• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

نخستین نفری که وارد لانه جاسوسی شد این جوان خوش‌تیپ بود+تصاویر

  • کد خبر : 11871
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
نخستین نفری که وارد لانه جاسوسی شد این جوان خوش‌تیپ بود+تصاویر
شهید عباس ورامینی از جوانان خوش‌تیپ تهرانی بود که در عرصه‌های انقلاب فعالیت‌های زیادی داشت. او اولین نفری بود که وارد لانه جاسوسی شد. جوان رعنایی که بعدها رئیس ستاد حاج همت در جبهه شد.

به گزارش ریاح نیوز، ۳۹ سال از شهادت شهید عباس محمد ورامینی مسؤول ستاد ۱۱ قدر سپاه می‌گذرد، فرمانده‌ای تهرانی که به دلیل درخشش در میدان جهاد و رزم از او به عنوان رئیس ستاد حاج همت یاد می‌شود.


شهید عباس ورامینی، اولین نفر از سمت راست

شهید عباس ورامینی اولین نفری بود که وارد لانه جاسوسی شد

او در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را تسخیر کردند، اولین کسی بود که وارد لانه جاسوسی شد. شهید عباس ورامینی یک سال در لانه جاسوسی فعالیت داشت. او در آن روزها مسؤولیت آموزش نظامی دانشجویان پیرو خط امام را بر عهده داشت و برای آنان اسلحه تهیه می‌کرد.

لبخند او

در آن مدت با دختری مذهبی و متعهد آشنا شد و ازدواج کرد. خطبه عقدشان را امام (ره) در روز عید مبعث خواند و از همان موقع، زندگی بسیار ساده‌ای را با هم شروع کردند. البته پس از تحویل گروگان‌ها، عباس به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در مرکز آموزش سپاه منطقه ۱۰ به فعالیت پرداخت. او شبانه روز در سپاه کار می‌کرد و در دستگیری منافقین بسیار می‌‌کوشید، طوری که منافقین ترور او را در برنامه‌‌های خود قرار داده بودند.

از راست نشسته نفر دوم شهیدمحمدرضا دستواره، از چپ ایستاده نفر دوم شهید همت، نفر سوم شهید عباس کریمی قهرودی، نفر چهارم شهید عباس ورامینی

آخرین عملیات فرمانده تهرانی به روایت شهید همت

شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله درباره این فرمانده جسور لشکرش این چنین گفته است:‌ حاج عباس ورامینی، یکی از امیدهای آینده انقلاب و کشور ما بود. ایشان را من به خاطر تعاریفی که شنیده بودم، از سپاه تهران به لشکر آوردم. از روز اول که به ستاد لشکر ۲۷ آمد، به‌ زور او را رئیس ستاد گذاشتیم. مثل ماهی بود که مرتب می‌خواست از دست آدم لیز بخورد و توی دریای عملیات برود…. روز قبل از شروع مرحله چهارم عملیات، عجیب به من التماس می‌کرد و می‌گفت، حاجی؛ دلم گرفته است، می‌خواهم توی عملیات بروم، حتی گریه می‌کرد.خیلی عجیب بود. انگار خدا او را می‌طلبید و خیلی اصرار کرد. چند روز قبل هم ۲ تا ترکش به دستش خورده بود. خیلی عجیب و قسمتش بود، رفت و به شهادت رسید.

سخنرانی شهید همت در مراسم هفتم شهید عباس ورامینی

پیش از این خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «مثل ماهی از دست فرمانده‌اش لیز می‌خورد و راهی عملیات می‌شد» به معرفی سیره این سردار رشید اسلام پرداخته است.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

سردار شهید حاج عباس (محمد) ورامینی دانشجوی پیرو خط امام خمینی (ره)، رئیس ستاد سپاه ۱۱ قدر، رئیس ستاد لشکر ‎ ۲۷محمد رسول الله (ص ) در روز ۲۸ آبان‌‌ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر چهار در فتح قله کانی مانگا از ارتفاعات پنجوین در جبهه غرب کشور به شهادت رسید.

شهید عباس ورامینی، رئیس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ایستاده از سمت راست، نفر دوم

قائم مقام لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله روز ۵ بهمن ماه ۱۳۳۳ در تهران به دنیا آمد و پس از طی کردن دوران نوجوانی و تحصیلات وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. مزار مطهرش در قطعه ۲۴ بهشت زهرای تهران قرار دارد.

انتهای خبر/ م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.