• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
آل هاشم:

پروژه ناامن سازی ایران شکست خورد/ دانشجو خواب بماند، ملت هم خواب می‌ماند

  • کد خبر : 12127
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
پروژه ناامن سازی ایران شکست خورد/ دانشجو خواب بماند، ملت هم خواب می‌ماند
امام جمعه تبریز با بیان اینکه پروژه ناامن سازی نظام سلطه در ایران شکست خورد، گفت: الان دشمن با رفتار نمایشی و‌ نشات گرفته از عصبانیت به دنبال زخم زدن مجدد باشد، از این‌رو دستگاه‌های امنیتی باید مثل همیشه هوشیار باشند.

به گزارش ریاح نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مراقب رفتار هیستریک یا نمایشی نظام سلطه باشید که الحمدالله  پروژه ناامن سازی نظام سلطه شکست خورد؛ این مساله را شاید بازیگران متوجه نشده‌اند ولی خود طراحان و کارگردانان بیش از همه می‌دانند که شکست خورده‌اند. 

وی افزود: شاید الان دشمن با رفتار نمایشی و‌ نشات گرفته از عصبانیت به دنبال زخم زدن مجدد باشد، از این‌رو دستگاه‌های امنیتی باید مثل همیشه هوشیار باشند. 

امام جمعه تبریز خطاب به مردم آذربایجان گفت: از مردم غیرتمند و بصیر تبریز و آذربایجان تشکر می‌کنم که حقا بصیرت و‌میهن دوستی خود را نشان دادند چراکه دشمن برای تحریم مردم از هیچ ترفندی فروگذار نکرد اما مردم هوشیارانه اقدام کردند .

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دشمن فشار را به اصناف قرار داده و این را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: من مطمئنم این حرکت جز آب در هاون کوبیدن نیست و اصناف ما آنها را در این کارزار ناامید خواهند کرد .

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: آنچه لازم است وظایف ما در جهاد تبیین، گفتگوی چهره به چهره، تولید محتوا در فضای مجازی و بازنشر آن است. 

امام جمعه تبریز در ادامه سفر نخست وزیر عراق به ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: نخست وزیر عراق که اخیرا انتخاب شده است، توانست به یکسال بن‌بست سیاسی در این کشور خاتمه دهد چرا که او  در قالب برنامه بلند مدت همه جانبه به دنبال ایجاد ثبات در حوزه‌های مختلف در این کشور است. 

وی ادامه داد: یکی از مولفه‌های آقای سودانی، نخست وزیر جدید عراق گسترش روابط با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای محور مقاومت است. 

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: با توجه به تحولات اخیر سفر آقای سودانی در یک‌ دوره بسیار حساس صورت می‌گیرد که محورهای مهمی را در پی خواهد شد که از آنها می‌توان به تمام شدن به حضور گروه تروریستی و تجزیه‌‌طلب غرب و شمال‌غرب ایران، مبارزه با تروریسم داعش، گسترش روابط اقتصادی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار، ایجاد راه‌آهن خرمشهر_بصره و تعیین تکلیف پرونده ترور سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد. 

جامعه نباید در مسئله به نام اغتشاشات متوقف بماند

وی در ادمه با تاکید بر اینکه جامعه ما نباید در مساله به نام اغتشاشات متوقف بماند بلکه باید روند عادی خود را طی کند، گفت: به فضل الهی و‌ همت نیروهای انتظامی و امنیتی و با بسیجی و‌صد البته با همراهی قاطبه مردم این بحران فروکش کرد و اکنون نوبت دولت و دیگر قوا و‌ نهادهای خدماتی است که برای خدمت به مردم سنگ تمام بگذارند برای رفع مشکلات و ترمیم التهابات روحی جامعه ایران تلاش کنند و مسیر شادمان کردن و به دست آوردن رضایت جامعه را پیدا کنند. 

خطیب جمعه تبریز افزود: ملت ایران و جامعه ایرانی همیشه نشان داده‌اند که ملتی سپاسگذار و سریع الرضا هستند. 

