• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

نجات بیش از ۴ هزار نفر توسط آتش نشانان اصفهانی در سال ۹۹/ استقرار ۲۱۰۰ دستگاه اطفايیه در نقاط استراتژیک اصفهان

  • کد خبر : 5484
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
نجات بیش از ۴ هزار نفر توسط آتش نشانان اصفهانی در سال ۹۹/ استقرار ۲۱۰۰ دستگاه اطفايیه در نقاط استراتژیک اصفهان
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بیش از 4 هزار نفر سال گذشته از سوی آتش نشانان اصفهانی طی عملیات مختلف امداد و نجات و حوادث مختلف، نجات پیدا کردند.

به گزارش ریاح، محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به مجموعه فعالیت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در سال ۹۹ اظهار کرد: در سال گذشته ۴۱۳ هزار و ۵۷۶ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ اصفهان گرفته شد که معادل متوسط روزانه یک هزار و ۱۳۳ تماس است.  

تعداد تماس های سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با کاهش ۵ درصدی مواجه بوده است.

در سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۲۱ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در شهر اصفهان از سوی نیروهای آتش نشانی انجام شده است که بیش از ۴ هزار نفر طی این امدادرسانی ها نجات یافته اند.  

*۱۳ پروژه عمرانی از سوی آتش نشانی در حال اجراست 

در سال ۹۹ در شهر اصفهان ۴ هزار و ۴۱۶ مورد آتش سوزی از سوی آتش نشانی امدادرسانی شد، آمار آتش سوزی ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ با کاهش سه درصدی روبرو است.   

شش هزار و ۱۰۵ مورد حادثه و خدمات ایمنی در این مدت امدادرسانی و انجام شد که نسبت به سال ۹۸ با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است، متوسط زمان رسیدن آتش نشانان در داخل محدوده شهر در سال گذشته به سه دقیقه و ۴۹ ثانیه رسید که متوسط استاندارد جهانی رسیدن به حادثه بین سه تا ۵ دقیقه است.  

اجرای ۱۳ پروژه عمرانی در دست اقدام در حوزه آتش نشانی شهرداری اصفهان است و سه ایستگاه آتش نشانی جدید در نقاط مورد نیاز شهر از جمله چهارباغ پایین، زینبیه شمالی روبروی حرم، خیابان خداد امینی (منطقه هشت) در حال ساخت و یک ایستگاه در مجاورت مجموعه سیتی سنتر اصفهان آماده بهره برداری است.

چهار زمین تملک شده در حال آماده سازی برای ساخت سه ایستگاه آتش نشانی در میدان حج (منطقه هفت)، میدان ۹ دی (منطقه ۱۳)، منطقه ناژوان و یک مرکز آموزش در شرق اصفهان است، همچنین در سال گذشته ۱۵۹ دستگاه شیر هیدرانت در شهر اصفهان نصب شد.

*بیش از ۴۴۰۰ گشت ایمنی در نقاط مخاطره آمیز شهر انجام شد

در سال گذشته همچنین دو هزار و ۱۱۰ دستگاه اطفايیه در نقاط استراتژیک شهر اصفهان مستقر شد تا سرعت امدادرسانی در شهر بهبود و افزایش یابد.

یکی از وظایف سازمان آتش نشانی انجام مستمر گشت های ایمنی است که به این منظور در سال گذشته ۴ هزار و ۴۳۹ مورد گشت ایمنی به منظور شناسایی نقاط مخاطره آمیز در محدوده مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و پیشگیری از حوادث انجام شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.