانشبنیان تبدیل کند لذا با اجرای طرح انتقال مراکز آلاینده و صنعتی از اطراف شهر اصفهان، اراضی و زمینهای آنها میتواند در اختیار شرکتهای دانشبنیان و فناور قرار گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویتهای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم پیگیری تحقق شهر هوشمند و حرکت به سمت ارائه خدمات غیرحضوری شهرداری به مردم است که در این راستا اقدامات و مصوبات بسیار خوبی صورت گرفته و برای سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار شهری و توسعه عدالتمحوری از دیگر اولویتها و راهبردهای این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است، ادامه داد: در این راستا ۹۰ محله کمتر برخوردار شهر اصفهان شناسایی و ۳۰ محله در سال ۱۴۰۱ انتخاب و برای آنها ردیفهای بودجه عمرانی و فرهنگی برای ارتقای سطح امکانات و بهبود وضعیت اختصاص داده شد، همچنین امسال ۱۵ محله دیگر به این عدد افزوده شده و برای آن ردیفهای بودجه اختصاص داده شده است.
وی کاهش تصدیگری مراکز فرهنگی، برونسپاری و افزایش ردیفهای کمک به مراکز فرهنگی و مساجد را از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره مدیریت شهری دانست و گفت: در حال حاضر توجه به حملونقل عمومی و ارتقای سطح خدمات در این زمینه دیگر راهبرد این دوره شورای اسلامی شهر است که بر این اساس و با همت جمعی بالغ بر ۲۸۵ دستگاه جدید اتوبوس به ناوگان حملونقل عمومی اضافه شده است.
نورصالحی با بیان اینکه تا پایان سال بر اساس همت مدیریت شهری از ۶۰۰ دستگاه به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حملونقل عمومی خواهیم رسید، گفت: ۲۴۰ اتوبوس سال گذشته بازسازی شده و امسال نیز ادامه خواهد یافت، البته هزینه بازسازی هر اتوبوس نیز یک میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی قطار شهری و احداث خط دوم نیز در دستور کار این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بودجه اجرای قطار شهری دو برابر شده است بهطوری که در حال حاضر بالغ بر ۳,۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای قطار شهری اختصاص یافته است که از این میزان فقط ۳۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و اوراق مشارکت تأمین میشود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: درصدد هستیم بخشی از خط قطار شهری اصفهان را از سمت زینبیه تا میدان قدس یا میدان امام علی (ع) راهاندازی کنیم و سپس در میدان امام حسین (ع) این خط را به خط یک قطار شهری متصل کنیم. برای تحقق اهداف در این مسیر، بزرگترین قرارداد تأمین مالی طراحی و اجرای خط دو قطار شهری با شرکت مپنا به ارزش ۶۸۰ میلیون یورو طی چهار سال برای تجهیزات برق الکترونیک و ناوگان بسته شده است.
نورصالحی در ادامه نیز گفت: توسعه سرمایهگذاری بخش خصوصی از دیگر راهبردهای این دوره از مدیریت شهری است که سال ۱۴۰۲ پیشبینی سه هزار میلیارد تومانی از نیازهای شهر برای کمک گرفتن از بخش خصوصی شده است.
وی افزود: پرداختن به هویت تاریخی و دینی، ارتقای شفافیت و انضباط مالی، تقویت حملونقل عمومی و بهبود وضعیت زندگی از دیگر راهبردهای این دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همواره نسبت بودجه جاری به عمرانی در شهرداری اصفهان ۳۰ به ۷۰ بوده و در این راستا سعی شده است در بودجه ۱۴۰۲ نیز این نسبت رعایت شود. ۲۱ درصد از بودجه امسال نیز مربوط به قطار شهری اعم از اجرا و بهرهبرداری، ۱۲ درصد مرتبط با شبکه معابر، هشت درصد حقوق و دستمزد، شش درصد اتوبوسرانی، پنج درصد فضای سبز و هشت درصد برای مراکز فرهنگی و امور مرتبط اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: معتقد هستیم شهر اصفهان ظرفیت بیش از این برای خدمت و فعالیت دارد، در این راستا مدیریت شهری باید از ظرفیت نخبگان شهری در این راستا استفاده کند، البته کمیسیونهای مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم از متولیان و پیشکسوتان گذشته همواره بهره برده است اما انتظار ما از بخش دولتی اعم از ملی و استانی حمایت پشتیبانی از مجموعه مدیریت شهری است.
