• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان :

لزوم اتصال قطار شهری اصفهان به شهرستان های همجوار

  • کد خبر : 8995
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
لزوم اتصال قطار شهری اصفهان به شهرستان های همجوار
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان یکی از عوامل ترافیک کلانشهر اصفهان را حجم بالای مسافرت های روزانه بین شهری با خودروهای شخصی عنوان و بر لزوم اتصال قطار شهری اصفهان به شهرستان های همجوار تاکید کرد.

به گزارش ریاح، سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: یکی از عوامل ترافیک در کلانشهر اصفهان تردد روزانه شهروندان ساکن در شهرستان های همجوار با خودروی شخصی به سمت کلانشهر اصفهان است.

وی افزود: محل کار بسیاری از شهروندان ساکن در شهرستان های شاهین شهر، دولت آباد، خمینی شهر و نجف آباد در شهر اصفهان است و برخی نیز برای کارهای اداری و یا مراجعه به مراکز درمانی که در خیابان های آمادگاه و شمس آبادی متمرکز هستند با خودروی شخصی خود از این شهرستان ها به سمت اصفهان می آیند که این موضوع بار ترافیک کلانشهر اصفهان را سنگین می کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر لزوم اتصال قطار شهری اصفهان به شهرستان های همجوار تاکید کرد و گفت: همانطور که بحمد الله با همت و تلاش مسئولان ، کارشناسان و مهندسان قطار شهری در شهر اصفهان راه اندازی شده نیاز است که مسئولان شهری در شهرستان های همجوار نیز این موضوع را مد نظر قرار داده و نسبت به راه اندازی خطوط مترو و اتصال آن به قطار شهری اصفهان اقدام کنند.

این مقام انتظامی همچنین  سرعت بخشیدن به طرح احداث سیستم حمل و نقل ریلی سبک شهری را از مسئولان شهری اصفهان خواستار شد و گفت: چشم انداز نهایی برای احداث تراموا در اصفهان ۴۰ کیلومتر است و در فاز اول قرار بود ۱۷ کیلومتر از خیابان های کلانشهر اصفهان تحت پوشش قطار خیابانی در خطوط ریلی واقع در سطح سواره  رو وسایل نقلیه حرکت می کند قرار گیرد اما با گذشت چندین سال هنوز این طرح اجرایی نشده است که می طلبد تا مسئولان شهری دراین خصوص اقدام سریع تری انجام دهند.

سرهنگ محمدی،  تراموا را بهترین و کارآمدترین سیستم حمل و نقل برای کلانشهر هایی همچون اصفهان که محورهایی با تردد بالای ۳۰ هزار نفر در هر ساعت در هر جهت PPHPD ندارند عنوان کرد و گفت: تراموا در کنار سایر ویژگی ها هم آلودگی هوا را در مقایسه با توسعه اتوبوسرانی دربر ندارد و هم از جاذبه های گردشگری خاص خود برخوردار است و می تواند در کاهش ترافیک هم شهری بسیار مؤثر باشد.  

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.