• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری در سایت دیوار با ثبت‌نام تور هوایی قشم

  • کد خبر : 9554
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
کلاهبرداری در سایت دیوار با ثبت‌نام تور هوایی قشم
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی جعلی تور هوایی قشم در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کرد توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ریاح، سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت نام تور هوایی قشم ۱۰۰ میلیون ریال از آن‌ها کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در سایت دیوار با آگهی تور هوایی قشم مواجه شده که جهت ثبت‌نام با آگهی دهنده تماس گرفته و وی به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از هر یک از آن‌ها درخواست واریز ۲۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه کرده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکرده بلکه فروشنده نیز از پاسخگویی به تماس آن‌ها امتناع و آگهی را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان کرد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، برخی تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین بلیت تخفیف دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان منتشر می‌شود به ‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی‌الامکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.