• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس دفتر یونیسف در ایران:

۵۸ کشور ابتکار شهرهای دوستدار کودک را اجرا می کنند

  • کد خبر : 4384
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
۵۸ کشور ابتکار شهرهای دوستدار کودک را اجرا می کنند
رئیس دفتر صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران گفت: اکنون ۵۸ کشور ابتکار شهرهای دوستدار کودک را با همکاری یونیسف در سطوح مختلف اجرا می‌کنند.

به گزارش ریاح، مندیپ اوبرایان رئیس دفتر یونیسف در ایران در آیین اعطای نشان شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان در تالار اجتماعات این کلانشهر افزود: امسال، سال بی سابقه‌ای بوده که با سردرگمی و عدم اطمینان درباره بیماری همه گیر کووید ۱۹ یک بحران جدی در حوزه سلامت شروع شد و زندگی ما را به لحاظ شخصی و حرفه‌ای و زندگی کودکان به ویژه آسیب پذیرترین کودکان را تحت تاثیر قرار داد.

امسال، سالی پر از امید، همبستگی و مشارکت جهانی بوده که در آن راه حل‌هایی برای چالش‌های ناشی از همه گیری در سطح محلی و جهانی ارائه شد.

شهر دوستدار کودک شهر یا اجتماع محلی است که در این نظرها، نیازها، اولویت‌ها و رفاه کودکان بخشی جدایی ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی است.

به عنوان بخشی از رویکرد جهانی یونیسف در زمینه کار با کودکان در محیط‌های شهری و تعامل با شهرها برای اطمینان از اینکه کودکان بتوانند در یک محیط امن عادلانه، سالم و امن زندگی کنند، ابتکار شهرهای دوستدار کودک توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

امروز در اصفهان به منظور هموار نمودن مسیر خود برای گسترش ابتکار شهرهای دوستدار کودک در ایران، هستیم تا قدم بسیار مهمی در تبدیل اصفهان به شهری دوستانه‌تر برای کودکان را جشن بگیریم.

امروز با امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت کشور، دفتر یونیسف در ایران و شهرداری اصفهان، اصفهان به عنوان اولین شهر از ایران برای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک به عنوان یک شهر کاندیدا شناخته می‌شود.

کاندیدای نشان شهر دوستدار کودک به این معناست مسئولیت بهبود هرچه بیشتر رفاه کودکان به ویژه آسیب پذیرترین کودکان را برعهده دارد.

در مرکز ابتکار شهرهای دوستدار کودک، برنامه‌ای عملیاتی وجود دارد که شهرداری اصفهان با مشارکت معنادار کودکان و نوجوانان و با هماهنگی کامل کمیته ملی هماهنگی شهرهای دوستدار کودک و یونیسف آن را اجرا خواهد نمود.

۱۲ شهر دیگر ایران در مرحله آزمایشی ابتکار شهرهای دوستدار کودک قرار دارند، شهرهای بیشتری نیز در ایجاد فضاهای شهری دوستانه‌تر برای کودکان و استقبال از مشارکت معنادار کودکان در مدیریت شهرهایشان فعالیت می‌کنند.

ابتکار شهرهای دوستدار کودک از منظر کودکان به شهر نگاه می‌کند از این رو به ذینفعان و دست اندرکاران مربوطه توصیه می‌کنم شنیدن صحبت‌های کودکان را در اولویت قرار داده و آن‌ها را در تصمیم گیری‌ها درگیر کنند تا بتوانند رویاهای کودکان و شهری را که آرزو دارند در آن زندگی کنند برای آینده ما و نسل بعدی درک کنند.

اصفهان برای نخستین بار در کشور، نشان “شهر دوستدار کودک” را در آیینی با حضور نمایندگان یونیسف و وزارت کشور و استاندار و شهردار اصفهان دریافت کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4384
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 194 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.