• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در اصفهان/ خبری از پیک ششم در استان نیست

  • کد خبر : 7905
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به کرونا در اصفهان/ خبری از پیک ششم در استان نیست
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان حدود ۵۰ درصد نسبت به یک ماه اخیر کاهش یافت و با توجه به وضعیت موجود، نشانی از ورود به پیک ششم در این خطه نیست.

به گزارش ریاح، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان حدود ۵۰ درصد نسبت به یک ماه اخیر کاهش یافت و با توجه به وضعیت موجود، نشانی از ورود به پیک ششم در این خطه نیست.

روند کاهشی یا افزایشی کرونا بر پایه چند شاخص از جمله تعداد کل بستری‌ها به نسبت ترخیصی‌ها، بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میرها سنجیده می‌شود که بر این اساس در یک ماه گذشته با شیب کُند رو به پایین در سه شاخص مذکور مواجه بودیم.

تعداد ترخیص‌ها نسبت به بستری‌‎های جدید کرونا بیشتر است، این آمار نشان از بهبودی وضعیت کرونا در استان دارد.

تعداد مرگ و میرهای قطعی و مشکوک بر اثر کرونا از یک ماه گذشته تاکنون بطور میانگین ۱۲ نفر در روز بوده است که جای امیدواری برای کاهش آن دارد.

تعداد بیماران بستری دارای علائم کرونا در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت های ویژه نسبت به یک ماه گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است، هم اکنون تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان های استان بالغ بر ۹۱۴ نفر است.

 ۱۸۲ بیمار دارای علائم کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند، تعداد کل بهبودیافتگان از کرونا از ابتدای همه گیری بیماری کووید ۱۹ تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار و ۸۵۶ نفر در استان اصفهان ثبت شده است.

واکسیناسیون یکی از حربه‌های مهم برای مقابله با کرونا است و بالغ بر ۷۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان اصفهان دُز اول و ۵۷ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

۶۷ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال دز اول و ۴۰ درصد از آنها دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

در حال حاضر برای استان اصفهان از ورود پیک ششم خبری نیست، به دلیل اینکه پوشش رنگ‌آمیزی نقشه استانی شرایط خوبی پیدا کرده است و نقطه قرمز در استان نداریم، در حال حاضر دو شهرستان در وضعیت آبی و سه شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی شهرستان ها زرد است و از نظر رنگ بندی شرایط خوبی داریم، علائم و نشانه وارد شدن به پیک ششم کرونا در استان وجود ندارد.

در مورد نوع واکسن‌های تزریق در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، واکسن‌های سینوفارم، پاستور، برکت، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون به همشهریان تزریق می‌شود و واکسن فخرا به عنوان فاز سوم بالینی در استان است و به عنوان واکسن قطعی نیست و در حال حاضر در دو یا سه مورد مرکز واکسیناسیون منتخب این واکسن تزریق می شود.

با توجه به اینکه وضعیت کشورهای همجوار ایران از جمله روسیه و ترکیه در زمینه کرونا نگران کننده و در استان‌های همجوار اصفهان تعداد مبتلایان به کرونا رو به افزایش است بنابراین مصون ماندن از پیک ششم دور از انتظار است.

عقدک در مورد تزریق واکسن آنفلوانزا در استان گفت: هر سال تعدادی واکسن آنفلوانزا در سیستم دولتی و تعدادی هم در داروخانه‌ها برای شهروندان توزیع می‌شود، امسال در سیستم دولتی از یک ماه قبل قریب به ۳۰ الی ۳۵ هزار واکسن آنفلوانزا در سیستم بهداشت و درمانی توزیع شده است و معادل همین تعداد هم در بخش خصوصی توزیع صورت گرفت.

بخش خصوصی برای آوردن میزان واکسن بیشتر آنفلوانزا آزاد است، به دلیل شرایط کرونایی که وجود دارد برخی افراد که سال‌های قبل تمایلی به تزریق واکسن آنفلوانزا نداشته‌اند، احتمال دارد امسال تمایل به تزریق این واکسن داشته باشند و شهروندان می‌توانند از بخش خصوصی این واکسن را برای تزریق تهیه کنند.

در مورد شیوع بیماری آنفلوانزا در استان اصفهان، امسال نسبت به سال قبل پیکی در مورد شیوع بیماری آنفلوانزا نداریم و آمار کمتر از سال‌های قبل است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7905
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • 200 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.