نورصالحی با بیان اینکه از قدیم شهرداری یک ردیف بودجه در حوزه مشارکت مدنی داشته است، بر این اساس زمین و پروانه ساخت از سوی شهرداری ارائه میشد و ساختوساز توسط سرمایهگذار رقم میخورد، به نوعی مولدسازی روی زمین شهری انجام میشده است، افزود: اگر چه ساخت و ساز وظیفه ذاتی شهرداری نیست، اما تأمین مسکن اقشار کم درآمد در قانون شهرداریها جز وظایف آمده است. شهرداری اصفهان در این راستا تفاهمنامه با بنیاد مسکن برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی منعقد کرده است؛ همچنین به انبوهسازان نیز اعلام کردیم آماده انعقاد چنین تفاهمنامهای مشابه با آنها هستیم.
وی با اشاره به وضعیت ساختمان جهاننما گفت: زمانی که ساختمان جهان نما طراحی میشد، چهار فاز برای آن مشخص شد، فاز اول و دوم از سمت میدان امام حسین (ع) از آغاز برای ساخت هتل پیشبینی شده بود، فاز سوم و چهارم نیز قرار بود تجاری و اداری باشد که این دو فاز انجام شد. فاز یک و دو جهان نما برای ساخت هتل یک بار به نهادی عمومی واگذار شد اما عملیاتی نشد که به تازگی قراردادی با سرمایهگذار بخش خصوصی از دیار نصف جهان منعقد شده که ساخت هتل را آغاز کرده است. معتقد هستیم هر جا ظرفیت تبدیل به هتل را داشته باشد، برای توسعه زیرساخت گردشگری به سمت ساخت هتل حرکت خواهیم کرد، در این راستا نیز تلاش میکنیم ساختمان نیمهکاره ناتمام و رها شده مانند جهاننما را ارتقای کیفی دهیم و به وضع مطلوب برگردانیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم از شمال اصفهان آغاز و بخشی از آن اجرا شده است و بخشی از آن از بزرگراه بعثت (میدان شهدای ورزشکار) نقطه اتصال اصفهان و دولت آباد تا اتوبان فرودگاه به بهرهبرداری رسیده است که در روان شدن ترافیک تأثیر بسزایی دارد. ادامه این رینگ به پل سردار شهید سردار سلیمانی در خیابان جی و تا اتوبان شهید دستجردی (سپاهانشهر) میرسد، در این راستا بودجه آن اضافه شده البته هزینههای آن نیز افزایش یافته است. امسال ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در منطقه چهار، پنج، شش، ۱۰ و ۱۵ اعتبار اختصاص داده شده است تا همه مناطق فعال شوند و پروژه زودتر به بهرهبرداری برسد. مسیر اصلی بخش غربی رینگ حفاظتی است که در محدوده شهرستان خمینیشهر و دولت آباد قرار دارد، در این راستا تلاش کردیم تا استانداری یا راه و شهرسازی را متولی قرار دهیم، زیرا این شهرها توان اجرایی و تأمین منابع مالی را ندارند، اما بخش اصفهان این پروژه فعال است.
وی با اشاره به طرح تغییر زمان جمعآوری زباله از در منازل که اواسط سال گذشته انجام شد، گفت: در ابتدای اجرای این طرح مقاومتهایی وجود داشت، اما هر چه گذشت کمک شد تا این طرح انجام شود.
نورصالحی در ادامه گفت: نسبت به کشورهای مشابه، تولید زباله ما نسبت به سرانه زیاد است، این موضوع آلودگی زیستمحیطی و هزینه به همراه دارد، بنابراین ناگزیر به کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا هستیم. در زمان اجرای طرح جمعآوری زباله بر اساس روزهای هفته حذف یک روز قول گرفتیم که زباله در شهر و معابر نباید باقی بماند.
وی تصریح کرد: امسال برای رفت و روب خیابانهای فرعی ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است تا تعدادی خودرو رفت و روب کوچک برای معابر فرعی خریداری شود که این مهم امسال اجرایی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی سازمان عمران شهرداری قراردادی با سازمانها و شرکتها منعقد کرد تا حفاریها را انجام دهد، اما با توجه به اینکه خودمان ارزانتر حفاری انجام میدهیم این قرارداد ادامه پیدا نکرد، اما شهرداری باید نظارت و پیگیری بر کیفیت و کمیت حفاریها داشته باشند و اگر کوتاهی رخ داد، باید پیگیری شود.
وی اظهار کرد: برای اینکه حملونقل عمومی مطلوب داشته باشیم، نیازمند بالغ بر هزار دستگاه اتوبوس هستیم که قیمت هر اتوبوس نیز شش میلیارد تومان است، اینکه مردم خواستار آن هستند که اتوبوسهای نامناسب در شهر نباید تردد کنند، خواسته به حقی است.