دشمن بدنبال ایجاد ناامیدی است

آل‌هاشم با بیان اینکه نکته طراحی دشمن ایجاد ناامیدی است و هر اقدامی در برابر این طراحی باشد قطعا جهاد است، گفت: مسوولان باید خدمت به مردم را اصل و سایر موضوعات را فرع بدانند و هر تصمیم باید به رضایت مردم باشد و این جز با کنار گذاشتن دعواهای جناحی و گروهی میسر نخواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: تکلیف ما خدمت بی وقفه به مردم است و دولت باید نتیجه و‌ خروجی موفقیت‌های خود در طرح کلان به سفره مردم برساند.

تجلیل از بازیکنان تیم ملی فوتبال

وی با قدردانی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، گفت: این بازیکنان توانستند با وجود خواست دشمن، کانون همدلی، وحدت و شور هیجانی باشند؛ این تیم توانست نماینده شایسته‌ای برای ملت ایران باشد. 

افشای جریان براندازی و بیان ریشه‌های سیاست‌ستیز از اقدامات فاطمه زهرا (س) بود

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه بنابه روایت در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) قرار گرفته‌ایم، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که فاطمه پاره تن من است و هر کسی او را غمگین کند، من را غمگین می‌کند. 

وی ادامه داد: در تاریخ شفاهی، وقایعه جانسوزتر از شهادت حضرت زهرا(س) وجود ندارد. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه قسمتی از مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) الگو در مبارزه تاریخیان شده است، افزود: حضرت زهرا از رشادت و جانبازی علی (ع) با مردم حرف زد و فرمودند که هر گاه دشمنان ولایت آتش جنگ را شعله‌ور کند، خداوند آن را خاموش خواهد کرد. 

وی گفت: افشای جریان براندازی و بیان ریشه‌های سیاست‌ستیز از اقدامات فاطمه زهرا(س) بود، تا نشان دهد که هر کسی که امام علی(ع)  را از صحنه سیاست خارج گذاشته‌اند در حقیقت خودشان را از قاطعیت حضرت علی(ع) در برابر دشمنان محروم کرده‌اند. 

خطیب جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته با اشاره بر روز میرزا کوچک‌خان جنگلی، گفت: او‌یک فرد وطن‌پرست، مخالف هرگونه استعمار بود. او فرد مومن بود که نه متجاهر و نه دلداده غرب بود.

ضرورت رسیدگی به مشکلات معلولان

آل‌هاشم به روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: گرچه بعد از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام شده ولی تا افق اصلی کار زیاد است؛ برای مثال عدم مناسب سازی شهری، مناسب نبودن پیاده‌روها، اتوبوس‌ها، حمل و نقل شهری و نبود سرویس‌های مناسب برای معلولین، نبود پارکینگ مختص معلولین، نبود رمپ و غیره از جمله مشکلات است. 

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ آذر روزی مبارک است، توضیح داد: ۱۲ آذر به عنوان سالروز تصویب قانون اساسی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

دانشگاه رویش‌های انقلابی در برابر ظلم‌ستیزی و استقلال‌طلبی است

خطیب جمعه تبریز ۱۶ آذر روز دانشجو‌ را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۶ آذر یادآور این است که دانشگاه همیشه منبع علم و دانش نیست بلکه جایگاه رویش‌های انقلابی در برابر ظلم‌ستیزی و استقلال‌طلبی است. 

وی با تاکید بر اینکه دانشجو موذن جامعه است و وقتی خواب بماند، ملت هم خواب می‌ماند، گفت: تصور نکنید که کارهای دانشجویی شما بی‌اثر است؛ سه دانشجو در سال ۱۳۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند. دقیقا بعد از آمدن نیکسون که عامل اصلی کودتا بود یک انفجار دانشجویی شکل گرفت. 

وی گفت: ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد استکبار، ضدنیکسون و ضد سلطه است. 

پایان پیام/ر

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.