• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

هشدار پلیس فتا به خریداران از فروشندگان سیار

  • کد خبر : 13532
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
هشدار پلیس فتا به خریداران از فروشندگان سیار
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه یکی روش های مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب های مردم کپی کردن کارت های عبار بانک با دستگاه اسکیمر است مسافران نوروزی در خصوص خرید از فروشندگان سیار و دست فروشان، هشدار داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان بیان داشت: مدتی است استفاده از کارتخوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه ها باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام “اسکیمر” اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بان کی افراد می‌کنند.

وی در رابطه با این موضوع هشدار داد: شهروندان دقت داشته باشند پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار آنها مشکل خواهد بود، این درحالی است که مزایای این دستگاه ها باعث شده است فروشندگان دوره گرد و دست فروشان هم برای انجام تبادلات بانکی خود به استفاده از آن سوق پیدا کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان اضافه كرد: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می کند تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت کند که این امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش یابد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد:  وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چرا که حتی در صورت نصب “اسکیمر” بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود، همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13532

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.