• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

مبارزه با گروه‌های تروریستی جزو توافقات ایران و عراق است

  • کد خبر : 12085
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
مبارزه با گروه‌های تروریستی جزو توافقات ایران و عراق است
رئیس‌جمهور اسلامی ایران گفت: از نظر ما و دولت عراق امنیت، صلح و ثبات در منطقه بسیار اهمیت دارد لذا مبارزه با گروه‌های تروریستی، مبارزه با جرایم سازمان یافته و موادمخدر و هر ناامنی که منطقه را تهدید کند، جزو توافقات و اراده مشترک دو کشور است.

به گزارش ریاح نیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از دیدار محمد الشیاع السودانی نخست وزیر عراق و گفت و گوهای دوجانبه، در نشست خبری در کاخ سعد آباد شرکت کرد.

رئیس جمهور گفت: از اینکه آقای السودانی نخست وزیر عراق دعوت به جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردند و در ایران اسلامی حضور یافتند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: روابط ما با کشور عراق روابط معمولی نیست روابط ما ریشه در اعتقادات و باورهای دو ملت دارد و این ریشه بسیار عمیقی است که دو ملت را و دو دولت را در کنار یکدیگر قرار داده است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: ریشه این ارتباطات را شما می‌توانید در اربعین حسینی و حضور ملت‌ها از سراسر جهان اسلام به ویژه ملت عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی در سرزمین عراق و میزبانی بسیار عالی که دولت و ملت عراق از همه زائرین دارند به ویژه از ایرانی عزیز و زائرین امام حسین علیه السلام دارند ببینید.

وی گفت: جا دارد از همین‌جا تقدیر و تشکر صمیمانه از ملت عراق به خاطر میزبانی شأن و هم از دولت عراق داشته باشم.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت عراق حاصل توافق گروه‌های سیاسی در عراق است؛ و امیدواریم با تدبیر آقای نخست وزیر خدمت متفاوتی برای مردم عراق رقم بخورد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تهران و بغداد در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی همکاری دارند، ابراز امیدواری کرد که در دوره دولت جدید همکاری‌های ایران و عراق ارتقا یابد.

رئیس جمهور تاکید کرد: از نظر ما و دولت عراق امنیت و صلح و ثبات در منطقه بسیار اهمیت دارد و لذا مبارزه با گروه‌های تروریستی، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و هر ناامنی که منطقه را تهدید کند جزو توافقات و اراده مشترک دو کشور است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه و ثبات و صلح منطقه باید به دست مسئولان به نیروها در منطقه انجام شود، اظهار داشت: حضور بیگانگان در منطقه به هیچ عنوان امنیت ساز نیست بلکه خود مشکلی است بر مشکلات ما لذا همچنان که حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق امنیت ساز نبود، در دیگر نقاط منطقه هم امتیاز نیست و حتماً خروج آنها از منطقه می‌تواند به امنیت منطقه کمک بسزایی داشته باشد.

آیت الله رئیسی با اشاره به مذاکرات دوجانبه ایران و عراق برای توسعه و ارتقای روابط دو کشور خاطر نشان کرد: مسائل پولی و بانکی، صادرات برق و گاز از موضوعات مورد مذاکره است.

وی سفر نخست وزیر عراق به تهران را در حل و فصل مسائل فی مابین مؤثر دانست و ابراز امیداوری کرد که السودانی و دولت وی بتواند در جهت حسن روابط دو کشور گام‌های بلندی بردارد.

انتهای خبر/ م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.