• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

یکی از سرمایه‌های بزرگ، سرمایه نیروی انسانی  است/ واگذار کردن امور به مردم را تا حد ممکن تسهیل کنیم 

  • کد خبر : 13316
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
یکی از سرمایه‌های بزرگ، سرمایه نیروی انسانی  است/ واگذار کردن امور به مردم را تا حد ممکن تسهیل کنیم 
رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از سرمایه‌های بزرگ، سرمایه نیروی انسانی یعنی مدیریت و عامل اصلی است که می‌تواند مسائل را تدبیر کند.

به گزارش ریاح نیوز، حجت‌‎الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه صبح امروز در دیدار با تولیدکنندگان و کارآفرینان استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و نیمه شعبان اظهار داشت: ماه رجب گذشت، ماه شعبان به نیمه رسیده و می‌خواهیم وارد ضیافت الهی شویم که این دوماه برای آمادگی برای ضیافت بزرگ بود و امید است در روزهای باقی‌مانده آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از نمایندگانی که نکات را گفتند تشکر می‌کنم، هرچند مسائل بیش از نکات بیان شده است اما امیدوارم این گفت و شنودها مفید کشور باشد و بتوانیم ترتیب اثر دهیم و به صرف گفتن و شنیدن نباشد زیرا امروز و در قیامت مسؤول هستیم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: شاید برخی مسائل مربوط به قوه قضائیه نباشد اما به‌عنوان مسؤول وظیفه دارم حرف‌ها را بشنوم و به دیگر قوا و شوراها منتقل کنم زیرا باید حرف‌ها را بشنویم، با تمام وجود درک کنیم و به‌عنوان مسؤول اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: به ظرفیت‌های استان اشاره‌ای داشتید اما به این اشاره نشد که یکی از سرمایه‌های بزرگ، سرمایه نیروی انسانی یعنی مدیریت و عامل اصلی است که می‌تواند مسائل را تدبیر کند.

وی با بیان اینکه اگر این ثروت را از دست دهیم، نمی‌توانیم دیگر ثروت‌ها را احیا کنیم، تاکید کرد: برای کشور در موضوعات مختلف صنوف و اتحادیه‌هایی داریم اما برای حفظ، حراست و ارتقای نیروی انسانی و مدیران چیزی نداریم که این موضوع یک خلأ به حساب می‌آید و دراین راستا باید کشف استعداد و آسیب‌شناسی‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه این باور درمیان مدیران و بخش‌های حکومتی نیست که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم، گفت: باید واگذار کردن امور به مردم را تا حد ممکن تسهیل کنیم اما این باور هنوز در بخش‌ها وجود ندارد و تا این مورد وجود نداشته باشد، با تصدی‌گری توسط دولت هزینه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رهبر انقلاب چند سال است مسأله تولید، جهش تولید و رفع موانع تولید را باحکمت بیان می‌کنند، گفت: امروز می‌دانیم اقتصاد، ضرورت و مسأله اصلی کشور و موثر برای تمامیت ارزی و امنیت کشور است که برای آرامش کشور نیز مؤثر است و از سمتی دشمن قصد دارد از طریق مسائل اقتصادی، سیاست، امنیت و آرامش مردم را هدف قرار دهد.

وی بیان داشت: یکی از نکات بیان شده تناسب قوانین با شرایط فعلی بود، شما کمک کنید زیرا فردی که در حرفه خود تخصص دارد ایده‌هایی در این راستا دارد، زیرا این افراد مشکلات آن حوزه را حس و درک می‌کنند و شیوه چگونگی تناسب قوانین با شرایط نیاز به کمک دارد.   

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: مورد بعد آشنا شدن با قوانین و مقررات است و در این راستا متصدیان عرصه‌های مختلف نمی‌توانند باتمام قوانین و مقررات آشنا باشند اما هر صنف و اتحادیه متناسب با عرصه خود با حق، حقوق، قوانین و مقررات آشنا شوند.

رئیس قوه قضائیه توضیح داد: امروز بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، دانش‌بنیان‌ها، دامداری‌ها و… باهم ارتباط دارند و از سمتی این موارد با محیط زیست، آرامش مردم و… مرتبط است که اگر هر بخش دید خود را محدود به بخش مربوطه کند بخشی از مشکلات حل نمی‌شود و در این راستا باید موارد را باهم دید که اگر این اتفاق نیفتد کارها پیش نمی‌زود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه باید ارتباطات، همفکری، همراهی و گفت‌وگو وجود داشته باشد،گفت: باید تشریفات کم شود و در این راستا شما مجموعه‌ها به جز این جلسات دور هم جمع شوید و به هم کمک کنید.، در این جلسات نیاز به حضور مسؤول عالی نیست و حتی می‌توان گفت خودتان مسؤول عالی هستید.

فرد زمین‌خورده را باید کمک کرد

رئیس دستگاه قضا با تأکید ب اینکه میان خطا، اشتباه و فساد تمایز قائل شوید،تصریح کرد: گاهی اوقات شخصی زمین خورده و باید به او کمک کنیم نه در حالی که زمین خورده او را رها کنیم، اگر کسی زمین خورد و با مشکلات مواجه شد باید هرکدام به او کمک کنیم اما اگر شخصی ظالم و مفسد است باید به گونه‌ای دیگر با او رفتار کرد و هرصنفی خودش بهتر می‌داند چه کسی زمین خورده و چه کسی فساد می‌کند.

وی مطرح کرد: ما می‌خواهیم به تولید، فعالان اقتصادی،تامین سرمایه‌گذاری هرچه بالاتر کمک کنیم؛ در مسیر سرمایه‌گذاری افراد باید اطمینان داشته باشند و برای این مسائل فکر کردیم اما شما نیز کمک کنید.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.