• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

لزوم نظارت جدی والدین بر فعالیت سایبری

  • کد خبر : 14410
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
لزوم نظارت جدی والدین بر فعالیت سایبری
رئيس پليس فتا استان اصفهان با اشاره به ضرورت نظارت والدين بر رفتار و فعاليت سايبری کودکان و نوجوانان گفت: والدين برای مصون سازی فرزندان خود در برابر تهديدات و آسيب‌های فضای مجازی باید با استفاده از ابزار‌های کنترل والدين نظارت دقيق‌تری بر فعاليت و رفتار مجازی آنان داشته باشند.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی رئيس پليس فتا استان اصفهان گفت: بخشی از وقت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می شود؛ لذا خانواده‌ها بايد نظارت دقيقی بر فعاليت فرزندانشان در فضای مجازی داشته و در خصوص آسيب‌های فضای مجازی با آن‌ها گفتگو کنند.

وی افزود: فضای مجازی يک فضای استاندارد برای کودکان نيست وعدم نظارت والدين براستفاده کودک از اين فضا می تواند وی را در معرض آسيب‌های جبران‌ناپذير مختلف قرار دهد و اگر زمان استفاده از اينترنت توسط والدين کنترل نشود ممکن است فرزندان دچارآسيب‌های ناشی از فضای مجازی می شوند.

مرتضوی افزود: والدين از نصب و استفاده فيلترشکن توسط کودکان و نوجوانان جلوگيری کنند چراکه نصب و اجرای اين نرم‌افزارها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسيب‌های روحی و روانی برای آنان می شود.

مرتضوی به شهروندان توصيه کرد: نصب نرم‌افزار فيلترينگ خانگی بر روی سيستم مورد استفاده کودکان می تواند به خانواده اجازه ‌دهد به اشکال مختلف اعم از محدود سازی دسترسی يا گزارش به والدين نظارت بر مصرف اينترنت فرزندان را انجام دهند، برخی از اين نرم افزار‌ها مخصوص گوشی هوشمند و تبلت و برخی نيز مخصوص رايانه طراحی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند آخرين و به روزترين آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحيح از ظرفيت‌های فضای مجازی را از طريق سايت پليس فتا به نشانی اينترنتی www.cyberpolice.ir دريافت کنند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.