• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

مشترکان عدم استفاده از خط تلفن خود را اعلام کنند

  • کد خبر : 11733
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
مشترکان عدم استفاده از خط تلفن خود را اعلام کنند
مشترکانی که از خط‌های تلفن ثابت خود استفاده نمی‌کنند به مخابرات اعلام کنند تا به هموطنانی که تلفن ثابت ندارند ارائه شود.

به گزارش ریاح نیوز، مجید سلطانی‏ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: درآمد شرکت‌های ایران بسیار کمتر از شرکت‌های مخابرات انگلیس است.

به گفته وی شرکت‌های انگلیسی در مقایسه با سال قبل میلادی درآمد ۲۱/۳ یورویی داشته‌اند؛ در حالی که درآمد مخابرات ایران بسیار کمتر بوده است.  ارزش بازار انگلیس بیشتر از ایران است.

وی بیان کرد: نسبت درآمد با ارزش بازار ایران ۵۸ صدم است؛ در حالی که برای کشورهای دیگر بالای ۱ است.

او افزود: نسبت درآمد با ارزش بازار مخابرات متناسب نیست و هر وقت  این دو متناسب یکدیگر شوند، خدمات مخابرات توسعه می‌یابد و این شرکت خصوصی به مشتریان خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل مخابرات اظهار کرد: اگر مشکلات حل بشوند، مخابرات متحول می‌شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم می‌گذارد.

سلطانی گفت: شرکت مخابرات ۵۰ ساله است و طبیعتا در این سال‌ها دارایی‌هایی دارد. شرکت مخابرات در این ۵۰ سال ۱۸۰ هزار کیلومتر فیبر کشیده و همچنین تعداد زیادی کانال ایجاد کرده است. این که میگویند نمی‌توان از امکانات شرکت مخابرات استفاده کرد، صحت ندارد. هر شرکتی بخواهد از خدمات استفاده کند مخابرات با دست باز استقبال می‌کند.

مدیر عامل مخابرات گفت: امن‌ترین شرکت در ایران که خصوصی سازی نیز شده، مخابرات است که انحصاری ندارد.

وی افزود: طبق فرمولی که خرداد سال ۱۴۰۰ به عنوان مصوبه ۴۶۶ شورای رقابت تصویب شد، مخابرات یک هزینه ثابت و یک هزینه متغیر دارد. طبق این فرمول که قرار بود زودتر تصویب شود، به دلیل عدم تصویب به موقع از زمان تصویب حدود ۴ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

سلطانی بیان کرد: شرکت مخابرات در دوازده سال گذشته افزایش قیمت نداشته است؛ شرکت مخابرات برای نگه داری و توسعه به درآمد نیاز دارد و باید این درآمد را از طریق مشترکین و مردم دریافت کنیم. به همین علت با مراجع ذی ربط گفت‌وگوهایی داشتیم و مدلی  استاندارد را تصویب کردیم که یک عدد ثابت به عنوان حداقل هزینه نگه‌داری تلفن ثابت مصوب شده است.( در تهران ۲۰هزار تومان، در مراکز استان ۱۵هزار تومان، در سایر شهرها۱۰هزار تومان و مشترکان روستاها از افزایش تعرفه معاف هستند. )

او تصریح کرد: مشترکانی که از خط‌های تلفن ثابت خود استفاده نمی‌کنند، به مخابرات اعلام کنند تا به هموطنانی که تلفن ثابت ندارند ارائه شود.

سلطانی گفت: مشترکان مخابرات می‌توانند با تعرفه‌هایی که گفتیم به صورت رایگان از مکالمه صوتی بهرمند شوند ( مشترکان تهران ۴۴۴۴ دقیقه در استان و در ماه،  بین استانی ۶۶۰ دقیقه و با تلفن‌های سیار حدود ۳۲۰ دقیقه می‌توانند رایگان مکالمه کنند).

انتهای خبر/ م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.