• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8
شهردار اصفهان از خریداری دو رام قطار برای متروی اصفهان خبر داد:

۱۰ واگن به خط یک متروی اصفهان اضافه می شود/ ممانعت از توسعه شهرک صنعتی محمودآباد برای حفظ سلامتی ساکنان

  • کد خبر : 3244
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
۱۰ واگن به خط یک متروی اصفهان اضافه می شود/ ممانعت از توسعه شهرک صنعتی محمودآباد برای حفظ سلامتی ساکنان
شهردار اصفهان گفت: دو رام قطار برای متروی اصفهان خریداری کردیم که امروز با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود. اعتبار این کار 300 میلیارد تومان است که با اضافه شدن این 10 واگن به خط یک مترو، سرفاصله ها کمتر می شود.

به گزارش ریاح، قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک روز ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار و بهورز اظهار کرد: از ۱۰ ماه قبل گرفتار مشکل کرونا شدیم که هزینه های سنگینی در بخش های مختلف تحمیل و جان های زیادی گرفته شد اما پرستاران در ایران و در شهر اصفهان ایثارگرانه مبارزه کردند و امیدوارم در مبارزه سخت، این سربازان تنومند مبارزه با کرونا به خوبی بر این خصم غلبه کنند.

با توجه به شب یلدا و روزهای پایانی پاییز، در سال های گذشته چنین شبی، روزهای پرهیجانی برای مردم بود اما قطعا همه مردم با درک صحیح از وضعیت کنونی و نقشی که هریک از ما در پاسداری از شرایط داریم باید یلدای امسال را متفاوت از سال های گذشته برگزار کنند به طوریکه مصالح عمومی را درنظر بگیریم و از روش های جدید برای این ایام بهره مند شویم. 

شب یلدای پارسال در جمع کارگران و پاکبانان حضور داشتیم اما امسال به دلیل شرایط کرونا امکان پذیر نیست.   

دیروز به لحاظ آلودگی شدید هوا، شهر اصفهان تعطیل شد، برای حل این موضوع همه باید کمک کنیم چراکه با یک روز تعطیلی بهبودی حاصل نمی شود؛ این معضلی نیست که یک روزه ایجاد شده باشد و با این شیوه ها حل شود و تنها راهکار این است که وضعیت را درک و نقش اجتماعی خود را در حل آن ایفا کنیم.

نقشی که شهرداری ایفا می کند، توسعه حمل و نقل عمومی است و اگر بر احداث خطوط مترو تاکید می کنیم به خاطر همین مسائل است؛ اگر هزینه های سنگینی در شهر می شود تا رینگ چهارم ساخته شود و با قدرت جلو می رود، برای این است که ترافیک را کمتر و مسیرها را هموار کنیم.

*مذاکره شهرداری با کارخانه ها برای خرید مینی بوس  

با توجه به اینکه قراردادی با دولت منعقد کردیم و قرار شد ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان بازسازی شود، هم اکنون ۱۸۹ اتوبوس در دست بازسازی است و پیش از این قرارداد هم یکصد دستگاه بازسازی شد.    

با کارخانه های تولید مینی بوس برای خرید این دستگاه ها مذاکره کردیم، شرایط کشور سخت و دست ما بسته است اما با این شرایط در اصفهان وضعیت به خوبی پیش می رود.

دو رام قطار برای متروی اصفهان خریداری کردیم که امروز با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود. اعتبار این کار ۳۰۰ میلیارد تومان است که با اضافه شدن این ۱۰ واگن به خط یک مترو، سرفاصله ها کمتر می شود.   

مدیریت شهری در نظر دارد، ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کند که تا پایان سال ۱۵۰ کیلومتر آن بهره برداری می شود و این در حالیست که در سال های قبل در مجموع ۴۰ کیلومتر خط دوچرخه سواری در شهر احداث شد.

با توجه به انجام اقدامات مطالعاتی ایجاد تراموا و بررسی طرح در شورای ترافیک، در صورت اجرا شدن این طرح اصفهان اولین شهر در کلنگ زنی تراموا خواهد بود.

۲۶۵ تاکسی تاکنون نوسازی شده که تا چند روز دیگر این آمار به ۳۰۰ خودرو می رسد.

