• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
آیت‌الله رئیسی:

مهار تورم با کمک همه شدنی است

  • کد خبر : 8720
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
مهار تورم با کمک همه شدنی است
رئیس جمهور با بیان اینکه نگرانی و اولویت مردم موضوع تورم است، گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی تورمی که ما امروز تجربه می‌کنیم در ۷۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده و امروز سیر نزولی تورم آغاز شده است و اگر همه کمک کنند امکان پذیر است که این تورم مهار شود.

به گزارش ریاح، دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با سخنرانی آیات عظام جعفر سبحانی و ابراهیم رئیسی و با حضور آیات سید هاشم حسینی بوشهری، علیرضا اعرافی و سید احمد خاتمی در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت آغاز به‌کار کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ارتباطی تصویری با این همایش، با بیان اینکه اسلام برای مشکلات مادی و معنوی بشر حرف برای گفتن دارد گفت: علمای بلاد و حوزه‌های علمیه بنا بر دو میثاق علم و عدل که با خداوند بسته‌اند و مأموریت مبارزه با جهل و ظلم را در جامعه به ویژه در دوران انقلاب اسلامی دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه با اشاعه علوم اهل بیت(ع) در جامعه نقش مؤثری در مبارزه با جهل ایفا می‌کنند افزود: این چراغ هدایت باید همواره در جامعه روشن باشد زیرا امروز در جهان اسلام و دیگر نقاط عالم بیش از هر زمان دیگری زمینه گرایش به معنویت، دین مبین اسلام و به ویژه فرهنگ اهل بیت(ع) فراهم است.

رئیس جمهور در رابطه با مأموریت اجرای عدالت که از مهمترین مأموریت های انبیاء الهی بوده است گفت: مردم باید مزه شیرین عدالت را بچشند هر چند چهل سال از انقلاب گذشته و کارهای خوبی انجام شده اما عقب ماندگی‌ها و کاستی‌های هم وجود دارد البته که اگر به سخنان امام و رهبری توجه می‌شد وضعمان متفاوت بود در برخی از عرصه‌های کشور عمل شد اما در برخی عرصه‌ها آنطور که باید توجه نشد.

وی تصریح کرد: به نظر ما در بستر گام دوم انقلاب که هم واقعیت‌های جامعه دیده شده و اهداف آینده مورد توجه قرار گرفته است باید تلاش شود تا با مشارکت مردم کاری متفاوت صورت بگیرد.

رئیسی از جامعه مدرسین به‌عنوان یک مجموعه اثرگذار نام برد و گفت: تصمیم ما در دولت این است که عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم و در این مسیر به مشارکت همگان نیازمندیم؛ علمای بلاد می‌توانند اتاق‌های فکری برای دولت‌ها باشند و به صورت نرم افزاری به دولت کمک کنند.

وی ادامه داد: ما از ابتدا پیش روی دولت کارهای ضروری اصلی داشتیم مسئله مهم ما کرونا بود که به لطف خداوند متعال عدد فوتی کرونا از ۷۰۰ نفر در روز به زیر ۳۰ نفر رسیده است و کاهش ابتلا و فوتی از الطاف است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مورد کالاهای اساسی در کشور ذخایر ما اطمینان بخش نبود اما به لطف خداوند امروز ذخایر ما اطمینان بخش است و هیچ نگرانی نداریم.

وی افزود: مسأله دیگر بودجه و اعتبارات کشور بود که با وجود اینکه عده‌ای گمان می‌کردند که ما در صادرات مشکل خواهیم داشت اما امروز هم صادرات نفتی قابل توجه و هم صادرات غیر نفتی خوبی داریم.

رئیسی گفت: ما با وجود تحریم در دو جبهه خنثی کردن تحریم‌ها و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کنیم؛ رفع تحریم‌ها را عزت مندانه دنبال می‌کنیم و صادرات غیرنفتی ما بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است که برگشت پول حاصل از صادرات به خزانه می‌رسد.

وی با بیان اینکه نگرانی و اولویت مردم موضوع تورم است، گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی تورمی که ما امروز تجربه می‌کنیم در ۷۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده و امروز سیر نزولی تورم آغاز شده است و اگر همه کمک کنند امکان پذیر است که این تورم مهار شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تلاش ما برای اینکه شرایط را تغییر دهیم بسیار ملموس است و اکنون هم زمینه کاهش مشکلات فراهم است هر چند همچنان دشمن به دنبال این است که با امپراطوری رسانه ای مردم را ناامید کند اما ما نه در حرف بلکه باید در عمل و اجرا مردم را امیدوار کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.