• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

نامه‌نگاری؛ یک حرکت نوستالژی برای ابراز عشق

  • کد خبر : 8395
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
نامه‌نگاری؛ یک حرکت نوستالژی برای ابراز عشق
نامه نوشتن برای همسر یکی از کارای جذاب و نوستالژیک است که علاوه بر این که احساسات شما را بیان می کند تا همیشه در تاریخ زندگی تان ثبت می شود.

ریاح، اگرچه عشق‌های امروزه رنگ فانتزی به خود گرفته و جملات عاشقانه بین زوج‌ها بیشتر از موهای سرشان رد‌‌‌‌ و بدل می شود اما  این «دوستت دارم»ها دوام چندانی ندارند و خیلی زود در نگاه محبوب رنگ می‌بازند. گویا همان «دوستت دارم»های دهه ۶۰ و ۵۰ که روی تکه کاغذ کاهی با دوات نوشته می‌شد و کمی هم از آن عطرهای فرانسوی چاشنی‌اش می‌شد و آن‌وقت پدربزرگ‌های‌مان می‌پیچیدنش در سنگ و دور از چشم همه پرتابش می‌کردند در حیاط پشتی خانه محبوب‌شان و تا صبح چشم نمی‌بستند که آیا به دست‌اش رسیده یا نه؛ دوام و ارزش بیشتری داشت.

همان دوستت‌‌دارم‌هایی که مادربزرگ‌هایمان به هزار دردسر از حیاط پشتی خانه و از بین شاخ و برگ های پاییزی که کف حیاط را پوشانده بودند پیدایش می‌کردند و در تمام مدتی که دنبالش می‌گشتند استرس داشتند که نکند آقاجان شان پیش تر کاغذ و تحفه‌ی رسیده از محبوب‌شان را پیدا کرده باشد؟!

آن‌وقت تا کاغذ را  پیدا می‌کردند گل از گل شان می‌شکفت و هزار بار سرخ و سفید می‌شدند، تا دست خط محبوب‌شان را بخوانند و همانطور خوانده و نخوانده زیر چارقدشان پنهان می‌کردند و در صندوقچه کوچکی می‌گذاشتند و صدقفله‌اش می‌کردند که مبادا کسی پیداش کند.

هرچند هدیه های گران‌قیمت وچشم‌گیر یا  به اصطلاح خودشان لاکچری و خفن بین زوج های امروزی زیاد رد و بدل می‌شود و خوب لایک می‌‌خورد اما دیگر کارکرد قدیم را ندارد یعنی زوجین بیشتر بازیگر یک عشق نمایشی هستند نه یک زوج واقعا خوشبخت! 

 در خوشبینانه‌ترین حالت چند عکس از هدیه لاکچری‌شان در فضای‌مجازی منتشر می‌کنند و عشق نمایشی شان را به رخ دوست و آشنا می‌کشند.پایینش  هم چند جمله عاشقانه و نامه فدایت شوم می‌نویسند و از محبوبشان تشکر می‌کنند. تازه اگر شانس بیاوریم و همسر یکی از کاربران فضای‌مجازی کادوی لاکچری تری نخریده باشد آن‌وقت است که واویلا! خودمانی بگویم کادو را در سر همسرشان خرد می‌کنندکه چرا همچین چیزی خریدی مگر من چه از فلانی کم تر دارم؟ و…

گویا همان چارقد گل‌دار و نقل‌های‌هل‌داری که چند ماه یک بار پدربزرگ های مان از زیارت شاه‌عبدالعظیم برای همسرشان کادو می‌گرفتند برکت بیشتری به عشق ها می‌داد هرچند لایک نمی‌خورد و عکس دونفره شان با هشتگ «ببینید آقایی چه کرده!»منتشر نمی‌شد. اما همین کافی بود برای اینکه دوست‌داشتنِ بین‌شان را به هم ابراز کنند.

