• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
اختصاصی

پدیده کودکان کار از فقر، حاشیه‌نشینی و اعتیاد به وجود آمده است

  • کد خبر : 7708
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
پدیده کودکان کار از فقر، حاشیه‌نشینی و اعتیاد به وجود آمده است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان: باید به دنبال این باشیم که ارتقاء وضعیت فرهنگی در سطح شهر اصفهان رخ دهد.

منوچهر مهروی پور در گفتگو با خبرنگار ریاح اظهار داشت: مجموعه شورا تاثیرگذار در سیاست های شهری است. اگر بخواهیم مشکلات را به صورت کلی بیان کنیم، چندتا معضل ویژه داریم که باید به صورت اجماعی به آنها بپردازیم. مثلا باید نسبت به موضوع هنجارهای فرهنگی، حاشیه نشینی و امثال آن حساس باشیم و پیگیری بکنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با اشاره به نقشه راه، کارها و اهداف فرهنگی شورا برای چهار سال آینده گفت: ما به دنبال ارتقاء طرح فرهنگی و هنری در شهر اصفهان هستیم، به دنبال پیوست فرهنگی در حوزه های عمرانی شهری هستیم، ما به دنبال بهبود وضعیت فرهنگی مناطق محروم و مناطق کمتر توسعه یافته در سطح شهر هستیم، ما به دنبال محله محوری فرهنگ شهر در شهرداری هستیم، ما به دنبال توانمندسازی اقشار آسیب پذیر هستیم. به نوعی باید هم افزایی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد تا شاهد پیشرفت فرهنگ در سطح شهر باشیم.

 وی افزود: برای حل معضلات باید به یک برنامه جامع برسیم. یعنی تمام دستگاه های متولی باید آئین نامه ها را کنار هم بگذارند و گفتگویی را باز کنند و در قالب برنامه ریزی جامع بیایند و با هنجارهایی که اتفاق می افتد مقابله کنند و راهکار بدهند.

عضو شورای شهر در مورد بحث کودکان کار گفت: وقتی از کودکان کار صحبت می کنیم دلمان به درد می آید، پدیده کودکان کار از فقر، حاشیه‌نشینی و اعتیاد به وجود آمده است که ما دستگاه های متولی را باید ببینیم که هرکدام چه کاری می توانند انجام دهند. البته که هر کدام کار خودمان را انجام می دهیم مثلا آموزش کودک و خانواده، کار بهزیستی است، مقابله با فقر کار کمیته امداد است، اما وقتی با هم بنشینیم و یک برنامه جامع را تدارک ببینیم، کیفیت کار تا ارتقای سطح زندگی مردم مؤثر باشد و  ان شاء الله ریشه کن شدن معضلات مفاسد و هنجارهای اجتماعی را در پیش رو داشته باشد. دستگاه ها تمام توان خود را جهت حل مشکلات و ارتقاء کیفیت زندگی مردم در پیش گرفتند.

 مهروی پور تصریح کرد: باید به دنبال این باشیم که ارتقاء وضعیت فرهنگی در سطح شهر اصفهان رخ دهد. اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده، اصفهان مهد بسیاری از علما و اولیای خدا و بسیاری از دانشمندان بوده، باید کاری کنیم کارستان، درخور شهر و شهروندان. طبیعتاً اگر بخواهیم کار، خوب پیش برود باید با همکاری هم و در دست هم به دنبال این باشیم که ان شاء الله اوضاع فرهنگی مان ارتقاء اختصاصی خوبی داشته باشد و امیدوار به آینده هستیم که ان شاء الله با برنامه هایی که در شورای شهر و شهرداری جدید شاهد آن ها هستیم گامی در ارتقاء سطح زندگی مردم برداریم.

وی با اشاره به مشکلات گفت: شهر مشکلات خاص خودش را دارد اما خوب طبیعتا با تعامل درون سازمانی و بین انواع شوراها و شهرداری ها و باهمکاری مردم حل خواهد شد یعنی این نیست که معضلات حل نشدنی باشند بلکه تلاش و کوشش می خواهد که باید به سمت امنیت و احساس امنیت مردم عزیز برویم. 

انتهای خبر/ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.