نورصالحی با اشاره به اینکه شهرداریها بر اساس قانون این اجازه را ندارد که خارج از حریم شهر حتی یک ریال هزینه کنند، گفت: شهرداری نه قانونی و نه از لحاظ مالی، امکان ورود به طرحهای شهرهای حومه را ندارد، این وظیفه دولت است، اما طرح رینگ چهارم حفاظتی که در منطقه ۱۵ انجام میشود در محدوده شهر قرار دارد.
وی در زمینه ارائه خدمات رایگان توسط شهرداری اظهار کرد: در این زمینه یک بخش مرتبط با کارت منزلت وجود دارد که مرتبط با بازنشستگان و معلولان و امثالهم است که این عرصه امسال توسعه پیدا کرده است. در زمانهایی نیز به مناسبتهایی مثل روز مادر، شهرداری لایحهای برای ارائه خدمات در مراکز گردشگری و تفریحی ارائه میدهد و همچنین یک سری تخفیفات نیز برای گروههای تجمیعی مثل دانشجویان و دانشآموزان همواره در طول سال برای استفاده از این مراکز فرهنگی و تفریحی وجود دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره پایان قراردادهای برخی کارکنان شهرداری در پایان سال گذشته گفت: یکی از موضوعاتی که بازرسی کل کشور به آن ورود جدی داشته است، بحث فرایند جذب نیرو در شهرداری اصفهان در دورههای گذشته بوده که همواره دستگاههای نظارتی تذکر داده بودند. مدیریت شهری در این دوره نسبت به حذف این نیروها مقاومت داشت، اما در نهایت لیستی از افرادی که بدون نیاز و تناسب مدرک با جایگاه و بیشتر بر اساس آشنایی در دوره قبلی به شهرداری ورود کرده بودند، آماده شد. به هر حال مدیریت شهری جلساتی را به منظور پیگیری کار افراد داخل لیست در پایان سال گذشته انجام داد و این افراد برای یک دوره دیگر تمدید قرارداد شدند تا بررسی نهایی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه رسالتی مهم در بررسی اتفاقات، رویدادها و کسب حقایق درست دارند، تصریح کرد: کسب اطلاعات صحیح و قضاوت بر اساس آنها رسالتی است که بر عهده رسانهها و اصحاب رسانه است که باید در موضوعات مهم و متعدد محقق شود.
نورصالحی خاطرنشان کرد: بر اساس قانونی که در مجلس تصویب شد فرزندان ایثارگر، جانباز، شهید و آزاده باید از قراردادهای غیر رسمی در ارگانها به قراردادهای رسمی تبدیل وضعیت میشدند که حدود ۸۰۰ نفر با این شرایط که از ۲۰ سال گذشته در ادوار مختلف در شهرداری اصفهان مشغول به فعالیت بودند و با زیرمجموعه شهرداری قرار داشتند میبایست از این قانون بهرهمند میشدند. این قانون در همه دستگاههای استان و کشور اجرا شده است و شهرداری اصفهان یکی از آن ارگانهاست، بنابراین بحثی به نام ورود نیروهای جدید خانواده شهدا در شهرداری مطرح نیست، بلکه تبدیل وضعیت آنها مطرح است، در واقع یک نفر از این افراد بر اثر وابستگیهای خطوط سیاسی یا در این دوره و دوره قبل به کارگیری نشدهاند، بلکه از دورههای گذشته در شهرداری مشغول فعالیت بوده و تنها طبق قانون مجلس باید تبدیل وضعیت شوند.
وی درباره وجود هفته فرهنگی اصفهان و همچنین روزی به نام روز اصفهان گفت: بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ آبان در تقویم تاریخ کشور به نام روز ملی اصفهان نامگذاری شده، اما از سوی دیگر از سوم تا نهم اردیبهشت ماه هفته فرهنگی اصفهان اجرا میشود که اقدام شایسته و پسندیده است و باید همواره چنین مراسمها و برنامههایی برای ایجاد امید آفرین در سطح شهر اجرا شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی هفته اصفهان ارزش محسوب میشود و برای مردم قابل توجه است، تاکید کرد: حمایت از هنرمندان اصفهانی امری لازم و ضروری است، اما این امر مانع از حضور هنرمندان ملی و کشوری در سطح برنامههای هفته فرهنگی اصفهان نمیشود، همچنین قرار بر این شده است برنامههای فرهنگی شهر اصفهان در طول سال اطلاع رسانی شود.
وی از اصحاب رسانه درخواست کرد: از سامانههای شهرداری مانند سامانه شفافیت استفاده و نقاط ضعف و قوت آن را گوشزد کنند، سامانه شفافیت اقدام و ابتکار این دوره مدیریت شهری و بسیار قابل توجه است که تمام قراردادهای متوسط به بالا نیز در آن ذکر میشود و کمیته سلامت اداری بر روند اجرای آن نظارت دارد.
پایان خبر/