• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

پیگیری مطالبات کشاورزان و بحران آب مهم‌ترین دستور کارجلسه مجمع نمایندگان اصفهان با رئیس‌جمهور

  • کد خبر : 7773
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
پیگیری مطالبات کشاورزان و بحران آب مهم‌ترین دستور کارجلسه مجمع نمایندگان اصفهان با رئیس‌جمهور
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اولین مساله‌ای که در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با رئیس جمهور مطرح خواهد شد مطالبات کشاورزان، موضوع آب و فرونشست ناشی از عدم توجه به تامین آب در دشت مشترک اصفهان و برخوار و تهدیدات آن برای مردم اصفهان است.

به گزارش ریاح، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه با اشاره به دیدار نمایندگان مردم اصفهان با رئیس جمهور اظهار داشت: اولین مساله‌ای که در جلسه فردا مطرح خواهد شد موضوع آب و فرونشست ناشی از عدم توجه به تامین آب در دشت مشترک اصفهان و برخوار و تهدیدات آن برای ۵ میلیون سکنه و آثار باستانی است.

در ادامه این جلسه تلاش خواهیم کرد نگاه رئیس جمهور را نسبت به اصفهان واقعی‌تر کنیم تا تصورشان این نباشد که استان اصفهان استانی برخوردار است بلکه بدانند اصفهان نیز مانند دیگر استان‌ها برخی نقاط برخوردار دارد اما در بخش عمده‌ای از شهرستان‌ها محرومیت وجود دارد و نیاز است این مورد در توزیع امکانات و اعتبارات لحاظ شود.

اگر نگاه رئیس جمهور، دولت‌مردان و مسوولان به اصفهان را نگاه واقعی کنیم بالاترین دستاورد خواهد بود.

با توجه به سفر وزیر نیرو به اصفهان، موضوعی که درباره علت این سفر شنیدیم بررسی وضعیت آب است و اینکه وزیر بتواند از نزدیک نگرانی‌هایی که مردم استان دارند را بشنوند و آن‌ها را اصلاح کنند.

یکی از اقداماتی که نیاز است وزیر در سفر خود به آن توجه کند این است که هر میزان آبی که گروه‌های مردم، از جمله کشاورزان دشت برخوار که ۳۰ سال پیش آب را خریداری کرده‌اند و پول آن را با مشقت پرداخت کردند در جدول منابع و مصارف آب ذکر شود تا حق‌آبه داران احساس نکنند حق مردم از سهم آن‌ها گرفته می‌شود.

مردم اصفهان و برخوار و شاهین‌شهر آنچه که حق دارند را مطالبه می‌کنند و نیاز است وزیر نیرو در این رابطه توجه کافی را داشته باشد.

با توجه به مطالبات کشاورزان بیان داشت: انتظار داریم مسوولان عدالت را در توزیع امکانات رعایت کنند و چیزی جز عدالت مطالبه نداریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.