• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

پرداخت شهریه مکمل در مدارس غیردولتی اجباری نیست

  • کد خبر : 10935
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
پرداخت شهریه مکمل در مدارس غیردولتی اجباری نیست
مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان گفت: سامانه مشارکت‌ها بر اساس پارامترهایی که مدارس در سامانه مشارکت‌ها تکمیل کرده‌اند میزان مبلغ شهریه را تعیین می‌کند، شهریه مکمل اجباری نبوده و کاملاً اختیاری است، بر اساس فعالیت‌های اضافه‌ای که مدارس انجام می‌دهند، مشخص می‌شود.

به گزارش ریاح نیوز، علی حمیدی مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تعیین شهریه مطابق با قوانین و ضوابط است، اظهار داشت: مدارس از فروردین و اردیبهشت ماه با ورود به سامانه مشارکت‌ها باید یک سری فرایند‌ها را طی ‌کنند، از جمله تکمیل فرم‌هایی در مورد مشخصات مدرسه، فعالیت‌‌ها، کلاس‌ها، میزان حقوق و دستمزد معلم‌ها، میزان اجاره‌بهای مکانی که در آن مستقر هستند و بعد از تکمیل این مطالب، اطلاعات وارد سامانه مشارکت‌های تهران می‌شود و آنجا میزان شهریه تعیین می‌شود.

وی افزود: در مدارس دو نوع شهریه وجود دارد یکی شهریه مصوب و دیگری شهریه مکمل، هر دو هم دارای پوستر است که در سامانه مشارکت‌ها بارگزاری می‌شود؛ مدارس ملزم به چاپ و نصب این پوسترها در مدرسه هستند.

حمیدی گفت: سامانه مشارکت‌ها بر اساس پارامترهایی که مدارس در سامانه مشارکت‌ها تکمیل کرده‌اند میزان مبلغ شهریه را تعیین می‌کند، شهریه مکمل اجباری نبوده و کاملاً اختیاری است، بر اساس فعالیت‌های اضافه‌ای که مدارس انجام می‌دهند، مشخص می‌شود.

مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق دریافت مبلغی اضافه‌تر از مبالغی که در پوسترهای سامانه مشارکت‌ها در رابطه با شهریه مصوب و مکمل تعیین شده است را ندارد، امسال با توجه به شرایط موجود و تورم اجاره بهای مدارس شهریه‌ها رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با تأکید به نصب پوستر شهریه در مدارس و قرار دادن این پوسترها در معرض دید اولیای دانش‌آموزان بیان کرد: شهریه مصوب شامل برنامه هفتگی است که در مقطع ابتدایی ۶۰۰ هزار تومان و در متوسطه ۸۰۰ هزار تومان است.

حمیدی ادامه داد: در صورت عدم نصب پوستر مبالغ شهریه در مدارس، اولیا می‌توانند با کارشناسان بخش مشارکت‌های ادارات آموزش و پرورش‌ تماس بگیرند و از اداره پاسخگویی و شکایات ادارات مربوط به ناحیه خودشان یا اداره کل آموزش و پرورش پیگیر باشند تا سریعاً به این موضوع رسیدگی شود.

مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه‌ای نیز طراحی شده، که ویژه پاسخگویی به شکایات اولیای دانش‌آموزان است، آن سامانه هم دارای پوستر است و تمامی مدارس ملزم به نصب این پوستر در مدارس هستند، آدرس لینک شکایات در پوستر مربوطه آمده است و اولیا می‌توانند با ورود به لینک مربوطه شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10935

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.