• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:

۱۴۷ موکب اصفهانی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند

  • کد خبر : 10322
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
۱۴۷ موکب اصفهانی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه پس از استان‌های تهران و خوزستان، اصفهان با ۱۴۷ موکب، بیش‌ترین تعداد موکب را برای خدمت‌رسانی به زائران دارد، گفت: ۸۲ موکب در کربلا، ۳۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا، ۱۶ موکب در نقاط صفر مرزی و تعدادی محدود در سامرا و کاظمین مستقر خواهند بود.

به گزارش ریاح نیوز، جعفر عسگری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با بیان اینکه اربعین اقدامی جهانی، بسترساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) و تمرینی برای ظهور است، اظهار داشت: اگر پژوهشگران ارزش، جایگاه و شأن اربعین را در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد بررسی قرار دهند و معرفت‌افزایی اتفاق بیفتد، این ارزش و جایگاه بر همگان روشن و طبق شأن آن برنامه‌ریزی خواهد شد اما اگر از دستاوردهای آن برای بشریت و شیعه غفلت شود و به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نشود موجب نارسایی‌هایی خواهد شد. 

وی پیرامون شعار محوری اربعین امسال خاطرنشان کرد: شعار محوری اربعین امسال که با کشور عراق نیز هماهنگ شده است «انا من حسین(ع)» است. 

عسگری با بیان اینکه کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با محوریت ستاد توسعه و بازسازی، کار خود را از چند ماه قبل آغاز کرده و موکب‌‌داران خود و امکانات‌شان را آماده کرده‌اند تا عازم شوند، عنوان کرد: پس از استان‌های تهران و خوزستان، استان اصفهان با ۱۴۷ موکب، بیش‌ترین تعداد موکب را برای خدمت‌رسانی به زائران دارد. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان پیرامون جزئیات استقرار موکب‌های استان اصفهان تصریح کرد: ۸۲ موکب در کربلا، ۳۴ موکب در مسیر نجف تا کربلا، ۱۶ موکب در نقاط صفر مرزی و تعدادی محدود در سامرا و کاظمین مستقر خواهند بود. 

وی با یادآوری اینکه در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲٠ هزار زائر برای عزیمت به کربلا از مرز میرجاوه عبور کردند، گفت: در این راستا موکب این مرز حائز اهمیت است و امسال شاهد افزایش زائران خواهیم بود. 

عسگری با تأکید بر اینکه خدمات موکب‌ها متنوع است اما بیش‌تر تمرکز بر اسکان و تغذیه است، بیان داشت: لازمه گرمای هوای عراق توجه به مسائل بهداشتی در تهیه و مصرف غذا است و نیاز است این مورد مدنظر موکب‌داران و زائران باشد. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ادامه داد: خدمات مختلف در زمینه‌های شستن لباس، پتو، تامین یخ و آب سرد و دیگر موارد پیش‌بینی شده است، همچنین برای هر موکب رابط بهداشتی، فرهنگی و رسانه‌ای پیش‌بینی شده که آموزش‌های لازم را توسط کمیته‌های ستاد می‌بینند و با همت این افراد شاهد فعالیت‌های جدی خواهیم بود. 

وی با یادآوری اینکه در بخش رسانه و مستندسازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: پویشی به نام «هر زائر یک خبرنگار» پیش‌بینی شده است؛ همچنین تیم‌های حرفه‌ای مستندسازی اعلام آمادگی کرده‌ و در حال سازماندهی هستند. 

عسگری با بیان اینکه از سمت کمیته‌های مختلف، برخی تذکرات به زائران و موکب‌داران داده خواهد شد، عنوان داشت: ستاد اربعین استان با محوریت استاندار و معاون سیاسی استانداری با ۱۷ کمیته کار خود را بهتر از سنوات قبل پیش می‌برند و امیدواریم رفاه حال زائران را بیش از گذشته فراهم کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه حرکت اربعین چه در بعد موکب‌داران و چه در بعد خدمه کاملاً مردمی است، تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های دولتی در داخل کشور پشتیبانی است و به این صورت نیست که از بودجه دولتی استفاده شود بلکه نذورات و کمک‌های مردمی به کمک موکب‌ها می‌آید و در این راستا شماره حسابی اعلام شده تا مردم نذورات خود را به این شماره واریز کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.