• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

مالیات گرفتن به بهای تضعیف تولیدکننده و صادرکننده هیچ برکتی برای کشور ندارد

  • کد خبر : 11463
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
مالیات گرفتن به بهای تضعیف تولیدکننده و صادرکننده هیچ برکتی برای کشور ندارد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نگاه ما حرکت به این سمت است که بخش هایی از کشور که از سهم کمتری استفاده می کنند فشار کمتری متحمل شوند.

به گزارش ریاح نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای اداری و فعالان اقتصادی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، بیان کرد: چاره ای نداریم جز اینکه در مسیر تحول اقتصادی حرکت کنیم برای این مهم لازم است در مسیرهایی که رفته ایم تجدیدنظر داشته باشیم و برای ترک عادات سیاسی، اقتصادی و سیاست گذاری آماده شویم.

وی ادامه داد: بایستی اصلاح و تغییر را از آنجایی که قرار داریم آغاز کنیم تا به تدریج نتیجه این تغییر رویکرد حاصل شود. برای تحول در مسیرهای گذشته و بالا آوردن تاب آوری و صبر اجتماعی که جامعه به آن نیاز دارد؛ باید ثابت قدم باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: مباحث مالیاتی بسیاری از شرکت ها طبق قانون مالیاتی در تهران رسیدگی می شود اما از سال گذشته مقرر شد ولو این که پرونده ای در تهران رسیدگی شود منابع وصولی به استان بازگردد و سهم فرمانداری ها، شهرداری ها و … در استان مربوطه در نظر گرفته شود. اگر در این زمینه دستگاهی تخطی کند برخورد قاطع خواهیم کرد.

خاندوزی اضافه کرد: اگر می خواهیم تحول ایجاد کنیم و این بی توازنی را در کشور برهم بزنیم بایستی قاطع باشیم و برای مسیر جدید آماده شویم.

وی با اشاره به مبحث مالیات، اظهار کرد: در پیش نویس اصلاح قانون مالیات های مستقیم به دنبال یک تحول هستیم. وجه مشترک نگاه دولت و وزارت اقتصاد و دارایی این است که مالیات گرفتن به بهای تضعیف تولیدکننده و صادرکننده هیچ برکت بلندمدتی ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: نمی خواهیم با لغو و حذف معافیت های مالیاتی وصولی بیشتری برای درآمد دولت داشته باشیم اما نوع معافیت مالیات ها را با تحول و متمرکز در پیش گرفته ایم. سال گذشته میزان مالیاتی که در بودجه دولت هزینه ها را جبران کرد ۳۰۴ همت بود از طرفی میزان معافیت های مالیاتی که مالیات بر صفر صادر کردیم ۳۴۰ همت بود. این برای ما افتخار است که در کشور ما مالیات های شفاف و روشنی وجود دارد.

خاندوزی در خصوص مالیات اصناف گفت: نگاه ما حرکت به این سمت است که بخش هایی از کشور که از سهم کمتری استفاده می کنند فشار کمتری متحمل شوند. اگر فرارهای مالیاتی به دست می آید می خواهیم به این سمت برویم که کسانی که شفاف هستند با نرخ پایین تری مالیات خود را بپردازند.

وی در خصوص مجوزهای تولید و کسب و کار بیان کرد: در این مورد هم به دنبال ایجاد تحول هستیم. تحولی که بایستی از خود شروع کنیم. تا این مهم اتفاق نیافتد به نتیجه نخواهیم رسید.

خاندوزی تصریح کرد: ۱۱۵ هزار کارآفرین بدون مراجعه و به صورت برخط مجوز کسب و کار دریافت کردند. این موارد تحولاتی است که از ابتدا به دنبال آن بودیم البته نتیجه این تحولات به تدریج در جامعه و اقتصاد ما اتفاق خواهد افتاد. بدون شک اگر همکاری و همراهی نباشد به نتیجه نخواهیم رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک ها، عنوان کرد: رئیس جمهور اعلام کردند که مالکیت بانک ها نباید موجب تعطیلی واحد‌های تولیدی شود از این رو اگر از سالهای قبل فهرستی از تملک های بانکی در اختیار دارید اعلام کنید تا پیگیری و بررسی کنیم.

وی گفت: در کشور اگر در برنامه هفتم توسعه به یک وفاقی بین دولت و مجلس برسیم و پایبند بمانیم راه برون رفتی نسبت به مسائل اقتصادی و صنعتی خواهیم یافت.اگر مدیران بخواهند همه افراد را راضی نگه دارند پیشرفت حاصل نمی‌شود و باید به یک قانون واحد پایبند و جرأت نه گفتن نداشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11463
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 196 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.