• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
دبیرکل جمعیت هلال احمر:

نقش آموزش در فعالیت های هلال احمر بی بدیل است

  • کد خبر : 6224
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
نقش آموزش در فعالیت های هلال احمر بی بدیل است
دبیرکل جمعیت هلال احمر در همایش تجلیل از مربیان هلال احمر بر ضرورت توسعه آموزش در این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش ریاح، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در جریان همایش مجازی تجلیل از مربیان به مناسبت روز معلم و هفته هلال احمر گفت: امروز خوشحال هستم که دغدغه های علمی و آموزشی در هلال احمر به وجود آمده و این اتفاق خوبی بود که رقم خورده است. سال گذشته نیز در همین راستا تامین وسایل آموزشی و کمک آموزشی برای جمعیت هلال احمر دغدغه جدی ما بوده است و در همان نخستین جلسه نیز ۵۰ میلیارد ریال به این عرصه تخصیص داده شد.

هنوز نیز دغدغه های آموزشی وجود دارد و در سال ۱۴۰۰ نیز در همین راستا به دنبال تامین وسال آموزشی بیشتر برای جمعیت هلال احمر هستیم. نقش آموزش در فعالیت های هلال احمر بی بدیل است و اگر نیروهای هلال احمر آموزش کافی نگذرانده باشند در عملیات ها و بحران ها نیروی کارآمدی را همراه نخواهیم داشت. با وجود این اهمیت اما به نظر می رسد در گذشته امر آموزش مغفول مانده است.

در گذشته آموزش در سازمان های تابعه هلال احمر صورت می گرفت اما امروز به عنوان یک معاونت در مرکز متمرکز شده است و اهمیت زیادی به ان داده شده است و اداره کل هایی نیز برای آن تعریف شده است. امروز ضرورت دارد تا کارشناس هایی در شهرستان ها در این عرصه فعالیت کنند تا متولی آموزش باشند.

شعبات خط مقدم هلال احمر هستند و اگر نیروی آموزش در آن ها وجود نداشته باشد مشکل ایجاد می شود. ما معتقد هستیم که حق الزحمه مربیان باید به صورت نظام مند پرداخت شود و به تعویق نیفتد. باید برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد تا مربیان آموزش جدید نیز با اصول جذب شوند.

باید در راستای پیشرفت در کار، مربیان درجه بندی شده و بر این اساس از سرمایه های آموزشی خود قدردانی کنیم. در مرحله بعد باید به دنبال این امر باشیم تا زیر نظر این مربیان، نیروهای جدید نیز تحت تعلیم قرار گیرند. باید در همین راستا در مناطق ۹ گانه اردوگاه های آموزشی مناسب داشته باشیم و در حال حاضر نمی توان این اردوگاه ها را در تمامی استان ها ایجاد کرد.

باید متولی اردوگاه های هلال احمر مشخص شود، اردوگاه ها هر سال باید تجهیز شوند و نباید این گونه باشد که با مراجعه پس از چند سال نیز شاهد تغییری در آن ها نباشیم. اردوگاه ها همواره باید در بهترین شرایط باشند تا کارآیی لازم را داشته باشند.

با توجه به اهمیت پژوهش در حوزه آموزش، یک درصد از بودجه به امر پژوهش تخصیص داده شده است و بر این حوزه نیز تاکید شده است و به صورت ماهانه و در صورتی که پروپوزال تهیه شده باشد، تخصیص صورت می گیرد. در بحث تدوین کتب نیز باید به صورت جدی تر فعالیت هایی را آغاز کرد تا کتاب های به روز در دسترس فراگیران قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6224
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان
  • 186 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.