• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛

۲۵ اصفهانی‌ در کاروان ایران در مسابقات کشور‌های اسلامی

  • کد خبر : 10008
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور ۵۷ کشور از ۱۸ تا ۲۷ مرداد ماه به میزبانی شهر قونیه‌ در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش ریاح، اسامی نفرات اعزامی به رقابت‌های همبستگی کشور‌‌های اسلامی اعلام شد، کاروان اعزامی کشورمان  با ۲۴۹ نفر در این مسابقات حضور خواهد داشت که حدود ۱۰ درصد آن را اصفهانی‌ها تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که در دوره قبلی مسابقات تنها نام ۱۰ نماینده از استان اصفهان در کاروان ایران به چشم می‌خورد.

نمایندگان اصفهان در این رقابت‌ها شامل ۱۴ نفر از ورزشکاران مرد و ۱۱ نفر از ورزشکاران بانوان می‌شوند.

هادی نوری در تیر و کمان، مهدی صابری و مسعود کامران در دو و میدانی، امیرحسین جمشیدیان در دوچرخه‌سواری، محمد رضایی و محمد رضایی‌ طادی در شمشیربازی، حمیدرضا پاپی در جودو، پیمان گرامی(سرپرست)، گامر دیلانچیان(مربی)، متین سهران، مهرشاد اصغری، مهران قاسم‌زاده و علی‌رضا یاوری در شنا و رسول معتمدی در وزنه‌برداری در بخش مردان از اصفهان به این مسابقات اعزام می‌شوند.

سمیه رحیمی در تیر و کمان، اعظم بختی در شمشیربازی، فرزانه فصیحی و ریحانه مبینی در دو و میدانی، مرضیه پرورش‌نیا در تیراندازی، ناهید شیروانی(داور) در تنیس روی میز، مائده برهانی،‌ شبنم علی‌خانی و محدثه مشتاقی در والیبال و حدیث نوروزی و نسترن ابریشم‌کار(پزشکیار) در هندبال بانوان اصفهانی حاضر در این رقابت‌ها هستند.

بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد،این مسابقات که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

ایران در چهارمین دوره این رقابت‌ها که در سال ۲۰۱۷ به میزبانی کشور آذربایجان در شهر باکو برگزار شد، با کسب ۳۹ مدال طلا، ۲۶ نقره و ۳۳ برنز در مجموع ۹۸ مدال در جایگاه سوم ایستاد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10008

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.