• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با همکاری شهرداری اصفهان برگزار می شود/ اهدای نشان «دست خلاق» به هنرمندان صنایع دستی

  • کد خبر : 4131
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۲۲
نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران با همکاری شهرداری اصفهان برگزار می شود/ اهدای نشان «دست خلاق» به هنرمندان صنایع دستی
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به علت ظرفیت ‌های خوبی که در اصفهان وجود دارد، قرار شد جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران در اصفهان برگزار شود. در این زمینه شهردار اصفهان بسیار همراهی کرد و جشنواره با مشارکت و همکاری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ریاح، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست رونمایی از برنامه‌های جشنواره بین المللی صنایع دستی با اشاره به جشنواره بین المللی صنایع دستی اصفهان، اظهار کرد: پیگیر هستیم تا این جشنواره را به جشنواره‌ای بین‌المللی تبدیل کنیم و این جشنواره مانند جشنواره اسکار در حوزه صنایع دستی شود.

درصدد هستیم بالاترین نشان صنایع دستی دنیا، در جمهوری اسلامی ایران اهدا شود، نشان دست خلاق که طراحی بسیار زیبایی دارد، کمک می‌کند جایگاه هنرمندان و هنر ایرانی در دنیا حفظ شود و به بازاریابی بیشتر در عرصه بین‌الملل کمک بسیاری خواهد کرد.

با توجه به نشان «دست خلاق»، برای افزایش نفوذ بین‌المللی صنایع دستی، رویداد این جایزه در سطح بین المللی برگزار می شود که با توجه به نقش ایران در سازمان جهانی صنایع دستی، به دنبال نهادینه کردن این نشان در دنیا هستیم.

بر اساس این طرح، نشان «دست خلاق»، بالاترین نشان کشور در حوزه صنایع دستی خواهد بود.

به لحاظ ظرفیت ‌های خوبی که در اصفهان وجود دارد، قرار شد این جشنواره در اصفهان برگزار شود. در این زمینه شهردار اصفهان بسیار همراهی کرد و جشنواره با مشارکت و همکاری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

بر همین اساس نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان برگزار می شود.

همچنین در این مراسم، مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: هم اکنون ۲۹۵ رشته فعال در حوزه صنایع دستی فعال است که طی دو سال اخیر هنرمندان صنایع دستی شرایط دشواری داشتند، ظرفیت این جشنواره می‌تواند به آنها کمک کند که خون جدید در رگ‌های فعالیت‌هایشان وارد شود.

این نوع جشنواره ‌ها سبب شکوفایی اقتصادی خواهد شد به ویژه در حوزه اقتصاد شهری می‌تواند کمک‌کننده باشد. اصفهان از سال‌ها پیش از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و سایر شهرهای کشور نیز باید این حوزه را آسیب‌شناسی جدی کنند تا صنایع دستی از رخوت بیرون آمده و دوباره رونق بگیرد.

با توجه به تدوین منشور ایرانشهر برای سال ۱۴۰۰ ، در سده جدید کار شهرداری‌ها تنها ساخت و ساز، ایجاد زیرگذر و آسفالت معابر نیست بلکه باید بستر مناسب برای توسعه کسب و کارهای مهارتی فراهم شود.

گفتنی است، نشست معرفی برنامه‌های اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران، با حضور وزیر میراث فرهنگی، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، مدیران شهری و هنرمندان حوزه صنایع دستی در کاخ آبی نیاوران برگزار شد.

نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان برگزار می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4131
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 155 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.