• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

مجوز بازگشایی دبستان‌ها اخذ شد/ بازگشایی همه مدارس از آذرماه

  • کد خبر : 7692
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
مجوز بازگشایی دبستان‌ها اخذ شد/ بازگشایی همه مدارس از آذرماه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز بازگشایی دبستان‌ها اخذ شد، گفت: مدارس ما آماده می‌شوند که از اول آذر ماه، میزبان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی باشند.

به گزارش ریاح، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از ۲۰ ماه، اظهار کرد: خوشامد می‌گویم به اولین گروه دانش‌آموزانی که وارد فضای مدارس شدند و امیدوارم زمینه حضور دانش‌آموزان و مدیریت ستاد کرونا به‌گونه‌ای باشد که حضور بیشتر دانش آموزان را در مدارس داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز اولین گروه از دانش‌آموزان یعنی دانش‌آموزان متوسطه دوم با مدارس ارتباط برقرار کردند و بر اساس الگویی که خود مدارس بر اساس ظرفیت‌های مدارس و پروتکل‌ها تنظیم کردند، دانش‌آموزان در مدارس در قالب یک گروه، دو گروه یا سه گروه حضور پیدا می‌کنند. 

کاظمی با بیان اینکه خوشحالیم که حضور دانش‌آموزان را در مدارس داریم و آموزش حضوری آغاز می‌شود، گفت: از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که بیشترین دغدغه را داشت و با همراهی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، توانستیم مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی را هم اخذ کنیم. 

وی افزود: مدارس ما آماده می‌شوند که از اول آذر ماه، میزبان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دانش‌آموزان ابتدایی باشند. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سعی می‌کنیم تا نگرانی خانواده‌ها را به حداقل برسانیم، اضافه کرد: واکسیناسیون کارکنان و عوامل اجرایی مدارس به طور کامل انجام شده است؛ واکسیناسیون معلمان در سراسر کشور نزدیک ۹۰ درصد است و تلاش می‌کنیم به ۱۰۰ درصد برسانیم. همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، بر اساس آخرین آماری که گرفتم حدود ۸۸٫۵ درصد انجام شده است و قطعا با بازگشایی مدارس به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک خواهد شد. 

وی افزود: تلاش می‌کنیم در اولین روزهای بازگشایی، تمرکزمان را بر رعایت پروتکل‌ها، بر حفظ سلامت و امنیت دانش‌آموزان بیشتر مترکز کنیم و با والدین ارتباط بیشتری برقرار کنیم. همچنین الزاماتی که نیاز است دنبال کنیم.

کاظمی با بیان اینکه گردهمایی مدیران‌کل را از سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر با موضوع بازگشایی مدارس داشتیم، گفت: یکی از موضوعاتی که دغدغه‌ همه دلسوزان تعلیم و تربیت و مسؤولان کشوری است، بحث بازماندگان از تحصیل و تارکان تحصیل است که در این جلسه برنامه‌ریزی و تلاش برای شناسایی، جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل به ویژه در دوران ابتدایی است که برای ما اهمیت ویژه و بسزایی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که «حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری یا اجباری است»، اظهار کرد: اولا رویکرد ما در بازگشایی مدارس، تدریجی است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر از امروز گفتیم حتما بازگشایی مدارس آغاز می‌شود همه مدارس کارشان را آغاز می‌کنند بلکه امروز فرایند بازگشایی مدارس متوسطه است. ممکن است یک مدرسه فردا یا مدرسه‌ای پس فردا بازگشایی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اینکه چگونه دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کنند در اختیار شورای مدرسه و تأیید منطقه است؛ ما یک سامانه‌ای را طراحی کردیم که مدیران مدارس بعد از اینکه صورتجلسه کردند و الگوی بازگشایی خود را انتخاب کردند، این را در سامانه ثبت می‌کنند و اداره موظف است بر اساس بازدیدی که از مدرسه دارد، مجوز بازگشایی رسمی به مدرسه بدهد و در چارچوب این مجوز، مدرسه می‌تواند فعالیت خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: نظارت‌های میدانی توسط آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت انجام می‌شود و هرجایی که احتمال دادیم که ممکن است دانش‌آموزی خدای ناکرده به کرونا مبتلا بشود، دستورالعمل‌های ویژه‌ای صادر شده است که بتوانیم کاملا سلامتی بچه‌ها را حفظ کنیم. از این بابت هم جای نگرانی نیست. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.