• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

میزبانی چند ساعته استاندار اصفهان از دانشجویان/ از انتصابات تا آب، دغدغه فعالان دانشجویی

  • کد خبر : 8360
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
میزبانی چند ساعته استاندار اصفهان از دانشجویان/ از انتصابات تا آب، دغدغه فعالان دانشجویی
نشست هم‌اندیشی استاندار اصفهان با فعالان دانشجویی دانشگاه‌ها برگزار شد و استاندار در جلسه چندساعته پاسخگوی سوالات دانشجویان بود.

به گزارش ریاح، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست هم‌اندیشی با فعالان دانشجویی اصفهان، با بیان اینکه شفافیت از جمله رویکردهای دولت سیزدهم است، اظهار داشت: دولت سیزدهم به دنبال شفافیت امور است و به عنوان مثال دولت اخیرا اعلام کرد دستگاه‌های دولتی موظفند که حقوق و مزایا کارکنان خود را در سامانه‌ای اعلام کنند و گرنه حقوق کارکنان آن‌ها پرداخت نخواهد شد که قاطبه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها عمل کرده بودند ولی برخی به دلایل فنی نتوانستند که مهلت یک هفته‌ای به آن‌ها داده شد تا بتوانند حقوق‌ها را در این سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: دولت به دنبال آن است تا شرایطی فراهم شود که زمینه‌های دست‌اندازی و موقعیت فساد فراهم نشود و در این راستا کمک دانشجویان، مطالبه رسانه‌ها و مردمی شدن این مطالبات شرایط را تسهیل می‌کند و رییس جمهور می‌تواند با پشتوانه قوی‌تری مساله را دنبال کند.

استاندار اصفهان پرکاری و مجاهدت را از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: با این‌نگاه هر کسی که وارد حوزه اجرا می‌شود باید زندگی خود را نذر مردم و نظام کند و کسی که این روحیه را نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد و در این مصاف  کم می‌آورد.

در این دولت به جای قول و وعده باید گزارش کار به مردم داده شود

وی تصریح کرد: در این دولت به‌ جای قول و وعده، به مردم باید گزارش کار داده شود و با تعریف فرآیندها و مکانیسم‌ها متناسب در عرصه‌های مختلف کارها به مردم‌واگذار شود.

مرتضوی استفاده از ظرفیت و هم‌اندیشی با نخبگان اعم از نخبگان علمی، دانشجویی و هنری را از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و تاکید کرد: برگزاری چنین‌ جلساتی در این راستا است، دانشجویی که هم تحصیل می‌کند و هم فعالیت اجتماعی دارد یا نشریه‌ای را مدیریت می‌کند، یا در انجمن علمی برای حل مشکلات جامعه برنامه ارائه می‌کند، نسبت به دانشجویی که صرفا تحصیل می‌کند، آینده‌ای متفاوت خواهد داشت زیرا چنین دانشجویی تک‌بعدی رشد نمی‌کند و از امروز با مشکلات و مسائل جامعه آشنا می‌شود.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: چنین فردی وقتی در معرض مسؤولیت قرار گرفت می‌داند باید خود را فدا کند و به دنبال منیت نیست.

وی فساد‌ستیزی و دوری از رفاه‌طلبی و اشرافیت را از دیگر ویژگی‌های دولت دانست و گفت: وقتی می‌توانیم سرمایه‌های اجتماعی را رشد دهیم که مردم احساس امنیت کنند و بدانند حکومت به دنبال نقره داغ کردن کسانی است که ویژه‌خوار هستند و می‌خواهند به بیت المال دست‌اندازی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوال جمعی از دانشجویان در خصوص مسائل آب و برخوردهای صورت گرفته در حاشیه زاینده‌رود، عنوان کرد: موضوع آب مشکلی است که از دهه‌های گذشته ایجاد و از اولایل دهه ۶۰ بارگذاری‌های جدیدی بیش از ظرفیت بر زاینده‌رود و سد انجام‌ شد.

استاندار اصفهان با اشاره به کاهش حجم مخزن و کاهش نزولات آسمانی، در سال جاری نسبت به سال گذشته و میانگین بارندگی‌ها، گفت: وزارت نیرو دولت سیزدهم سد را در شرایطی تحویل گرفت که در زمان حاضر سد زاینده رود ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب دارد و کشت پاییزه کشاورزان نیازمند جاری شدن ۸۰ میلیون متر مکعب است و از سوی دیگر ۶۰ میلیون متر مکعب آب سد قابل استفاده نیست و این بدان معنا است که تنها ۳۵ میلیون متر مکعب باقی می‌ماند و حال اینکه هر ماه ۳۲ میلیون متر مکعب آب شرب نیاز است و لازم است پشتوانه سه ماه استان ذخیره باشد.

نقش رسانه‌ها در پوشش خبری تجمع مردم اصفهان

مرتضوی با اشاره به نقش رسانه‌های مختلف در پوشش تجمع مردم اصفهان، گفت: رسانه‌های ملی و بخش‌های مختلف خبری در شبکه استانی و حتی سایر شبکه‌ها تجمع مردم اصفهان را به صورت کامل پوشش داد و صدای کشاورزان شنیده شد ولی رسانه‌های دشمن به دنبال ایجاد ناآرامی و بر هم زدن امنیت اصفهان بودند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ضدانقلاب تلاش می‌کرد این تجمع هزینه‌های بعدی در پی داشته باشد، افزود: وقتی که خود کشاورزان می‌خواستند چادرها را جمع کنند برخی به آن‌ها حمله کردند و مانع شدند و چادرها را به آتش کشیدند.

وی به اعلام فراخوان برای تجمع در روز جمعه پنجم آذر توسط شبکه‌های معاند اشاره کرد و گفت: کشاورزان عزیز اصفهان صف خود را از این افراد جدا کردند و به فراخوان معاندان پاسخ منفی دادند زیرا خواسته کشاورز طبق قانون، توزیع عادلانه‌ آب است و طبق قانون حقوق خود را مطالبه می‌کنند.

مرتضوی تاکید کرد: کشاورزان شرق اصفهان افرادی اصیل، نجیب، مدافع نظام و دغدغه‌مند هستند و همان‌هایی هستند که در زمان جنگ جوانان خود را به جبهه فرستادند.

استاندار اصفهان با اشاره به نآارامی‌های اخیر اصفهان خاطر نشان کرد: تعدادی سلاح‌ و مهمات مختلف در این مدت در تجمعات یا قبل از آن در ایست و بازرسی‌ها و منزلی که در آن مواد منفجره دست ساز تولید می‌شد کشف شد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه آب از یک ماه پیش در استان گفت: تلاش می‌کنیم مسأله آب در استان به دور از نگاه محلی، به صورت منطقه‌ای در فلات مرکزی حل شود و با کاهش تخصیص‌ها و بارگذاری ها و با نگاهی جامع به مسائل مختلف از جمله مساله فرونشست را دنبال کنیم.

مرتضوی در پاسخ به سوال برخی دانشجویان در خصوص انتصابات گفت: شرایط ویژه‌ای در این‌خصوص در نظر گرفته شده است و در فرمانداری‌های استان نیز تا کنون سه نفر جوان و یک میان‌سال منصوب شدند.

ابتدای این دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به طرح نظرات خود در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.