• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
بسیج

مجمع بسیجیان استان اصفهان صدای مردم را به مسئولین می رساند

  • کد خبر : 4916
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
مجمع بسیجیان استان اصفهان صدای مردم را به مسئولین می رساند
محسن طالب پور رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور ارتباط با نمایندگان مجلس توسط مجمع بسیجیان استان اصفهان اتفاق افتاد که در همین راستا دبیرخانه ای به نام شهید مدرس شکل گرفت

محسن طالب پور رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان در گفتگوی ویژه با ریاح گفت: بسیج اقشار از مجموعه های بسیار مهم و تاثیر گذار بسیج است که با تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت. بر همین اساس یکی از معاونت های سپاه هم به عنوان معاونت بسیج اقشار است.

وی گفت: به دنبال گسترش فعالیت اقشار مختلف در بسیج مجمع بسیجیان شکل گرفت تا بتواند یک انسجام و هماهنگی بین این اقشار ایجاد نموده و از ظرفیت ها و توانمندی های اقشار بسیج در امور مورد نیاز استفاده نماید.

طالب پور افزود: این مجمع اول در شهرستان ها شکل می گیرد که نمایندگان اقشار مختلف بسیج با نظارت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در آن عضویت دارند و متشکل از یک رئیس، نائب رئیس،  ناظر و اعضای مجمع است.

مرحله بعد از شهرستان مجمع بسیج استان است که نمایندگان مجامع شهرستان، مسئولین بسیج استانی و اقشار بسیج مرکز استان در آن عضویت دارند. در این مجمع یک انتخابات برگزار می شود که افرادی به عنوان رئیس، نائب رئیس، دبیر و دبیرخانه انتخاب می گردند.

رئیس مجمع بسیجیان استان گفت: فعالیت های مجمع بسیج استان در بعد مردمی بسیج صورت می گیرد. افراد این مجمع بسیجی هستند اما مسئولیتی در بسیج ندارند. وظایف این مجمع استفاده از ظرفیت نخبگانی بسیج است به این صورت که نخبگان بسیجی شناسایی شده و در گروه های تخصصی بسیج که هفت گروه است عضو می شوند تا برای شناسایی بررسی معضلات و ارائه طرح جهت رفع این معضلات  فعالیت های نخبگانی را پیگیری نمایند.

حجه الاسلام طالب پور با اشاره به این موضوع که مجمع بسیجیان استان کار اجرائی ندارد و فقط در زمینه تحقیق، پژوهش و ارائه برنامه فعالیت می کند گفت: وظیفه دوم مجمع مطالبه گری است که این مجامع و گروه های تخصصی وظیفه دارند که بررسی کنند ببینند مطالبات مردم از مسئولین چیست؟ که کمک کنند صدای مردم به مسئولین برسد

برای اولین بار در کشور ارتباط با نمایندگان مجلس توسط مجمع بسیجیان استان اصفهان اتفاق افتاد که در همین راستا دبیرخانه ای به نام شهید مدرس شکل گرفت تا مجمع بسیج استان با مجمع نمایندگان استان ارتباط داشته باشد و طرح هایی که نیاز به تصویب قانون دارد از طریق این دبیرخانه به نمایندگان ارائه و پیگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.