• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

مردم در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراکز نظارتی و تلفن ۱۳۷ اعلام کنند/۳۰۰ مورد اقدام مشترک شهرداری و هیئات برای فضاسازی شهر در ایام محرم

  • کد خبر : 1501
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
مردم در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراکز نظارتی و تلفن ۱۳۷ اعلام کنند/۳۰۰ مورد اقدام مشترک شهرداری و هیئات برای فضاسازی شهر در ایام محرم
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به دلیل لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، امسال مجوز برگزاری هیچ گونه ایستگاه صلواتی یا چایخانه در شهر صادر نمی‌شود، امسال به جای ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های نما و نوا در شهر برپا شده و تاکنون مجوز بیش از یکصد ایستگاه صادر شده است.

به گزارش ریاح نیوز، حسین امیری معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در نشست خبری خود با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس مصوبات ستاد مربوطه در استان، محدودیت‌هایی برای فعالیت هیئت‌های مذهبی شهر در نظر گرفته شده که اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان محور، محدودیت‌ها را به هیئت‌ها اعلام کرده است.

به مناسب ماه محرم، بیش از یک هزار نماد اشک با جملات عربی و فارسی “یا قتیل العبرات” و “ای کشته اشک‌ها” در بزرگراه‌ها و ۹۰ المان شمع در میادین شهر نصب شده است و همه ایستگاه های مترو و اتوبوسرانی سیاه پوش شده است. همچنین بیش از شش هزار پرچم در اختیار مغازه ها، هیات ها و شهروندان برای نصب در سر مغازه ها و محله ها قرار گرفته است.

به منظور ایمنی شهروندان، همه هیئت های مذهبی بعد از دریافت مجوز از سازمان تبلیغات به آتش نشانی مراجعه و طبق ضوابط رفتار می کنند. همچنین توسط مناطق ۱۵ گانه و ۲۵ ایستگاه آتش نشانی از محل مراسم بازدید می شود.

پیرو هماهنگی‌های شده و دستورالعمل ارائه شده به سازمان آتش نشانی هیئت‌هایی که نیاز به کپسول آتش‌نشانی دارند می‌توانند با مراجعه با سازمان آتش نشانی کپسول را به صورت امانی دریافت کنند.

به منظور تهیه اقلام بهداشتی توسط هیات ها، لایحه شهرداری در شورای شهر به میزان ۵ میلیارد ریال به تصویب رسید که اقلام بهداشتی در قالب بن خرید در هیات ها توزیع می شود و این کار آغاز شده است.

وظیفه نظارت بر هیئت ها بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و مردم در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراکز نظارتی و تلفن ۱۳۷ اعلام کنند تا ما به دستگاه های نظارتی اطلاع دهیم.

در برخورد با هیئت ها در صورت تخطی از دستورالعمل ها، در دو نوبت تذکر به هیئت داده می شود و در نوبت سوم با حکم دستگاه قضایی هیئت تعطیل خواهد شد.

بنابر دستور العمل ستاد کرونا نباید مدت عزاداری در هر شب بیشتر از دو ساعت و در فضای بسته باشد.

پیشگیری از کرونا یک کار همگانی است و اینکه شهرداری در این زمینه به تنهایی تمهیداتی انجام دهد میسر نیست، در ایام محرم بیش از دو هزار بنر در سطح شهر برای فرهنگ سازی نصب شد و برای مراکز پرتردد محدودیت ایجاد شد به طوری که ورود و خروج به ناژوان از شش عصر ممنوع است، همچنین در حاشیه پل خواجو و سی و سه پل محدودیت ایجاد و ۳۰ درصد از روشنایی پارک ها کاهش پیدا کرد.

۲۶۰۰ کارگر برای نظافت شهر در تاسوعا و عاشورا آماده باش هستند.

شهرداری در دوران کرونا هزینه های زیادی برای تامین مواد ضدعفونی و تهیه ماسک انجام داد، همچنین کمک به مستاجرانی که در فضاهای شهرداری دچار زیان شدند با اعمال تخفیف دو تا چهار ماهه به صورت کامل یا ۵۰ درصدی به آنها کمک شد.

۵۵ میلیون مترمکعب آب برای فضای سبز شهر نیاز داریم که بالغ بر ۳۳ میلیون مترمکعب مصرف کنونی است و بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت می گیرد. برای تأمین منابع آبی سه هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری، رویکرد استفاده از آب‌های خاکستری را در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس در چهار نقطه شهر عملیات احداث تصفیه خانه‌های ویژه استفاده از پساب انجام شده که دو تصفیه خانه بهره برداری شده و دو تصفیه خانه در حال احداث است. پیش بینی شده بین ۳۵ تا ۴۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز از طریق آب‌های خاکستری تأمین شود زیرا نقش زیادی در کاهش مصرف آب‌های زیرزمینی دارد.

