• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

نام شهدا زینت‌بخش پروژه‌های بزرگ عمرانی

  • کد خبر : 4992
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
نام شهدا زینت‌بخش پروژه‌های بزرگ عمرانی
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صادقانه می‌گویم که هرچه داریم از شهدا است و این سخن از باب ادعا نیست بلکه از باب اعتقاد است چرا که اکثر مدیران شهری از خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان هستند؛ در این دوره مدیریت شهری اولویت ما در نامگذاری پروژه‌های بزرگ عمرانی، نام شهدا است.

به گزارش ریاح، علیرضا نصراصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیش رو با بیان اینکه همواره به دنبال پیشرفت امور شهر بوده‌ایم، اظهار داشت: امروز مسئولیم تا با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شرایط را پیش ببریم و در این زمینه تا آخرین روز خدمت کوتاهی نداشته باشیم.

ضمن قدردانی از امام جمعه اصفهان، مدیران کل، فرماندار اصفهان، شهردار اصفهان و معاونان، تاکنون همه امور بر مدار وحدت و همدلی بوده و موفقیت‌ها حاصل این امر است.

با توجه به مراحل تهیه و تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، از هنگام تدوین بودجه در شهرداری تا تصویب در شورا بالغ بر دو هزار نفر-ساعت در مدیریت شهری فعالیت انجام شد تا این مهم به سرانجام برسد.

بودجه، اختصاص منابعی محدود برای تقاضاهای نامحدود است، توجه به عدالت محوری و توزیع عادلانه ثروت در دستور کار شورای شهر در زمینه تصویب بوده است و طی برگزاری ملاقات‌های مردمی اولویت‌های بودجه برای سال آینده مشخص شد، در این راستا، موضوعات زیست‌محیطی، حمل‌ونقل و ترافیک، توجه به طرح‌های مشارکتی در اولویت قرار گرفت، البته بودجه قابل توجه‌ای برای ارتقا ۲۰۰ محله اصفهان در نظر گرفته شده است.

بررسی‌های کارشناسی ما حکایت از این دارد که تنها هفت درصد از هزینه‌های ساخت و ساز با شهرداری مرتبط است، در این زمینه با این شرایط هم در نظر داریم تنور ساخت و ساز را در این شهر گرم نگهداریم و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی ساخت و ساز نیز در این راستا بوده است.

صادقانه می‌گویم که هرچه داریم از شهدا است و این سخن از باب ادعا نیست بلکه از باب اعتقاد است چرا که اکثر مدیران شهری از خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان هستند؛ در این دوره مدیریت شهری اولویت ما در نامگذاری پروژه‌های بزرگ عمرانی، نام شهدا است.

مدتی پیش مباحثی مطرح و باعث تکدر خانواده شهدا شد، از این رو در دو جلسه علنی پی در پی شورای اسلامی شهر عذرخواهی کردیم و این عذرخواهی به خاطر همین دیدگاه بود. تلاش کردیم خودمان را در مسیر شهدا قرار دهیم زیرا جدا شدن از شهدا را برای خود و مدیریت شهری ضرر می‌دانیم.

مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح مجاور کارخانه قند ابتدا به نام نصف جهان نامگذاری شده بود اما با اتفاق ناگواری که برای سردار دل‌ها افتاد با اتفاق آرا نام این پروژه به نام سردار شهید سلیمانی تغییر کرد.

اگر در مواردی درخواست برای نامگذاری مکان‌ها یا پروژه‌ها به نام شهدا مطرح شود بررسی آن جز اولویت‌های شورای شهر خواهد بود و امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم.

در زمینه کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان همواره جلساتی را در دستور کار داریم، برای این امر برگزاری جلساتی با دوستداران محیط زیست را نیز در دستور کار داشته‌ایم.

طرح ایجاد شهرداری بافت تاریخی در دستور کار شورای شهر است، برای این موضوع سناریوهای زیادی داشته‌ایم که از جمله آن ایجاد شهرداری مستقل، ایجاد شهرداری در یکی از نواحی اصفهان، ایجاد اداره کل شهرداری بافت تاریخی است که همه اینها در دستور کار است.

در خصوص اجرای طرح ترافیک در شهر اصفهان، در این زمینه روند اجرایی آغاز شده و این طرح جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.

با توجه به اینکه شهر به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است و قالب پروژه‌ها عمرانی است، تعداد اعضای کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان به هفت نفر افزایش یافت، زیرا همه پروژه‌ها باید در کمیسیون عمران رأی بگیرد و سپس وارد صحن علنی شورا شود بنابراین اکنون قالب جلسات عمران با حضور همه افراد برگزار می‌شود.

در بحث نظارت شورا و شهرداری ضمن اینکه با همه دوستان حس برادری و همکاری داریم اما یکی از وظایف شورای شهر نظارت بر روند فعالیت شهرداری است و در این زمینه کوتاهی نکرده‌ایم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.