• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
آیت‌الله رئیسی در دیدار وزیر امور خارجه عراق:

پایگاه مرجعیت پشتوانه اصیل امنیت و ثبات در عراق است

  • کد خبر : 10629
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
پایگاه مرجعیت پشتوانه اصیل امنیت و ثبات در عراق است
رئیس جمهور ابتکارات و اقدامات عراق برای بهبود فضای همکاری میان کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان را در تقویت همگرایی منطقه‌ای موثر توصیف کرد و گفت: بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است.

به گزارش ریاح نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در دیدار فواد حسین وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه برقراری امنیت و ثبات در عراق تنها از طریق گفتگو بین همه جریان‌های سیاسی این کشور، بر مبنای قانون اساسی و به منظور تفاهم بر سر تشکیل دولت جدید برای رفع مشکلات ملت عراق میسر است، تاکید کرد: پایگاه مرجعیت در این رابطه نقش بسیار مهمی دارد.
وی در ادامه سخنانش با قدردانی از رایزنی‌های دولت عراق درباره امور منطقه‌ای افزود: ابتکارات و اقدامات عراق برای بهبود فضای همکاری میان کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان، در تقویت همگرایی منطقه‌ای موثر خواهد بود.
رئیسی پنج دور گفتگو بین ایران و عربستان با وساطت عراق را مفید توصیف و تاکید کرد که با تکمیل اجرای توافقات قبلی، مسیر برای ارتقای تعاملات هموار می‌شود.
رئیس شورای‌عالی امنیت ملی همچنین گفت: بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است.
«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار از حمایت‌های مستمر و قاطع جمهوری اسلامی ایران از برقراری ثبات و امنیت در عراق و نیز تکمیل روند سیاسی تشکیل دولت جدید در این کشور قدردانی و بر تداوم نقش آفرینی دولت عراق در راستای بهبود روابط ایران و عربستان تاکید کرد و در این رابطه گزارشی مفصل ارایه داد.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.