• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

رسالت سازمان‌های عقیدتی سیاسی در فراجا، تربیت پلیس نیروی خدمتگزار جامعه اسلامی است

  • کد خبر : 12911
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
رسالت سازمان‌های عقیدتی سیاسی در فراجا، تربیت پلیس نیروی خدمتگزار جامعه اسلامی است
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: وظیفه سازمان‌های عقیدتی سیاسی در فراجا، مسائل اعتقادی و تقویت باورهای دینی میان کارکنان و خانواده‌ها، تبیین سیاسی و جهاد تبیین مسائل داخلی و بین‌المللی است تا بتوانیم پلیسی در تراز نظام اسلامی و قرآن تربیت کنیم که به مردم بخوبی خدمت کند.

به گزارش ریاح نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشست مطبوعاتی درخصوص حوزه فرهنگی نیروی انتظامی، ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان فرموده اند یکی از الهامات خدا بر قلب امام عظیم الشأن، این بود که بین نیروهای مسلح، سازمانی را به عنوان سازمان عقیدتی سیاسی تاسیس کردند و ماموریت امور فرهنگی و عقیدتی را بر عهده آن گذاشتند.

وی در ادامه افزود: وظیفه سازمان‌های عقیدتی سیاسی در فراجا، مسائل اعتقادی و تقویت باورهای دینی میان کارکنان خانواده‌ها، تبیین سیاسی و جهاد تبیین مسائل داخلی و بین‌المللی است تا بتوانیم پلیسی در تراز نظام اسلامی و قرآن تربیت کنیم که به مردم بخوبی خدمت کند.

ایروانی خاطرنشان کرد: پلیس ما با سایر پلیس‌ها در کشورهای مختلف متفاوت است و باید در خدمت اسلام و مردم باشد، پلیس در خدمت جامعه اسلامی است و برنامه‌اش باید در راستای تامین امنیت و آسایش مردم باشد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، درخصوص برنامه‌های فراجا برای کارکنان، اعضای وابسته و خانواده‌هایشان تشریح کرد: در بحث اعتقادی و دینی، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی اعم از اعیاد و عزاداری‌های ائمه اطهار، از اساتید کشوری استفاده و برای کارکنان برنامه برگزار می‌کنیم که موجب تقویت دین‌باوری کارکنان شود.

وی نیز گفت: روزانه، کلاس‌هایی در راستای تقویت باورهای دینی و هدایت سیاسی برای خانواده‌ها و کارکنان در کانون فرهنگی فاطمه‌الزهرا(س) برگزار می شوند.

ایروانی در ادامه بیان کرد: در بعد سیاسی و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی، کانون هادیان سیاسی را تاسیس کردیم و اساتید سازمانی، حوزوی و کشوری را دعوت می‌کنیم تا مسائل سیاسی را برای کارکنان تحلیل کنیم تا بتوانیم پلیسی در تراز نظام اسلامی و قرآن داشته باشیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: از جمله برنامه‌های فراجا در ایام الله دهه فجر، فضاسازی انقلابی است که در تمامی یگان‌ها، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها انجام می‌شود و هر روز برنامه‌هایی با عنوان بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کارکنان خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: همایش‌هایی در همین راستا برای کارکنان، خانواده‌هایشان و کارکنان وظیفه برگزار می‌شود، همچنین در خصوص اهداف امامین انقلاب برای تشکیل انقلاب اسلامی به خصوص برای جوان‌ها یکی از وظایف ماست که به آن‌ها منتقل کنیم.

ایروانی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان عقیدتی سیاسی ترویج قرآن است، تصریح کرد: برنامه‌های متنوع قرآنی ازجمله حفظ قرآن، آموزش روخوانی قرآن و…داریم، همچنین مسابقات قرآنی برای کارکنان، خانواده‌ها و اعضای وابسته برگزار می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در ادامه گفت: امسال ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در مسابقات قرآن از کل استان ثبت نام کردند و از میان آن‌ها ۳۰۰ نفر از آقایان و ۲۰۰ نفر از خانم‌ها حائز رتبه استانی شدند، ۳۰ نفر از آقایان و ۳۶ نفر از خانم‌ها نیز به مرحله کشوری راه یافتند، در کل استان، ۲۲ حافظ کل قرآن از پرسنل و خانواده‌ها داریم.

ایروانی درخصوص اقدامات انجام شده در فضای مجازی به چهار کانال موجود در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: درخصوص مسائل سیاسی داخلی و بین‌المللی که مربوط به داخل می‌شود، اخبار و تحلیل‌های مربوط را ارائه می‌دهیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در اکثر شهرستان‌های استان، یادواره شهدای فراجا را برگزار کردیم و با استقبال مردم محل رو‌به‌رو شد، یادمان‌هایی در همه کلانتری‌ها در درب ورودی داریم و سرکشی به خانواده شهدا، از دیگر وظایف ما است.

وی اظهار کرد: در بحث توانمندسازی‌های کارکنان وظیفه، کارگاه‌هایی داریم که بتوانند مهارتی را یاد بگیرند و حتی بعد از وظیفه، ممکن است به عنوان شغل‌ بتوانند روی آن حساب کنند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.