• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان:

‌بازاریابی اجتماعی باعث تغییر رفتار اجتماعی می شود

  • کد خبر : 6645
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
‌بازاریابی اجتماعی باعث تغییر رفتار اجتماعی می شود
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی و هیأت استان اصفهان برای افزایش نرخ مشارکت ورزشی، رویکرد بازاریابی اجتماعی را دنبال می کند. در این رویکرد از فرایندها و تکنیک‌های بازاریابی برای جذب مخاطب عام و تغییر رفتار اجتماعی استفاده می شود.

به گزارش ریاح، محسن آذرافروز رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان به تشریح فعالیت های این هیأت در سال ۹۹ جهت توسعه ورزش همگانی در سطح استان و میان خانواده‌ها پرداخت.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی و هیأت استان اصفهان برای افزایش نرخ مشارکت ورزشی، رویکرد بازاریابی اجتماعی را دنبال می کند. در این رویکرد از فرایندها و تکنیک‌های بازاریابی برای جذب مخاطب عام و تغییر رفتار اجتماعی استفاده می شود.

از آنجاکه رویکرد بازاریابی اجتماعی باعث تغییر رفتار اجتماعی می‌گردد؛ لذا استفاده از این رویکرد در ورزش نیز می تواند در سبک زندگی کم‌تحرک در جامعه تغییر ایجاد کند. در هیأت همگانی استان نیز از این رویه  استفاده می‌کنیم.

ابتدای سال با برگزاری جام رمضان در قالب  مسابقات مجازی در رشته‌های آمادگی جسمانی، یوگا، پیلاتس، کراسفیت، و … آغاز شد به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان در رده‌های سنی مختلف با ارسال ویدیوهای فعالیت خود، در این مسابقات شرکت نمودند و به بهترین‌ها در هر رشته، حکم و مدال از طرف هیأت اهدا گردید.

در ادامه پویش ملی آماده باش را هماهنگ با سایر استان‌ها برگزار کردیم. هدف از پویش آماده باش، دعوت جامعه به ورزش با رویکرد بازاریابی اجتماعی بود. در این رویکرد از تکنیک‌های بازاریابی برای تغییر رفتار اجتماعی که همان افزایش مشارکت ورزشی است، استفاده می‌شود. در پویش آماده باش، کمیته‌های مختلف هیأت ورزش‌های همگانی استان به ارائه محتوا در قالب لایو، وبینار، اینفوگرافیک و موشن‌گرافی برای اقشار مختلف جامعه پرداختند که استان اصفهان در بخش لایو و وبینار در کل کشور حائز رتبه برتر شد.

یکی دیگر از طرح‌های ملی اجرا شده توسط هیأت استان، طرح آوای ورزش در همسایگی بود. این طرح همزمان با سراسر کشور در ۲۶ مهرماه و با آغاز هفته تربیت‌بدنی آغاز شد. در این طرح مربیان ورزش هیأت ورزش‌های همگانی به محل زندگی مردم و مجتمع‌های مسکونی رفته و به ارائه خدمات ورزشی رایگان برای مردم پرداختند.

در ابتدای آذرماه و با آغاز قرنطینه‌ دوهفته‌ای در سراسر کشور، برنامه قرنطینه فعال به مدت دوهفته به اجرا در آمد که از طریق فضای مجازی هم در حوزه آگاه‌سازی و هم در حوزه انجام فعالیت‌های ورزشی برای مردم هیأت ورزش‌های همگانی به تهیه محتوا پرداخت.

در زمستان سال ۹۹، لیگ تندرستی ایران از جمله طرح های زمستان فعال ۹۹ فدراسیون همگانی بود. این طرح اولین بار در کل کشور به اجرا درآمد. هدف از این طرح، آگاهی بخشی، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت جسمانی و بدنی اقشار مختلف جامعه بود. مخاطبان از طریق ثبت نام در سایت تندرستی، روزانه برنامه تمرینی دریافت می کردند و با انجام تمرینات و تهیه ویدیو از آن، با بارگذاری ویدیو در تمرینات نیز در بخش اهدای جوایز این طرح که به صورت هفتگی بود، شرکت کردند.

هم‌چنین، از دیگر طرح‌های ملی زمستان فعال ۹۹، طرح ملی نشاط است. این طرح با رویکرد تلفیق بازی‌های الکترونیک و فعالیت بدنی در شرایط ویژه کرونایی طراحی شده بود. هدف این طرح، جذب مشارکت حداکثری کاربران بازی‌های الکترونیک بود تا این طرح، دریچه‌ای برای ورود به فعالیت بدنی باشد. این طرح در دو بخش مسابقات الکترونیک و مسابقات فعالیت بدنی اجرا شد. در لیگ حرفه‌ای مسابقات الکترونیک، استان اصفهان توانست دو عنوان برتر را کسب کند.

باتوجه به فعالیت‌های این هیأت در سال ۱۴۰۰ ، در مسابقات مجازی کشوری طناب‌زنی که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، تیم پسران طناب زنی توانست در مجموع مقام اول کشوری را کسب کند و به مسابقات جهانی کانادا راه یافت. هم‌چنین، پیلاتس‌کاران استان اصفهان در دوبخش آقایان و بانوان، موفق به کسب مقام های برتر نائل گردیدند.

در خصوص طرح‌های ملی که به عنوان بهار تندرستی مطرح شده است، فدراسیون همگانی در راستای رویکرد بازاریابی اجتماعی، طرح‌های نخستین لیگ سراسری یوگا و دوشنبه‌های پیاده‌روی را اجرا خواهد کرد. هیأت استان نیز به نوبه خود، این طرح‌ها را در سطح استان به کمک کمیته‌های متناظر تخصصی پیاده‌سازی خواهد نمود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.