• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

 گشت ارشاد بر دستگاه‌های حاکمیتی اولویت ستاد امر به معروف

  • کد خبر : 12818
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
 گشت ارشاد بر دستگاه‌های حاکمیتی اولویت ستاد امر به معروف
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظارت، بازرسی و گشت ارشاد بر دستگاه‌های حاکمیتی و مراقبت از اجرای دقیق قوانین و مقابله با ترک فعل‌ها است

به گزارش ریاح نیوز، حجت‌الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جلسه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای الهی است که زمان و مکان نمی‌شناسد زیرا باید در هر شرایطی فریضه احیای شعائر الهی در جامعه اجرایی شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام علی(ع) افزود: امیرالمومنین(ع) در حکومت خود کارگزارانی داشتند که مأموریت آن‌ها رسیدگی به امور جامعه است و در ادامه برای نظارت بر عملکرد این کارگزاران، ماموران و در ادامه ناظرانی برای نظارت این ماموران قرار دادند.

مظاهری تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) با این موارد قصد داشتند خدمت به مردم دقیق، از راه صحیح و مطابق با اراده الهی صورت بگیرد و فضای جامعه اسلامی فضایی برای پیاده سازی معروفات و شعائر الهی و جلوگیری از منکرات باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به الگوگیری نظام اسلامی ایران از امام علی(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از حکومت امیر المومنین(ع) بر کارگزاران خود، دستگاه‌های نظارتی و ناظرانی قرار داده که مراقب اجرای قوانین در جامعه باشند.

وی به ناظرِ ناظران بودن ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق قانون، صاحب قدرت قوی است و در این راستا وظیفه ستاد با این قدرت، نظارت بر عمل به وظایف و اجرای قانون در همه دستگاه‌ها است.

مظاهری عنوان کرد: اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظارت، بازرسی، گشت ارشاد بر دستگاه‌های حاکمیتی و مراقبت از اجرای دقیق قوانین و مقابله با ترک فعل‌ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن اشاره به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها بیان کرد: این شورا می‌تواند در تمام دستگاه‌های حاکمیتی و میانی از جمله مساجد، خیریه‌ها و هیئات نقش ایفا کند، واسطه باشد و مسؤول آن مجموعه نیز به‌عنوان رئیس شورای انجام وظیفه می‌کند.

وی بیان داشت: وظیفه شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها کمک به خدمت‌رسانی درست به مردم در آن دستگاه و تلاش در تقویت معروفات، برطرف شدن منکرات و همچنین مبارزه با ترک فعل‌ها است.

مظاهری در خصوص بزرگ‌ترین ظرفیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت و سرمایه این ستاد مردم هستند که احیای فریضتین را وظیفه شرعی خود می‌دانند، در این راستا مردم هر جا که لازم باشد به میدان می‌آیند و با مطالبه‌گری خود نمی‌گذارند شعائر الهی که اراده حضرت حق است بر زمین گذاشته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به اهمیت جنگ شناختی اشاره و اظهار کرد: امروز دشمن با یک جنگ شناختی تمام عیار در مقابله با نظام مقدس اسلامی موضع گرفته و در این مسیر برای ناکارآمدی نظام و ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم تلاش می‌کند و نقاط قوت را به نقاط ضعف و نقاط ضعف را به نقاط قوت نظام جلوه می‌دهد و در ادامه دستاوردهای نظام را تضعیف می‌کند که در این مسیر وظیفه همه ما تبیین و روشنگری است.

وی تصریح کرد: رسالت مهم ستاد و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر جهاد تبیین، آگاهی دادن درست، معرفت‌افزایی و شناخت و روشنگری در جامعه است.

مظاهری با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر بی ثبات کردن مسائل اقتصادی کشور بود، خاطرنشان کرد: شهریور ماه گذشته توسط دولت انقلابی ثبات اقتصادی ایجاد شده اما دشمن با ایجاد اغتشاشات در برهم زدن این ثبات اقتصادی تلاش کرد که در این مسیر باید همه با جهاد تبیین در جهت برون رفت از مشکلات، نقش بسزایی در جامعه ایفا کنیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12818
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان
  • 95 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.