• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

لزوم اجرای طرح‌های تشویقی برای تولید مصالح ساختمانی با استفاده از فناوری‌های نوین

  • کد خبر : 7543
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
لزوم اجرای طرح‌های تشویقی برای تولید مصالح ساختمانی با استفاده از فناوری‌های نوین
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است طرح‌های تشویقی برای تولید مصالح ساختمانی با کیفیت برای کاهش مصرف انرژی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش ریاح، مهدی طغیانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر با بیان این که بسیاری از قوانین موجود در کشور اجرا نمی‌شود، اظهار داشت: برای کاهش مصرف انرژی در کشور قوانین خوبی تدوین شده که نیازمند اجرا است.

وی با بیان اینکه ما در کشور اجازه تکلیف به صنایع بخش خصوصی را نداریم، گفت: اما این امکان وجود دارد که دستگاه‌های حاکمیتی انگیزه و طرح تشویقی برای تولید محصولاتی که منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از صنایع استان اصفهان و به ویژه آجر نماچین در صنعت آجر اقدامات قابل توجهی برای استفاده از فناوری‌های نوین در تولیدات خود داشته اند، ادامه داد: تولیدات نمای خشک این شرکت میتواند به کاهش مصرف انرژی در منازل مسکونی و ساختمان های اداری و تجاری تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: صنایع این امکان را دارند که همچون آجر نماچین از ظرفیت های مراکز آموزشی مهارت و به ویژه فنی و حرفه‌ای بهره برداری لازم را داشته باشند.


آموزش در همه بخش‌های تولید و نمایشگاهی مورد توجه باشد
رضا چینی عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ضروری است که در محیط های صنعتی و دانشگاهی آموزش در اولویت کار مسئولان امر قرار گیرد.

رضا چینی با بیان اینکه سال‌ها است که به دنبال توسعه ارتباط دانشگاه و صنایع هستیم، اظهار داشت: باید توجه داشت که به دلیل سیاست گذاری غلط در کشور این امر تاکنون آنطور که باید محقق نشده است.

وی با بیان اینکه برای آموزش بهتر در جامعه استفاده از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار دادیم، گفت: برای این امر راه‌اندازی مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر را در دستورکار قرار دادیم و مشارکت خوبی را داشتیم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه هر سال با توجه به فناوری جدید این مسابقات برگزار می‌شود، ابراز داشت: هدف از برگزاری مسابقات نماچینی آجر همزمان با نمایشگاه جامع صنعت ساختمان حساس کردن مردم نسبت به آموزش است و استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید مصالح ساختمانی مناسب برای کاهش مصرف انرژی است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ نمایندگی شرکت آجر نما چین در سراسر کشور گفت: این امر منجر به توسعه آموزش ها در سطح کشور شده است.

چینی با بیان اینکه حضور اساتید دانشگاه در مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر قابل‌توجه است، اضافه کرد: این امر منجر به توسعه آموزش و مهارت در سطح دانشگاه ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما برگزاری این مسابقات برای همه رشته های صنعتی است، افزود : نمایشگاه اصفهان در این زمینه ظرفیت های خوبی دارد.

مدیرعامل گروه کارخانجات آجر نماچین با بیان اینکه آموزش دانشگاهی در زمینه ارتقای جایگاه فرهنگی، علمی و اجتماعی تاثیر بسزایی داشته است، اضافه کرد: اما در زمینه اشتغال باید توجه داشت که آموزش های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه نیست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.