• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
امام جمعه اصفهان:

مشکلات آب ناشی از نبود مدیریت صحیح در این حوزه است

  • کد خبر : 6786
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
مشکلات آب ناشی از نبود مدیریت صحیح در این حوزه است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه قومیت‌های مختلفی در اصفهان زندگی می‌کنند، گفت: مسؤولان باید برای برطرف شدن مشکل آب شرب مردم اصفهان که از قومیت‌های متعددی هستند، اقدام مؤثر و جدی انجام دهند مشکلات آب ناشی از نبود مدیریت صحیح در این حوزه است.

به گزارش ریاح، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به وضعیت بحرانی آب شرب در استان اصفهان اظهار داشت: آب شرب مردم شهر اصفهان و شهرهای اطراف از یک سامانه تأمین می‌شود و نیاز است تا سامانه‌ دیگر آب‌رسانی برای جبران کمبود آب شرب فعال شود.

برخی از مسؤولان در استان‌های حوزه آبریز زاینده رود، صحبت‌هایی را بدون آگاهی مطرح می‌کنند و موضوع آب را به موضوعی استانی و قومیتی تبدیل کرده‌اند درحالی‌که همه می‌دانند قومیت‌های مختلفی در استان اصفهان زندگی می‌کنند و تأمین آب شرب با کیفیت برای آنان لازم و ضروری است.

آب جزء «انفال» و در اختیار حکومت و دولت است و مربوط به استان خاصی نیست و دولت با برنامه‌ریزی صحیح باید بتواند مردم همه استان‌های حوزه آبریز زاینده‌رود را فراهم کند، مشکل امروز، مشکل نبود مدیریت صحیح در این حوزه است.

مسؤولان استان اصفهان ۲۰ سال است که حرف می‌زنند و جلسه برگزار می‌کنند و امروز لازم است اقدام مؤثر و جدی انجام دهند و متأثر از فشارهای سیاسی و اجتماعی نباشند.

با توجه به خشک شدن بسیاری از باغات و زمین‌های کشاورزی در استان اصفهان، با ساماندهی وضعیت بستر رودخانه زاینده‌رود و مدیریت صحیح آب می‌توان حق‌آبه‌های کشاورزان را تأمین کرد؛ نه اینکه در احقاق حقوق کشاورزان تبعیض قائل شد، بدون شک این‌گونه مدیریت کردن به جز افزایش نارضایتی مردم و کشاورزان، نتیجه‌ای ندارد.

حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در این دیدار با اشاره به اظهارنظرهای غیر کارشناسی برخی از مسؤولان در استان‌های هم‌جوار گفت: شرایط به گونه‌ای است که اجرای برخی از پروژه‌ها متأثر از شرایط سیاسی و اجتماعی قرار می‌گیرد؛ اینکه گفته می‌شود اصفهان می‌خواهد با تونل ۲ گلاب رودخانه زاینده‌رود را بخشکاند، حقیقت ندارد.

ظرفیت تصفیه‌خانه باباشیخ علی حدود ۱۰.۴ مترمکعب بر ثانیه است و در پیک مصرف در مردادماه که ۱۵ مترمکعب بر ثانیه است؛ مردم دچار مشکل کمبود و قطعی آب هستند؛ البته در سال‌های گذشته شرکت آب و فاضلاب از چاه‌های فلمن برای جبران کمبود آب استفاده می‌کرد که متأسفانه با جاری نبود آب در زاینده‌رود، این چاه‌ها خشک شده‌اند.

با توجه به مشکل کمبود و قطعی آب در بیش تر مناطق اصفهان و شهرهایی همچون شاهین‌شهر، حتی اگر آب بیش‌تر از میزان کنونی، برای تصفیه رهاسازی شود؛ ظرفیت تصفیه‌خانه جوابگو نیست؛ همچنین در صورت ایجاد مشکل و بر اساس پدافند غیرعامل، تکمیل سامانه دوم آب شرب اصفهان لازم و ضروری است.  

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6786
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان
  • 170 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.