• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

پیش بینی هفت هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان منابع درآمدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری

  • کد خبر : 4667
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
پیش بینی هفت هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان منابع درآمدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هفت هزار و 727 میلیارد تومان منابع درآمدی در لایحه بودجه 1400 شهرداری پیش بینی شده است و تنها 30 درصد درآمدها ناشی از فروش تراکم در شهر خواهد بود.

به گزارش ریاح، علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هم اکنون بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان در کمیسیون های تخصصی به پایان رسیده است و در جلسات کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امیدواریم با طی این مراحل در نهایت روز ۱۰ اسفندماه سال جاری لایحه بودجه ۱۴۰۰ نهایی شود.

ضمن اعلام جزئیاتی از نحوه وصول درآمدها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، بخش های مختلف درآمدی نشان می دهد برخلاف تصورات، قرار نیست این بودجه فشاری به مردم شهر وارد کند.

درآمد ناشی از عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آتی، یک هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان، فروش اموال غیرمنقول ۹۰۰ میلیارد تومان، فروش اوراق مشارکت ۷۸۰ میلیارد تومان، درآمدهای سرمایه گذاری ۵۹۰ میلیارد تومان، بهای خدمات مانند آسفالت ریزی و پارکینگ و … ۱۵۰ میلیارد تومان، سازمان ها و شرکت های وابسته یک هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است.

جمع موارد اساسی و کلی درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ ، هفت هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان است و در لایحه بودجه سال آینده، ۳۰ درصد درآمدها مربوط به تراکم خواهد بود و گامی به سمت درآمدهای پایدار برداشته شده است.

*اجرای ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در منطقه ۱۰

همچنین در این جلسه، حمیدرضا شهبازی مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در خصوص پروژه های آماده بهره برداری منطقه ۱۰ اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته چهارمین دوره آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی در منطقه ۱۰ برگزار و تعداد زیادی از پروژه های عمرانی، فرهنگی و شهرسازی در منطقه آماده شده است.

رویکرد منطقه ۱۰ مبتنی بر مشارکت فعال و مسئولانه شهروندان است، بر همین اساس فرآیندی را در منطقه طراحی و کانال های ارتباط با شهروندان را تقویت کردیم.

افزایش سرمایه اجتماعی شعاری که پیرو سیاست های کلان شورای اسلامی شهر اصفهان بود را در منطقه ۱۰ محقق کردیم. همچنین تقویت حس همگرایی و هم افزایی بین شهروندان یک نقطه عطف در مدیریت شهری است و هرچند توجه به پروژه های عمرانی مطلوب است اما نگاه به عملکردهای فرهنگی – اجتماعی یک ضرورت است که در این دوره این اتفاق در مجموعه ما رخ داده است.

با توجه به اینکه مرمت و بازگشایی مجدد تالار هنر، امروز با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان از جمله پروژه هایی است که در اختیار شهروندان قرار می گیرد، بازسازی سالن اصلی، تعویض صندلی های سالن، تعویض کفپوش، سن، بلک باکس، اتاق گریم، رختکن، ساخت آسانسور و سرویس اداری انجام شده است.

همچنین تاسیسات تالار برای اجرای هنرمندان از بین رفته بود که از شرایط کرونا استفاده و تالار تعطیل و رفع عیب شد؛ اکنون دو دهه از عمر تالار هنر می گذرد و از امروز به صورت تازه نفس به هنرمندان شهر خدمت می کند.  

افزایش تعداد پلاتوها از ۲ عدد به ۴ عدد و بازسازی آنها به صورتی که یکی از آنها امکان برگزاری اجرای نمایش دارد، توسعه کارگاه عروسک سازی، ایجاد آرشیو عروسکی، توسعه آرشیو لباس و تجهیزات، توسعه و بهسازی سالن اجتماعات، تجهیز و توسعه سالن کوچک، افزایش تجهیزات تخصصی نورپردازی برای اجرای تئاتر و تاسیس اتاق فرمان اختصاصی سالن کوچک بخشی از اقدامات در جهت بازسازی تالار بوده است.

ایجاد مهمانسرا و فضاهای خدماتی آن، بهسازی و توسعه اتاق‌های گریم تخصصی، دکوراسیون داخلی فضاهای لابی، مناسب سازی فضا برای حضور افراد دارای معلولیت، تجهیز و بهسازی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، ارتقای سیستم صوتی سالن اصلی و سالن کوچک به طور مجزا، تجهیز کل فضاها به دوربین مداربسته، خرید و نصب دوربین های شاهد جهت ضبط اجراها با کیفیت و تاسیس فضای پشت صحنه سالن کوچک از جمله تغییراتی است که در تالار هنر اعمال شده است.  

با توجه به پروژه مشارکتی، تجاری – اداری میثم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و با توجه به ظرفیت های منطقه ۱۰ و رویکردی که در مدیریت شهری مبتنی بر استفاده از بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار شهری است مجموعه های خوبی در حوزه مشارکتی ساخته شده و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی با سرمایه گذاران داریم.

در آینده نزدیک فرهنگسرای استاد شریعت در محله حصه به همراه پروژه های عمرانی – خدماتی منطقه بهره برداری خواهد شد.

با توجه به اینکه منطقه ۱۰ در طول سال ۹۹ بیش از ۵۲  قرارداد عمرانی داشت که ۱۵ قرارداد در حوزه معاونت عمران و ۳۷ قرارداد منطقه ای بود، هم اکنون همه قراردادها اتمام یافته و یا در مرحله پایانی است و تا پایان سال به مردم تحویل می شود.

همچنین در سال گذشته ۸۳ درصد رشد پروژه های عمرانی از لحاظ تعداد و ریالی داشتیم که این میزان در سال ۹۹ به ۱۰۳ درصد افزایش یافت و شاخص منطقه بسیار خوب است.

درآمدی که برای سال ۹۹ در منطقه در نظر گرفته شده بود ۱۳۸ میلیارد تومان بود اما در اصلاح بودجه به ۲۰۰ میلیارد افزایش دادیم و در اصلاحیه آخر اسفند به ۲۵۰ میلیارد تومان می رسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4667
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 193 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.