• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد:

پایداری آب زاینده‌رود، مهمترین مطالبه شهروندان اصفهان از رئیس جمهور

  • کد خبر : 9532
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
پایداری آب زاینده‌رود، مهمترین مطالبه شهروندان اصفهان از رئیس جمهور
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در رأس تمام مطالبات از رئیس جمهور پایداری آب زاینده رود است، لازم است با تدبیر دولت و مدیران آبی و استانی این مشکل رفع شود تا به دنبال آن شاهد رفع چالش فرونشست زمین و آلودگی هوا در اصفهان باشیم.

به گزارش ریاح، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و خیر مقدم به خادمان این امام رئوف، اظهار کرد: امیدواریم این معنویتی که در شهر و کشور گسترش یافته است، ذخیره آخرت و توشه‌ای برای مصون ماندن کشور از تمام مشکلات باشد.

وی ادامه داد: تعبیر پرچم امام رضا (ع) به پیراهن یوسف تعبیر صحیحی است، به نمایندگی از مردم اصفهان بابت این حضور (حضور کاروان زیر سایه خورشید در اصفهان) تشکر می‌کنم؛ طی دهه کرامت در این شهر با برنامه‌ریزی‌های مردمی و خودجوش، عطر رضوی را استشمام کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) در سال روز رحلت امام خمینی (ره)، گفت: بر اساس تأکیدات معظم‌له در بخشی از بیاناتشان: “نسل جوان و هوشمند که قرار است مسئولیت گام دوم انقلاب را بر عهده بگیرد، احتیاج دارد به یک نرم‌افزار واقعی و آن عبارت است از درس‌های امام (ره) که هم در گفتار و هم در رفتار امام (ره) می‌توان آن را جست‌وجو کرد”.

نورصالحی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) زیربنای مبارزه امام (ره) و انقلاب را، قیام‌الله برشمردند و هدف آن را اقامه عدل و قسط دانستند، البته ایشان چند توصیه مهم از جمله مقابله با هویت‌زدایی و تحریف شخصیت امام خمینی (ره)، جلوگیری از نفوذ ارتجاع و مأیوس کردن مردم و همچنین قدرشناسی از زحمات مسئولان انقلابی نیز به مردم داشتند.

وی با اشاره به روز جهانی صنایع دستی، گفت: هویت تاریخی و ریشه‌های قومی هر کشور در صنایع دستی تجلی دارد، اصفهان از شهرهایی است که بخش قابل توجهی از شهرت خود را مدیون صنایع دستی و هنرهای سنتی متنوعی است که خاستگاه آن اصفهان بوده یا در این شهر به اوج رسیده است، در این راستا در سال‌های اخیر، عناوینی مانند “شهر خلاق صنایع دستی” و “شهر جهانی صنایع دستی” درباره به اصفهان مطرح شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رونق کیفی و کمی صنایع دستی مورد تاکید است، زیرا به توسعه گردشگری و پویایی اقتصادی کمک می‌کند، افزود: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، شورایی با هدف هم‌افزایی به محوریت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایجاد و حوزه تولید، بازرگانی، توسعه و ترویج، حفظ و احیا، آموزش و پژوهش صنایع دستی در این شورا تشکیل شد، اما به هر دلیلی فعالیت این شورا ادامه نیافت، لذا از کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر می‌خواهیم که پرداختن به این اقدامات را در اولویت قرار دهد.

نورصالحی با اشاره به روز جهانی مبارزه با کار کودکان، گفت: پدیده کار کودکان یکی از معضلات اجتماعی و سبب نادیده گرفتن حقوق کودکان شده است. در گذشته فضای کار تحت نظر خانواده، فرصتی برای کسب تجربه و مهارت و آموزش بود، اما امروز شاهد سوءاستفاده از کودکان به اسم کار هستیم؛ صاحب‌نظران معتقدند، خانواده این کودکان و گروه‌های مافیایی مبادرت به این امر می‌کنند که سبب فاصله گرفتن کودکان از آموزش، خدمات بهداشتی و تفریحی می‌شود و آنان را در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌دهد. به دلیل وجود مشکلات اقتصادی شاهد گسترش این پدیده هستیم، بنابراین ضمن حمایت از کودکانی که به این چرخه وارد شده‌اند، لازم است در زمینه ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و مالی نیز آگاهی‌بخشی در خصوص منع کار کودکان در جامعه و آموزش در سطوح مختلف در برنامه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط تقویت شود.

وی با بیان اینکه نهادهای قضائی، نظارتی و انتظامی باید در برخورد با سواستفاده‌کنندگان از کودکان کار نقش پررنگ‌تری داشته باشند، گفت: لازم است به توانمندسازی خانواده این کودکان و تحقق عدالت اجتماعی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم که در این حوزه، کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز باید فعالیت‌ها و پیگیری‌هایی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بعد از چندین ماه که برای سفر رئیس جمهور به اصفهان گمانه‌زنی می‌شد، احتمالاً در پایان هفته جاری این سفر انجام می‌شود، اظهار کرد: مسئولان استان زحمات زیادی در طول ماه‌های گذشته کشیده و تلاش کرده‌اند که بیشترین استفاده را از این سفر ببرند و امیدواریم آنچه از سفر دولت انتظار داشتیم نصیب اصفهان شود.

نورصالحی اضافه کرد: پیشنهادی در قالب ۳۰ بند را در شورای اسلامی شهر مطرح و به استانداری و نمایندگان مجلس ارسال کردیم، چالش‌ها و مسائل موجود به ترتیب اهمیت مطرح شده که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در رأس تمام مطالبات از رئیس جمهور، پایداری آب زاینده‌رود قرار دارد، لازم است با تدبیر دولت و مدیران آبی و استانی این مشکل و به دنبال آن چالش فرونشست زمین و آلودگی هوا در اصفهان رفع شود؛ همچنین طرح تکمیل سامانه دوم آب‌رسانی شرب اصفهان نیز مد نظر است که این پروژه یک فاز اضطراری دارد که بر اساس آن، باید ۱.۶ متر مکعب به شبکه شرب اصفهان بزرگ تزریق شود، این در حالی است که تاکنون حدود ۰.۶ این مقدار لحاظ شده است و تکمیل آن حمایت دولت را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران یکی دیگر از پروژه‌هایی است که وعده آن از سال‌های پیش از سوی رؤسای جمهور مطرح شده است، اما از مهرماه سال گذشته به علت نبود تضمین، ضمانت‌نامه‌ای که بانک مرکزی باید برای سرمایه‌گذار صادر می‌کرد، متوقف شده است. نمایندگان و استاندار برای فعال شدن این پروژه تلاش فراوانی کردند که امیدواریم یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور فعال شدن این پروژه باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.