• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
معاون خدمات مشترکین و درآمدآبفای استان اصفهان تاکید کرد؛

ممنوعيت ورود آب باران به شبكه فاضلاب

  • کد خبر : 9085
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
ممنوعيت ورود آب باران به شبكه فاضلاب
هدایت آب باران از طریق ناودان ها به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به املاک می شود و در صورت بروز خسارت از اين محل، شركت آبفا هيچگونه مسئوليتي نخواهد داشت.

به گزارش ریاح، محسن صالح معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان بر ممنوعیت ورود آب باران به شبکه فاضلاب شهری تاکید کرد.
محسن صالح با اشاره به اين كه يكي از علل اصلي پس زدگي فاضلاب به داخل املاك، هدايت آب باران به شبكه جمع آوري فاضلاب است گفت: تاسيسات فاضلاب شبكه داخلي املاك بايد به نحوي طراحي و اجرا شود که آب باران جاري شده از ناودان ها، حياط و معابر داخلي ملك به شبكه فاضلاب وارد نشود.
وی افزود: در زمان طراحي و اجراي تاسيسات، باید چاه آب باران يا منبع ذخيره سازي و يا هر روش ديگري كه آب باران را به محل ديگري به غير از شبكه فاضلاب هدايت کند، در املاک تعبیه شود.
صالح گفت: هدایت آب باران از طریق ناودان ها به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به املاک می شود و در صورت بروز خسارت از اين محل، شركت آبفا هيچگونه مسئوليتي نخواهد داشت.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان اعلام کرد: از نظر شرکت آبفا، زمانی عملیات ساخت و ساز یک ساختمان پایان می یابد که تاسيسات فاضلاب شبكه داخلي املاك به نحوي طراحي و اجرا شود که آب باران جاري شده از ناودان ها، حياط و معابر داخلي ملك به شبكه فاضلاب وارد نشود.
صالح با اشاره به این که در هنگام ساخت و ساز، تغيير نوع واگذاري انشعاب از حالت ساخت و ساز به كاربري هاي ديگر امكان پذير نيست تصریح کرد: لازم است ارزیاب ها این موضوع را به متقاضیان توضیح داده و تاکید کنند که ملاک تبديل وضعيت كاربري املاك از حالت ساخت و ساز، اطمينان از عدم ورود آب باران جاري شده از ناودان ها، حياط و معابر داخلي ملك به شبكه فاضلاب است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9085

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.