• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه فاضلاب آبفای استان اصفهان:

۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان نیازمند بازسازی فوری است

  • کد خبر : 9448
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان نیازمند بازسازی فوری است
مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: 400 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان در حالت خوردگی شدید و فرسودگی قرار دارد و برای بازسازی به بودجه ای بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش ریاح، سعید شمسایی مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه فاضلاب آبفای استان اصفهان در نشست «هم‌اندیشی بررسی، علل و ارائه راهکار در خصوص فرونشست زمین و مشکل آب در استان اصفهان» اظهار داشت: طول کل شبکه فاضلاب شهر اصفهان ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر است که ۷۷ درصد از آن از جنس بتون، ۲۱ درصد پلی اتیلن و ۸ درصد دیگر از سایر جنس ها است.

وی با اشاره به این که شبکه فاضلاب شهر اصفهان قدمتی ۵۵ ساله دارد، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ کیلومتر از این شبکه در حالت خوردگی شدید و فرسودگی قرار دارد که نیازمند بازسازی فوری است.

شمسایی گفت: بررسی و اصلاح شبکه فاضلاب شهر اصفهان از ۶ سال گذشته آغاز شده و به طور میانگین سالانه ۱۰ کیلومتر از آن مورد بازسازی قرار گرفته است.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی شبکه فاضلاب آبفای استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در شبکه‌های فاضلاب عوامل شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی در تخریب لوله‌های بتونی تاثیرگذار هستند، افزود: علت ریزش‌های اخیر شبکه‌های فاصلاب در شهر اصفهان خوردگی لوله‌های بتونی هستند و به هیچ عنوان مربوط به فرونشست زمین نیست.

احمدرضا کریمی رئیس گروه مطالعات آب‌های زیرزمینی آبفای استان نیز در این نشست با اشاره به این که فرونشست با مدیریت قابل کنترل است و اگر دستگاه‌های مسؤول به وظایف خود عمل کنند نرخ فرونشست کاهش پیدا می‌کند اظهار داشت: حوضه آبریز به عنوان یک موجود زنده است و اگر بین منابع و مصارف تعادل ایجاد شود، سفره‌های آب زیر زمینی دچار مشکل و کمبود آب نمی‌شوند.

وی پیشنهاد کرد کارگروه «مدیریت بحران فرونشست» با اعتبارات مشخص و با محوریت استانداری در استان اصفهان تشکیل شود و نقشه راهی با حضور دستگاه‌های مرتبط برای فرونشست تبیین شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تمامی طرح‌های جدید توسعه شهری با دیدگاه فرونشست طراحی می‌شود و از لوله‌ها و تأسیسات مقاوم در برابر این بحران استفاده می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9448

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.