• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

مراجعه ۴ هزار و ۵۰۰ اصفهانی برای اهدای خون/ ذخیره خونی استان مطلوب شد

  • کد خبر : 7114
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
مراجعه ۴ هزار و ۵۰۰ اصفهانی برای اهدای خون/ ذخیره خونی استان مطلوب شد
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در ده روز اول محرم در استان اصفهان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در روزهای تاسوعا و عاشورا مراجعه کردند.

به گزارش ریاح، علی فتوحی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در استان، اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورا ۵ پایگاه انتقال خون در استان اصفهان آماده میزبانی از اهداکنندگان خون بود.

با توجه به اینکه پایگاه‌های اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خوانسار و شهرضا در این ۲ روز فعال بودند، در ده روز اول محرم در استان اصفهان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در روزهای تاسوعا و عاشورا مراجعه کردند.

پویش نذر خون تا پایان ماه صفر در ۱۱ مرکز انتقال خون اصفهان ادامه دارد، وقتی تعداد زیادی در یک روز یا یک هفته برای اهدای خون مراجعه کنند، چند آسیب به ما می‌رساند، نخست اینکه تعداد زیادی از کیسه‌های خون مصرف می‌شود در حالی که نیاز نداریم این همه خون را بگیریم.

تعداد زیادی از افرادی که خون دادند تا سه ماه آینده نمی‌توانند خون دهند و این نذر خون و اهدای خون در چند ماه و چند روز بسیار موفق است، در روزهای تاسوعا و عاشورا تعداد زیادی مراجعه کردند و بسیاری از آن‌ها را متقاعد کردیم که در روزهای آینده خون دهند.

باید روزانه خون مصرفی مراکز درمانی استان اصفهان را تأمین کنیم و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم، در زمان حاضر، به گروه خونی منفی احتیاج بیشتری دایم چرا که گروه خون منفی کمتر است.

دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون با دقت رعایت می‌شود و نگرانی از این بابت برای مراجعه‌کنندگان وجود ندارد، ذخیره خونی استان در حال حاضر در حد مطلوب است.

ضمن تقدیر از حضور مردم برای اهدای خون، همیشه به اهدای خون نیاز داریم، یکی از فرآورده‌های خون پلاکت است که می‌توانیم فقط ۳ روز نگهداری کنیم و اگر مردم در روز عاشورا خون اهدا کردند، دوباره سه روز بعد احتیاج به اهدای خون داریم و از مردم درخواست داریم هر روز برای اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.