• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

۸۰ درصد وقت مدیران استان اصفهان صرف مسأله آب می‌شود

  • کد خبر : 8297
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
۸۰ درصد وقت مدیران استان اصفهان صرف مسأله آب می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید به همه دغدغه‌های مردم این استان که از سال‌های گذشته تا کنون بوجود آمده است جواب دهیم، اظهار داشت: امروز مساله آب موضوع اصلی این استان است و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت مدیریت اصفهان را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ریاح، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جلسه جهش مسکن استان در سالن جلسات استانداری اصفهان، اظهار داشت: تولید مسکن در کل استان باید مورد توجه قرار گیرد اما از تجربه‌های گذشته درس بگیریم و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: مسکن یک موضوع تک بعدی نیست بلکه به موارد مختلفی وابسته است و همزمان باید همه موارد را در نظر گرفت.

زینلیان بیان داشت: یک تمدن برای ادامه حیات خود بطور حتم باید مولد باشد که این امر باید بصورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام شود و امکان اینکه تک بعدی به این قضیه نگاه کنیم وجود ندارد و مساله چند بعدی را باید با تعامل، همفکری و همزبانی با همدیگر حل کنیم تا در آینده بتوانیم از اقداماتمان دفاع کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید به همه جوانب توجه داشته باشیم و به نیازهای روز اصفهان در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسوولان برنامه ریزی بخش مسکن باید در این حوزه با اولویت اقدام کنند و مجموعه مدیریت استان هم با همه توان هر گونه مساعدتی را در این زمینه ارائه خواهد داد، اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن در استان هاست و نه تنها این اداره کل بلکه استانداری و دیگر سازمان‌ها هم به تنهایی نمی‌توانند جوابگوی تمام ابعاد این موضوع باشند.

زینلیان گفت: جامعه نخبگانی، دانشگاهیان، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، انبوه سازان، مشاوران و نظام مهندسی باید وارد میدان شوند و با همفکری و تعامل با هم در زمینه حل مشکل مسکن استان اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: این باور را داریم که اصفهان از ظرفیت‌های بالایی برخوردارست و در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز بوده اما بدلیل انجام نشدن اقدام درست و به موقع در این استان امروز در مشکلات خود مانده‌ایم و بسیاری از استان‌های همجوار از ما پیشی گرفته اند.

وی با بیان اینکه این استان باید به جایگاه گذشته خود در عرصه های مختلف بازگردد، اضافه کرد: اصفهان از قابلیت‌های بسیاری در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی برخوردارست.

زینلیان اظهار داشت: با توجه به مشکل آلودگی هوا و کمبود آب مدل توسعه در کلانشهر اصفهان بر اساس مدل خاصی انجام شود و باید بر روی بافت فرسوده تمرکز داشته باشیم و توسعه را باید در مناطق دیگری از استان دنبال کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید به همه دغدغه‌های مردم این استان که از سال‌های گذشته تا کنون بوجود آمده است جواب دهیم، اظهار داشت: امروز مساله آب موضوع اصلی این استان است و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت مدیریت اصفهان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: توجه به سلامت، فرهنگ و تمدن مردم اصفهان مهمتر از موضوع مسکن و آب بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید دغدغه همه مسوولان باشد.

زینلیان خاطرنشان کرد: امروز در نقطه عطفی قرار داریم که تصمیم درست یا غلط ما بر روی آینده اصفهان تاثیرگذار است و باید برای گرفتن بهترین تصمیم تلاش کنیم و مباحث زیست محیطی، فرونشست، کمبود آب و آلودگی هوا، موضوع های روز این استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ایده‌هایی برای ایجاد سامانه جامع مسکن مطرح شده است که ضرورت دارد پایگاه داده و اطلاعاتی جامع در این زمینه در استان ایجاد شود تا نیازها، مشکلات، استعدادها و ظرفیت‌های موجود استان به لحاظ تولید مصالح و خدمات مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.

زینلیان با بیان اینکه ظرفیت و عزم جدی در این زمینه وجود دارد که باید با مدیریت بهتر در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد، افزود: در صورت احصای این اطلاعات در استان، می‌توان نیازهای داخل و خارج استان و کشورهای منطقه را پاسخگو بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8297
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان
  • 121 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.