• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
در راستای حیطه های مشترک قرآنی برگزار شد؛

نشست مشترک مدیر بنیاد قرآن با مسئولین دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان

  • کد خبر : 8799
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
نشست مشترک مدیر بنیاد قرآن با مسئولین دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان
به منظور همکاری در حیطه های مشترک قرآنی دو مرکز بنیاد قرآن و دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان و همچنین بحث و تبادل نظر در این حوزه جلسه ای با حضور مدیر بنیاد قرآن و مسئولین دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) برگزار گردید.

به گزارش ریاح، در جلسه نشست مشترک مدیر بنیاد قرآن با مسئولین دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان، دکتر محسن حاج کاظمیان ریاست دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده مدیر بنیاد قرآن کشور، حجت الاسلام والمسلمین زادهوش مدیر عامل دارالقرآن الکریم اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی دیانی عضو هیات موسس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع)، استاد مشکاتی رئیس هیات امنای دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) و دکتر قلمکاریان مدیر بنیاد قرآنی اصفهان و جمعی از اساتید دانشگاه حضور داشتند.


دکتر محسن حاج کاظمیان با بیان طرح مبلغان اظهار داشت: در این دانشگاه ما به تربیت مبلغ و مربی قرآن می‌پردازیم و افراد بعد از اتمام دوره خود شروع به فعالیت می‌کنند و همچنین از لحاظ قرآنی و فرهنگی رشد بسیاری دارند.
رئیس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان ادامه داد: از اهداف این دانشگاه، اجرای طرح موزه دانشگاه است که به صورت آثار هنری در حوزه قرآن و عترت می باشد.
وی ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری نقش ارزنده ای در تاسیس خیریه های متنوع در حوزه های مختلف، از جمله حوزه های فرهنگی، دارالقرآن، مدارس و دانشگاه داشتند.
دکتر محسن حاج کاظمیان افزود: مواردی همچون لزوم پرداختن به فعالیت های قرآنی، آموزش وسیع قرآن و معارف قرآن در سطح جامعه و کاربرد علوم قرآنی در زندگی انسان ها اهمیت فراوانی دارد.
با توجه به ظرفیت های دانشگاه برای همکاری با موسسات مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله بنیاد قرآن، امید است بتوانیم در زمینه قرآن و عترت همکاری خوبی داشته باشیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده اظهار داشت: این بنیاد آماده همکاری در جهت زمینه سازی تجلیل از خدمات قرآنی موسس مرحوم دانشگاه معارف قرآن و عترت (ع)، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری و همچنین تجلیل از شخصیت های قرآنی می باشد.
مدیر بنیاد قرآن ادامه داد: نگاه به محتوا، کادر سازی و محوریت مربی پروری بسیار حائز اهمیت است.


حجت الاسلام والمسلمین زادهوش اظهار داشت: در زمانی که خیلی از نهاد ها و موسسات قرآنی کشوری هنوز ایجاد نشده بود و شبکه قرآن در صدا و سیما وجود نداشت و به طور کلی نهادی به عنوان قرآن وجود نداشت، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری که فردی مبتکر و نوآور بودند و در زمینه کارهای سازمانی فعالیت می کردند، به تاسیس دارالقرآن در سال ۱۳۶۷ پرداختند.
مدیر دارالقرآن الکریم افزود: سال ‌ها تلاش موفق به تأسیس ۱۵۰ شعبه در سطح استان شده است و دستاوردهای فرهنگی و قرآنی متنوعی را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بدست آورده است.
وی ادامه داد: هدف اصلی این واحد آموزشی، تامین مربی و نیروی انسانی مورد نیاز برای اداره کلاس ‌های آموزشی، جلسات آموزشی، مسابقات، همایش‌ ها و سایر برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و لزوم طراحی برنامه جامع آموزش علوم قرآنی به جامعه است و علاوه بر اعزام مربی به همه کلاس‌های آموزشی دارالقرآن، نسبت به تامین مربی، داور و مجری برای دیگر مراکز مانند مساجد، سازمان ‌ها، دانشگاه‌ ها، مدارس و غیره اقدام کرده است.


در ادامه این نشست استاد حسن مشکاتی به توضیح پیشینه فعالیت های قرآنی دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان و سیر ارتقای این مجموعه قرآنی و دارالقرآن الکریم و بحث طرح درس ها و برنامه های آموزشی قرآن و عترت و رشته های متنوعی که به نشر معارف قران و عترت می پردازد، اشاره کرد. وی افزود: این دانشگاه دارای ظرفیت بالای اساتید و دانشجویان است.


دکتر قلمکاریان اظهار داشت: این بنیاد دارای طرح های متعددی در حوزه قرآن می باشد و همچنین کتاب های مختلفی نیز در این حوزه وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8799
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان
  • 198 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.