• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
استاندار اصفهان در کمیته ستاد اربعین مطرح کرد؛

مردمی سازی مراسم راهپیمایی اربعین سرلوحه برنامه ها برای این رویداد قرار گیرد

  • کد خبر : 9937
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت مردمی سازی مراسم اربعین، ایجاد بستر و زمینه مناسب جهت حضور نیروهای داوطلب در برگزاری راهپیمایی اربعین را ضروری دانست.

به گزارش ریاح، ستاد استانی برگزاری مراسم اربعین با حضور استاندار اصفهان و نمایندگان کمیته های مختلف تشکیل شد.
سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این جلسه بیان کرد: برای برگزاری باشکوه سفر و راهپیمایی اربعین، بایستی به نحوی برنامه ریزی شود که در هرکمیته از جمله کمیته فرهنگی، انتظامی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و… افراد علاقمند و متخصص شناسایی و از ظرفیت این افراد بهره گرفته شود.
وی با اشاره به اهمیت آماده سازی بستر و زمینه مناسب جهت ارائه خدمات به زائران، ادامه داد: اگر داوطلبان علاقمند در هر حوزه و کمیته حضور پیدا کنند مراسم اربعین به مراتب باشکوه بیشتر و مشکلات کمتری برگزار خواهد شد.
استاندار اصفهان مردمی سازی مراسم اربعین را امری مهم عنوان کرد و گفت: راه برون رفت ما از این گونه مشکلات دخیل کردن خانواده ها و جوانان در برگزاری مراسمات مختلف از جمله مراسم اربعین است. حتی خانواده هایی که توانایی حضور در راهپیمایی اربعین را ندارند بایستی در برگزاری این مراسم باشکوه و حیاتی شرکت کنند. باید توجه داشت که بسیاری از افراد تنها در همین زمان می توانند به کربلا سفر کنند پس مخاطب ما در این سفر عام مردم هستند. لذا وظیفه ما این است که علاوه بر به کارگیری تمام توان خود با وارد کردن عموم مردم به این همایش شرایطی را فراهم کنیم تا زائران با کمترین دغدغه در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند.
مرتضوی خطاب به رؤسای کمیته های تشکیل شده در ستاد استانی اربعین، خاطرنشان کرد: نخست با فراخوان، افراد متخصص و داوطلب را جذب کنید، سپس جلسات دقیق و کارشناسی شده را برگزار و با حضور مردم امور سفر اربعین را حل و فصل نمایید.
وی اظهار کرد: نگاه مسئولان به مراسم اربعین بایستی فراتر از وظیفه و مسئولیت اداری خود باشد. باید زمینه همکاری و همراهی مردم را در این سفر فراهم کنیم تا خانواده ها سهمی در این مراسم داشته باشند. هدف ما این است که این همبستگی را از مراسم اربعین در مردم آغاز کرده و در سایر برنامه ها و مشکلات نیز با همین رویکرد با حضور و همراهی مردم چاره اندیشی کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایرانی و شیعی در مراسم اربعین، اظهار کرد: در این خصوص بایستی کمیته فرهنگی برنامه های خود را از صدر تا ذیل مشخص کند تا شیوه رفتاری زائران ایرانی و اصفهانی در ذهن همگان باقی بماند. از این رو انتظار داریم که در هر کمیته این مهم بررسی شود که با چه اقداماتی می توانیم در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام بلاخص در مراسم اربعین حسینی موثر باشیم.
مرتضوی با اشاره به این که وظیفه استانداری در این امور تسهیل گری است، اضافه کرد: کمیته های مختلف در ستاد استانی اربعین مشکلات و چالش هایی که در کشور بایستی بررسی شود را با ما مطرح کنند تا به دنبال گره گشایی امور در سطح کشور باشیم.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی صحیح و آموزش در سفر اربعین بیان کرد: کمیته اطلاع رسانی صداوسیما بایستی برای بخش های مختلف که نیاز به آگاه سازی و اطلاع رسانی دارد پیش قدم شود. همچنین آسیب هایی که در این مسیر وجود دارد را شناسایی کند. نگاه کشور به بحث اربعین یک نگاه توسعه ای و عظیم است پس باید برنامه ریزی کنیم تا مردم در مراسم اربعینی باشکوه شرکت کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تکمیل واکسیناسیون (لزوم تزریق دوز چهارم) برای همه زائران و دست اندرکاران شرکت در مراسم اربعین، تأکید کرد: از ظرفیت مراسم های ماه محرم استفاده شود و همه مردم به تکمیل واکسیناسیون تشویق شوند همچنین کمیته اطلاع رسانی در خصوص اهمیت واکسیناسیون اطلاعات کافی را در اختیار عموم قرار دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9937
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 208 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.