اقدامات دیگر برای کاهش آلودگی باید از سوی بخش خصوصی و دولت انجام شود؛ باید شرایط تحریم ها تغییر کند تا شهرداری ها رسالت عظیم خود را انجام دهند و سایر بخش ها هم کمک کنند تا این آلودگی غم انگیز از شهر رفع شود.  

در مورد کارگاه هایی که یک شبه در مجاورت محله محمودآباد و در شهرک صنعتی محمودآباد و حسین آباد ساخته می شود و مورد گلایه یکی از ساکنان منطقه ۱۲ بود، محله محمودآباد در مجاورت منطقه صنعتی محمودآباد است، از همین رو محیط زیست مردم این محله از این نظر آلوده شده و رفت و آمد کامیون ها برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده است، همچنین شهرک شهید منتظری تحت تاثیر این معضلات قرار گرفته است به همین سبب شهرداری تلاش کرده این شهرک توسعه پیدا نکند چراکه توسعه وضعیت کنونی موجب تردد ماشین های سنگین شده و آثار سوء دارد.

خودروهای سنگین برای تردد از اتوبان آزادگان استفاده می کنند که برای ساکنان شهرک مجاور منطقه صنعتی مشکلاتی مانند تصادف موتورسواران با این خودروها را ایجاد کرده است.

*زمین های ناژوان با کاربری کشاورزی حفظ می شود

حقوق اولیه شهروندی نباید قربانی اهداف دیگر شود و این مشکل در مراجع قانونی برای جلوگیری از توسعه در دست پیگیری است؛ هرکس در این رابطه قضاوت می کند باید حقوق عامه را محور قرار دهد.

در مورد حقوق مکتسبه مالکان زمین های بر سر راه طرح توسعه ناژوان که ۲۵ سال بلاتکلیف مانده است، این محدوده در طرح کشاورزی است و کاربری کشاورزی دارد و قانون تعیین تکلیف اراضی در مورد این جا صدق نمی کند چون محدوده ناژوان در حریم شهر قرار دارد و ۱۲۰۰ هکتار را شامل می شود.

می خواهیم این بخش به عنوان ریه شهر حفظ شود چراکه در شرایطی که شهر از آلودگی رنج می برد، یکی از راه حل ها، حفظ درختان و ناژوان است.

البته در این موضوع، مردم هم باید تعیین تکلیف شوند و برای این موضوع سه بار به وزارت راه و شهرسازی مراجعه کردیم تا حق مالکان و کشاورزان آسیب نبیند و نظام مندی در منطقه هم حاکم شود که با این کار شهر دچار آسیب نمی شود.

باید از حریم حفاظتی شهر، مراقبت کنیم و اجازه ندهیم عده ای با شایعه سازی حق کسانی که استحقاق از اینجا دارند ضایع نشود و امیدواریم به زودی مصوبه شورای عالی شهرسازی ابلاغ شود که براساس آن با همکاری مردم این وضعیت تعیین تکلیف می شود.

*راه اندازی خط ویژه تاکسی در خیابان جامی بررسی می شود  

در مورد مشکل تردد با حمل و نقل عمومی در خیابان جامی که مورد درخواست یکی از ساکنان این خیابان بود، باید مدیرعامل سازمان تاکسیرانی حتما این موضوع را در دستور کار قرار دهد چراکه این مسیر طولانی است و نیاز به اضافه کردن خط تاکسی دارد که در اولین جلسه هیئت مدیره تاکسیرانی مورد بررسی قرار گیرد.

در مورد مشکل زباله ها در خیابان جامی، شهرداری باید وظیفه خود را انجام دهد و زباله ها را جمع آوری کند البته مردم هم موضوع بیرون گذاشتن زباله در ساعات خارج از زمان جمع آوری را رعایت کنند چراکه هر شب هزار تن زباله در این شهر جمع می شود تا بهداشت محیط حفظ شود.

دو میلیون و ۲۵۰ هزار شهروند اصفهانی باید با شهرداری همکاری کنند تا شهر به سویی برود که مشکلی ایجاد نشود، البته برای بررسی بیشتر این مشکل، معاون خدمات شهری باید گلوگاه و خدمات این خیابان را بررسی و معاونت شهرسازی هم موضوع آزادسازی ها را بررسی کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3244
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 156 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.