۳۱۱ کیلومتر، طول مادی های شهر اصفهان است، در بخش اعظم آنها طی یک سال گذشته توانستیم آب جاری کنیم و درختانی که در این مسیر بودند و آبرسانی نشده بودند از طریق مادی آبرسانی شد.  

امسال خشکسالی نسبت به سال های قبل کاهش داشته است و در مقایسه با سال ۹۶ که با بحران خشکسالی روبرو بودیم خشک شدن درختان به شدت کاهش یافته است، آسیب رساندن به درخت می تواند عوامل گوناگونی داشته باشد و الزاما ناشی از خشکسالی نیست.

برخی افراد به حوزه جمع آوری زباله های قابل بازیافت ورود می کنند که این کار را برخلاف اصول بهداشتی و انسانی می دانیم بنابراین چندین خودروی حمل زباله در این مورد توقیف شده است.

روزانه بیش از ۴۵ میلیون هزار مترمربع نظافت در شهر اصفهان انجام می‌شود.

سالانه بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۴۲۷ میلیون مترمربع رفت و روب در شهر انجام می‌شود، روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می‌شود که عدد سالانه آن بالغ بر ۳۸۰ هزار تن است.

سالانه بالغ بر ۴۵ هزار تن ضایعات فضای سبز از سطح شهر جمع آوری می‌شود، طعمه گذاری برای برخورد با حیوانات موذی که برای بهداشت شهروندان خطرساز هستند، به طور جدی انجام می‌شود.

تاکنون با ۵ هزار و ۳۰۰ کارگاه متخلف در سطح شهر برخورد کردیم و در این مورد نیازمند همراهی مردم هستیم و نمی توانیم روزانه ۷ هزار تن نخاله ساختمانی را در سطح شهر جمع آوری کنیم چراکه فقط بیش از سه هزار تن نخاله روزانه در گردنه زینل ساماندهی می شود و متاسفانه بخشی در شهر توسط مردم رها می شود و سطح کار بسیار گسترده است و به مشارکت مردم نیاز داریم.

با اجرای طرح گردشگری کوه نخودی در آینده‌ای نزدیک، این محدوده به محور گردشگری شهراصفهان تبدیل می‌شود که در این راستا سرمایه گذار مورد نیاز باید جذب شود.

در نظر داریم تعداد ایستگاه های آتش نشانی شهر را افزایش دهیم، هم اکنون ۲۵ ایستگاه داریم و سه ایستگاه با پیشرفت ۵۰ درصدی در دست ساخت است، دو ایستگاه هم در دست پیگیری برای رفع موانع احداث است و برای تامین زمین ۵ ایستگاه در حال تلاش هستیم.

برای سازمان آتش نشانی ۳۲ ماشین آلات و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تامین کردیم و در سال جاری خودروها وارد ایستگاه های آتش نشانی می شود. امسال برای تجهیزات انفرادی و ایمنی آتش نشانان نیز بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

در ادامه این نشست، غلامرضا ساکتی رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای فضاسازی مناسبتی ویژه محرم دستورالعملی به مناطق ۱۵ گانه داده شد تا با توجه به شرایط امسال، با صحبت و تعامل هیئات را تشویق به مشارکت در این زمینه کنند، در این راستا در منطقه سه و یک، تعامل شهروندان و هیات ها بیشتر بوده است.

در مجموع در شهر اصفهان در ایام محرم ۳۰۰ مورد هماهنگی برای فضاسازی مشترک صورت گرفته و ادارات غیر از شهرداری و نیز برخی ساختمان ها با همکاری هیئات فضاسازی شد.

بیش از ۴۰ علم در سطح شهر و ۳۰ مورد پرچم های مزین به نام اباعبدالله (ع) و ابوالفضل (ع) توسط هیئات نصب شد.

علی رغم وضعیت قرمز اصفهان در کرونا، شهرداری اصفهان اقدامات خود را بنابر دستورالعمل ۴۹ بندی که به سازمان ها و مناطق داده است، پیگیری می کند. این دستورالعمل از اول شهریور ابلاغ شده تا اقداماتی برای هرس درختان، زیباسازی، گل کاری، رنگ آمیزی، اقدامات ترافیکی، المان شهری و خط کشی های ترافیکی انجام شود. همچنین هر گونه نقص در سطح شهر که منتهی به مدارس شود، باید رفع شود و از حفاری جدید جلوگیری می شود ضمن اینکه حفاری هایی که در گذشته انجام شده ترمیم و تعمیر می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.