• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

موارد ابتلای امیکرون در اصفهان به ۷۷ مورد رسید

  • کد خبر : 8712
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
موارد ابتلای امیکرون در اصفهان به ۷۷ مورد رسید
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۷۷ مورد ثابت شده امیکرون تا ظهر امروز داریم، گفت: ۲۰ درصد این افراد واکسن زده‌اند و مابقی یا واکسن نزدند یا نوبت اول و دوم را زدند و این نشان می‌دهد دز سوم چقدر اثرگذار است.

به گزارش ریاح، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: مناسب است کمیته‌ای برای سلامت روان برای پساکرونا در بخش‌های مختلف تشکیل دهیم تا آسیب‌ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها در خصوص حمل و نقل و مسافربری برنامه‌ریزی کنند، گفت: نباید با سهل‌انگاری موضوع، شرایطی را فراهم کنیم که موفقیت‌های اخیر را با مخاطره مواجه کنیم؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک هنوز هم اولویت دارد.

دز سوم واکسن، عامل مؤثر پیشگیری از امیکرون

شاهین شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه تصریح کرد:  آمریکای شمالی، قسمت‌هایی از اروپا و استرالیا از لحاظ ابتلا به کرونا و مرگ در وضعیت بحرانی قرار دارند و کشور ما فعلاً وضعیت پایداری از نظر مرگ و ابتلا دارد.

وی با بیان اینکه ۷۷ مورد ثابت شده امیکرون تا ظهر امروز داریم، گفت: ۲۰ درصد این افراد واکسن زده‌اند و مابقی یا واکسن نزدند یا نوبت اول و دوم را زدند و این نشان می‌دهد دز سوم چقدر اثرگذار است.

شیرانی از کاهش روند بستری و فوت در اصفهان گفت و در ادامه خاطرنشان کرد: تنها شهر زرد استان، گلپایگان است، ولی باید به فکر باشیم که مشکلی پیش نیاید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله‌ها نیز بیان کرد: کمیته علمی نظرش بر این است که ۵ تا ۱۲ ساله‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند یا داوطلبانه می‌خواهند واکسن بزنند، روند واکسیناسیون را انجام دهند ولی هنوز این واکسیناسیون در برنامه کشوری قرار نگرفته است.

وی واکسیناسیون کارمندان اداری، را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هرچه واکسیناسیون عقب بیفتد، واکسیناسیون دز سوم هم عقب می‌افتد، برای دستگاه‌های اجرایی آیین‌نامه آمده و در صورت نزدن واکسن برای کارمندان غیبت رد می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.