• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

یک چهارم بودجه شهرداری در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه هزینه می‌شود

  • کد خبر : 7625
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
یک چهارم بودجه شهرداری در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه هزینه می‌شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود یک چهارم بودجه شهرداری در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری هزینه می‌شود و در همین سیستم‌های موجود دسترسی به داده‌ها، اطلاعات مالی و نظارتی این مجموعه‌ها وجود ندارد.

به گزارش ریاح، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت:‌داده‌‌های سامانه‌های ارزیابی نظارت از جمله سامانه سیگما یا سامانه مالی که بحث‌های مالی، اقتصادی و پیشرفت پروژه‌ها و شهرسازی در آن نشان داده می‌شود، توسط شهرداری تهیه می‌شود و این مورد برای ارزیابی بهره‌وری فعالیت‌ها اقدام مؤثری است که به عنوان یک ابزار نظارتی در اختیار ما قرار دارد اما مشکل این است که مجری خودش گزارش‌دهنده است؛ بنایمان بر اعتماد متقابل و اطمینان به تلاش‌های همکاران است اما در قاعده نظارت ارزیابی که از وظایف اصلی شورا است، نیاز است بر مبنای داده‌های مستقل باشد.

نیاز است که به داده‌ها دسترسی بی واسطه داشته باشیم؛ در این حوزه اگر بنا را بر سیستم‌های موجود بگذاریم ۲ اشکال وجود دارد؛ اول اینکه برخی داده‌ها به موقع بارگذاری نمی‌شود و دوم اینکه حدود یک چهارم بودجه شهرداری در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری هزینه می‌شود و در همین سیستم‌های موجود دسترسی به داده‌ها، اطلاعات مالی  و نظارتی این مجموعه‌ها وجود ندارد.

طبق شرایط بیان شده حتی امکان نظارت بر مبنای روش فعلی هم نیست یعنی حدود یک چهارم بودجه شهرداری که در این بخش‌ها است به‌صورت فعال، مؤثر و به لحظه وجود ندارد.

درخواستی که در صحن شورا داشتم این بود که داده‌های این بخش از حوزه‌های شهری را به‌صورت به لحظه در اختیار داشته باشیم تا راستی آزمایی شود.

در حالت کلی هم در بخش مذکور و هم بخشی که در دسترس است و اطلاعات آن بر سامانه‌های ارزیابی و نظارت خود شهرداری بارگذاری می‌شود، نیاز است به ساز و کاری برسیم که شورا به‌طور مستقل بر میز شفافیت به داده‌ها دسترسی داشته باشد و خودش در خصوص فضای مثبت و منفی گزارش‌ها تصمیم‌گیری کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7625

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.