ساده‌تربگویم امروزه پای همه دوست‌داشتن‌ها به فضای‌مجازی کشیده شده،دوستت دارم‌ها نه دیگر روی کاغذ حک می‌شوند نه بر دل محبوب! کلماتی عاطفی که باید بین یک زوج به صورت خصوصی گفته و شنیده شود حالا در فضای مجازی و در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که دیگر ارزش و دوام قدیم را ندارد. چرا که دوستت دارم‌های فضای مجازی به دلیل ترافیک محتوایی این فضا از یاد برده می‌شود و گاهی به کل از حافظه تلفن همراه پاک می‌شود اما کاغذ تا همیشه ماندگار است و هر بار نگاه کردن به آن باعث می شود حس و حال خوبی را که بار اول با دیدن آن نامه داشتید دوباره تجربه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای ابراز عشق‌تان دوباره مثل پدر و مادر بزرگ های‌مان نامه بنویسید.حتی یک جمله ساده روی کاغذ به جا بگذارید. نامه‌نگاری با همسرتان می تواند یک حرکت خاص و نوستالژی باشد که علاقه بین‌تان را تا همیشه در تاریخ زندگی ثبت کند. مثل نامه‌های شاملو به آیدا که قوتِ غالب بسیاری از عشق های امروزی است البته نمی‌گویم آن‌قدر حرفه‌ای بنویسید مهم این است که خودتان قلم دست بگیرید و از زبان خود بنویسید مطمئن باشید این کار بیشتر به دل همسرتان می‌نشیند.

حرف های دلتان را بنویسید

نیاز نیست حتما متن ادبی سنگینی را روی کاغذ بنویسید و یا شعر بگویید البته اگر می‌توانید که خیلی خوب است اما سعی کنید نوشته های روی کاغذ،همه و همه حرف های دلتان باشد. شروع کنید و بگویید چقدر همسرتان را دوست دارید، نقاط مثبت‌اش را بگویید و از آرامشی که کنارش دارید صحبت کنید. حتما خاطره‌های خوب‌تان را در نامه بنویسید و روزهای شیرین زندگی را در خاطر همسرتان تازه کنید. به گذشته اکتفا نکنید و تاکید کنید که هنوزهم مانند گذشته به او علاقه دارید. مطمئن باشید همسرتان پس از خواندن این کلمات احساس بهتری نسبت به زندگی خواهد داشت. حتی می‌توانید اگر دلخوری ای دارید بنویسید و ازهمسرتان بخواهید که تغیری در سبک رفتارش نسبت به یک موضوع ایجاد کند.

برای نامه‌های‌تان یک زمان مشخص تعین کنید

بهتر است نامه‌هایی را که برای همسرتان می‌نویسید به صورت زمان‌بندی شده به دستش برسانید. مثلا هر هفته یک بار، هرماه و یا هر تاریخی که درمیان خودتان معنا و مفهوم خاصی دارد حتی می‌توانید هر روز یادداشتی بگذارید. این موضوع متناسب با میل خودتان است اما زمان‌بندی کردن نامه‌ها باعث می‌شود یک برنامه جدید و جذاب به روزمرگی های‌تان اضافه شود.

هدیه‌های کوچک در کنار نامه بگذارید

سعی کنید نامه‌هایتان از لحاظ ظاهری شکل زیبا و جذابی داشته باشند البته منظورمان این نیست که هزینه زیادی کنید می توانید به راحتی پاکت های نامه و کارت پستال‌هایی با قیمت مناسب تهیه کنید و یا خودتان پاکت نامه درست کنید و تزئین‌اش کنید.‌ هرچند وقت یک بار در کنار نامه‌تان یک شاخه گل و یا یک هدیه کوچک بگذارید.

نامه را مستقیما به دست همسرتان نرسانید

سعی کنید نامه نگاری‌تان همیشگی و مداوم باشد اما خودتان پستچی نامه های تان نباشید. پیدا کردن کاغذ نامه توسط همسرتان مسلما هیجان انگیز‌تر است. نامه را جایی قرار دهید که همسرتان در میان کارهای روزمره اش پیدایش کند. مثلا روی میز کار یا داخل کیفش پنهان کنید.

انتهای پیام/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.