• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
استاندار اصفهان:

۶ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارند

  • کد خبر : 5490
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۵۹
۶ شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارند
استاندار اصفهان گفت: متاسفانه اکنون ۶ شهرستان استان از جمله خوانسار، شاهین شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان و نجف آباد در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

به گزارش ریاح، عباس رضایی استاندار اصفهان در حاشیه هفتاد و هفتمین ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: متاسفانه وضعیت برخی استان‌های کشور از جمله ایلام و البرز به لحاظ شیوع کرونا مناسب نیست و وارد پیک چهارم شدند.

سرعت فراگیری خیز چهارم به دلیل شیوع کرونای انگلیسی بوده و به مراتب سرعت انتشار بیشتر است و باید نهایت دقت را به کار بگیریم تا همشهریان و هموطنان دچار مشکل نشوند.

دولت تمام سعی و تلاش خود را بر ماموریت‌های اصلی به کار بسته که مقابله با کرونا یکی از آن ماموریت‌هاست اما در کنار آن شکستن تحریم، معیشت مردم و تکمیل و افتتاح طرح‌های عمرانی مدنظر بوده است.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار شیوع کرونا در استان نگران کننده است و باید فرهنگ خوب استان اصفهان، نجابت و فهم بالای مردم را به نمایش بگذاریم و از تجمعات و دورهمی‌ها در فضای بسته خودداری کنیم.

افراد تست مثبت نباید در جوامع و اجتماعات مختلف حضور پیدا کنند که براساس قانون جرم است و دستگاه قضایی می‌تواند با کسانی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند به صورت مجرم برخورد کنند.

در مصوبات ستاد ملی دوگانگی وجود ندارد، در مصوبات ستاد وحدت و هماهنگی وجود دارد و ملاک هر نوع فعالیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی «رنگ‌بندی» است.

براساس نوع رنگ‌بندی فعالیت‌ها می‌توانند ادامه یابند، یکی از ویژگی‌های خوب ستاد ملی کرونا مشخص بودن فعالیت‌ها براساس رنگ‌بندی است.

اکنون چهل کشور که وضعیت قرمز دارند نمی‌توانند به کشور ما وارد شوند که نشان دهنده عزت و اقتدار ماست.


طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: هم اکنون بیش از هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که روند موجود نگران کننده است.
امیدواریم در روزهای باقیمانده مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی‌ها اجتناب کنند.

متاسفانه با شیب تند تعداد بیماران و تعداد افرادی که تست آن‌ها مثبت می‌شود روبه رو هستیم.

اواخر اسفندماه زیر ۱۰ درصد از تست افراد مثبت می‌شد و اکنون بیش از ۴۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شود که حاصل عدم مراعات دستورالعمل‌ها و رفت و آمد، دورهمی‌ها و تجمع است.

امیدواریم ظرفیت تخت‌های بستری در استان تنها با بیماران کرونایی تکمیل نشود زیرا بیماران دیگر جایی برای بستری شدن نخواهند داشت.

در زمان حاضر بیمارستان خورشید از مجموعه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی در شهر اصفهان مختص بیماران کرونایی است و بیمارستان‌های تامین اجتماعی، خصوصی و خیریه هم بیماران کرونایی را بستری می‌کنند.

در حال بررسی هستیم که بیمارستان دیگری را به عنوان بیمارستان اختصاصی کرونا معرفی کنیم.

متاسفانه بعد از مدت‌ها که فوت ناشی از کرونا تک رقمی شده بود در ۲۴ ساعت گذشته ۲ رقمی شده است.


براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر براثر این بیماری جان باختند.


در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5490
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 252 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.