• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

۲۵ آبان درسی است برای تاریخ

  • کد خبر : 11793
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
۲۵ آبان درسی است برای تاریخ
رزمنده دفاع مقدس گفت: 25 آبان درسی است برای تاریخ که اگر برای دین و مملکت تلاش کنیم، خداوند عزت و آبرو می‌دهد و امروز می‌بینید که جمهوری اسلامی ایران در اوج قله ایستاده است.

محمد نادرالاصلی شاهد عینی روز ۲۵ آبان و از رزمندگان دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ریاح نیوز اظهار کرد: هر وقت نام ۲۵ آبان بیان می‌شود یاد  شهدای مظلوم عملیات محرم تداعی می‌شود که در آن روز از لشکر‌های اصفهان بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب، کشور و پرچم عزیز جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: در یک روز بیش از ۳۷۰ شهید از میدان امام اصفهان به سمت گلستان شهدای اصفهان در فاصله حدود ۷ کیلومتر تشییع صورت گرفت، این تشییع کم سابقه یا به عبارتی بی‌سابقه بود.

نادرالاصلی گفت: خبر که به امام عظیم الشأن رسید، چند روز بعد، در یکی از صحبت‌هایشان فرمودند:” در کجای جهان سراغ دارید شهری را مثل اصفهان که در یک روزش بیش از ۳۷۰ شهید را تشییع کند”.

رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: شهید از میدان امام بر دست مردم، پیاده تا گلستان شهدا تشییع می‌شد، شاهدان آن روز، گواه این موضوع هستند که یک سر تشییع جنازه در گلستان شهدا و انتهایش در میدان امام هنوز بود.

وی بیان داشت: خیل عظیم مردم داغدار و در عین حال شجاعی که برای آرمان‌هایی که داشتند، فرزندان خوب خودشان را فدای کشور، پرچم، انقلاب، نظام و امام (ره) کردند.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: این درسی است برای تاریخ که اگر برای دین و مملکت تلاش کنیم، خداوند عزت و آبرو می‌دهد و امروز می‌بینید که جمهوری اسلامی ایران در اوج قله ایستاده است.

رزمنده دفاع مقدس افزود: اگر امروز بعضی حوادث را نظاره‌گر هستید، کف‌های روی آب هستند که چندصباحی بیش نیستند و این‌ها دارند دست و پای بیجا می‌زنند چرا که قیام و خروش مردم را در این چهل و چند سال بارها دیده‌اند، نمونه آخرش هم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال بود، جمعیت عظیمی که حضور پیدا کرده بودند؛ مردم بار دیگر نشان دادند که ادامه دهنده راه شهدا هستند.

وی بیان داشت: جای پدران و مادران بسیاری از شهدای عملیات محرم که به خاکریز شهادت رسیدند امروز خالی است، نگاه آنان به سمت ماست که بعد از شهدا چه کار کرده ایم و قطعاً این پاسخ سخت است.

نادرالاصلی تصریح کرد: برای هر صندلی مسئولینی که امروز بر سکان مسئولیت ایستاده‌اند قریب به ۷۰ شهید مثل شهدای عملیات محرم دادیم تا مسئولی بر سکان مسئولیت ایستاده‌ است، وای به حالشان اگر کوتاهی کنند نسبت به این شهدا و بدا به حالشان اگر از این فرصت استفاده نکنند.

رزمنده دفاع مقدس گفت: امیدواریم که این شهدا قیامشان را آنچنان که به ما داده‌اند، خوب گرفته باشیم و بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

پایان پیام/م ک/ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.