• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
 رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن‌های جعلی تقویم ۱۴۰۱

  • کد خبر : 9207
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن‌های جعلی تقویم ۱۴۰۱
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار تقویم 1401 هستیم که در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.

به گزارش ریاح، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار تقویم ۱۴۰۱ هستیم که در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این‌که با ارسال نرم‌افزارهای جعلی و تقلبی برای کاربران، از آن‌ها کلاهبرداری مالی کرده و یا آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

وی افزود: اگرچه شاید این ایده و خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن‌ها‌ در نوع خود مفید و کاربردی باشد، اما همین موضوع، شگردهایی را برای کلاهبرداری در اختیار افراد سودجود قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزارهای فوق، ‌مبالغی را مطالبه یا این‌که آن‌ها را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند که این موضوع سبب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازنده اینگونه نرم‌افزارها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین قادرند با داشتن این اطلاعات از کاربران سوءاستفاده کنند، بنابراین کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را خورده و هنگام دانلود این برنامه‌ها احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.